Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Software Junkies
Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 31-08-2006, 18:14   #1 (permalink)

Standaard Os op de hdd

Ik heb windows xp met een moederbord van asrock.Nu men vraag is dat ik die hdd met die os ook kan gebruiken bij een ander moederbord gigabite in mijngeval?

Dank bij voorbaat.
Oud 31-08-2006, 18:24   #2 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pureoptical
Als de chipset identiek is lukt dat meestal wel, in andere gevallen : re-install!
Zoals jij het zegt dus blijkbaar niet Bedankt.
Oud 31-08-2006, 22:23   #3 (permalink)

Standaard

Je kan je OS wel gebruiken, alleen ga je andere drivers moeten installeren. Gebruik dan DriverCleaner om je oude drivers te verwijderen.
Om voortdurend te verwisselen tussen de twee moederborden kan je best twee verschillende schijven nemen, al moet het ook mogelijk zijn om gewoon beide drivers te installeren op hetzelfde OS.

[edit]Maar ik ga wel mee met PureOptical dat je best gewoon kan formatteren en opnieuw installeren, je gaat een hoop nieuwe drivers moeten installeren en oude verwijderen, en dan vergeet je er gegarandeerd een...[/edit]
Wolgarnaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1-09-2006, 10:11   #4 (permalink)

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boyac
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pureoptical
Als de chipset identiek is lukt dat meestal wel, in andere gevallen : re-install!
Zoals jij het zegt dus blijkbaar niet Bedankt.
Heeft je ASRock moederbord een andere chipset dan het Gigabyte moederbord? Dan gaat het niet. Verschillende chipsets van dezelfde fabrikant wil vaak ook nog wel werken (gebruiken dezelfde drivers) maar als je bijvoorbeeld van een Intel-mobo overstapt naar Nvidia dan gaat Windows proberen het Nvidia-moederbord aan te sturen met Intel-drivers en daar snapt dat bord geen reet van.
Daarom raad ik bij het vervangen van hardware altijd aan om het besturingssysteem opnieuw te installeren. Dat kan sowieso geen kwaad ivm ongebruikte drivers, DLL's en registersleutels die het systeem na verloop van tijd gaan 'verstoppen'.
Reageer
Discussietools

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.