Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Software Junkies
Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc.
Discussie gesloten

LinkBack Discussietools
Oud 30-08-2006, 22:28   #1 (permalink)

Standaard Serieus Windows probleem

Dag allemaal,

Waarschijnlijk komt er wel een slotje ( ik geef toe het gaat een stuk (groot stuk) in tegen de regels)
Ik heb een serieus probleem met Windows. Iemand die ik ken kreeg de melding dat haar Windows niet officieel was. Maar sinds de nieuwe updates van WGA nekken ze iedereen die een illigale windows heeft. Ik ben 4 maand geleden overgestapt op een legale Windows en heb er me 2 proffesionals aangeschaft. Mijn eigen computers via de windows setup zogezegd windows opnieuw installeren en daar zie je een optie windows herstellen ( Voorbij het standaard opstart scherm van de setup -> windows installeren aanklikken -> windows zoekt naar vorige installaties -> vind er één en geeft je de opties herstellen, opnieuw installeren ( formateren) en setup afsluiten. Daarmee heb ik het opgelost met mijn 2 computers en het werkt. Maar niet met haar computer. Die geeft deze optie niet eens! Nu in het gewone opstart scherm van de setup kan je een optie selecteren " windows repareren" zoals in mijn eigen stap vermeld, maar in deze wilt niet werken! je ziet je partitie staan en moet ze selecteren maar hoe? ik typ 1 in en deze ik kan niet op enter drukken want deze sluit de setup af! Welke knop dan wel? Of bestaat er ook een andere oplossing om van key te veranderen. Op de site van xp staat via regedit je key te resetten maar dit werkt ook niet :s. Ze heeft bij mij in de winkel XP Pro aangeschaft want op haar pc staat een XP Pro. Dus nu gaat het van illigaal naar legaal overstappen. Wie er iemand een oplossing voor ik morgenmiddag bel naar haar met het droevige nieuws dat ik haar pc moet formateren? Nog 1dingetje ( wat ik persoonlijk vind dat het belangrijk is) Zij dacht dat haar XP Pro officieel was. Ze heeft haar computer gekocht van een installateur van Belgacom ( ADSL aansluiterman). Allesinds bedankt.
Don Zalmrol is offline  
Oud 30-08-2006, 22:44   #2 (permalink)

Carpento's schermafbeelding

Standaard Re: Serieus Windows probleem

ff dicht voor overleg uitslag in 15 minuten
Oud 30-08-2006, 22:55   #3 (permalink)

Standaard

Soms moet je even een goede smoes bedenken om niet te hoeven zeggen dat je met je vriendin zat te bellen en de lap tekst te groot was om even snel te lezen.

However, na overleg met mezelf vind ik dat dit topic wel kan, omdat je juist naar een legale oplossing wilt. Er ís inderdaad een tooltje voor om je windows serial te kunnen wijzigen, maar dat weet ik niet even snel te vinden, met wat geluk hoef je dus niet te formatteren.
Oud 30-08-2006, 23:18   #4 (permalink)

Standaard

Bedankt om terug te openen. Maar het is helemaal geen smoes! Het is echt. Geloof je dit niet dan is dat niet erg maar het is waar. Dan is nu ook wel de optie dat zij tegen mij liegt :P
Don Zalmrol is offline  
Oud 30-08-2006, 23:48   #5 (permalink)

Standaard

Je begreep me verkeerd, ik had ff een smoes nodig om het topic tijdelijk ff dicht te doen, die smoes was dat ik overleg ging plegen, terwijl ik eigenlijk geen tijd had om het ff goed te lezen omdat ik met mn meissie aan het bellen was

Dat overleg was dus overleg met mezelf :P
Oud 31-08-2006, 08:07   #6 (permalink)

SupReme's schermafbeelding

Standaard

Ik heb dit probleem dus ook, maar het leuke is, is dat deze windows erop zat toen ik hem kocht... en toen kwam die update, en *poef* bleek dus dat er een illegale versie bij mij is opgezet... en om hem nou wèèèr terug te brengen heb ik ook geen zin in...

Ik denk dat ik maar even op zoek ga naar het tooltje, ik laat het jullie weten als ik het gevonden heb!

EDIT: Ik heb geen tool gevonden, maar wel een site waar het staat uitgelegd hoe en wat, maar ik snapte het niet helemaal, de site is wel in het engels: *klikje*

2e Edit: Ik heb toch nog een tool gevonden: *klikje*
Als je dan het tooltje hebt opgestart, klik je op options---> Change serial (o.i.d.)
SupReme is offline  
Oud 31-08-2006, 11:43   #7 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carpento
Je begreep me verkeerd, ik had ff een smoes nodig om het topic tijdelijk ff dicht te doen, die smoes was dat ik overleg ging plegen, terwijl ik eigenlijk geen tijd had om het ff goed te lezen omdat ik met mn meissie aan het bellen was

Dat overleg was dus overleg met mezelf :P
Lol

@SupReme: Zal eens kijken of het lukt. Thx
Don Zalmrol is offline  
Oud 31-08-2006, 21:01   #8 (permalink)

Bartjez's schermafbeelding

Standaard

Ik heb hetzelfde probleem gehad, ik heb gewoon toen windows op was gestart op dat irritante icoontje geklikt en toen op "change notification settings" (engelse windows). Dan kom je op een site en kun je aangeven dat je weet dat je een illigale windowsversie hebt en dat je dat ding niet meer wilt zien met opstarten. Nu heb ik alleen nog een icoontje in mijn startbalk wat mij niet meer irriteert. Dit is mijn tijdelijke oplossing tot ik een legale versie heb....
Oud 31-08-2006, 21:38   #9 (permalink)

Standaard

MODBREAK
Dit doen we maar niet... Als iemand een legaal exemplaar van Windows XP aanschaft, dan kan de Microsoft servicedesk ongetwijfeld helpen met een manier om deze op de juiste manier te activeren. De legaliteit van deze methoden is voor mij nogal onduidelijk, daarom heb ik de inhoud van deze post preventief verwijderd.

Demoniac
Ben je het niet eens met deze modbreak? Stuur me een PM.

Modbreak my ass, dit is perfect legaal, klik (let vooral op de support.MICROSOFT.com). Dus typen we het even helemaal opnieuw... Of copy pasten we het, want ik wist niet dat dit in het Nederlands te verkrijgen was...

1. Klik op Start en klik op Uitvoeren.
2. Typ regedit in het vak Openen en klik op OK.
3. Klik in het linkerdeelvenster op de volgende registersleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\WindowsNT\Cu rrent Version\WPAEvents
4. Klik in het rechterdeelvenster met de rechtermuisknop op OOBETimer en kies Wijzigen.
5. Wijzig ten minste één cijfer van deze waarde om Windows te deactiveren.
6. Klik op Start en klik op Uitvoeren.
7. Typ de volgende opdracht in het vak Openen en klik op OK:
%systemroot%\system32\oobe\msoobe.exe /a
8. Klik op Ja, ik wil Windows telefonisch via een servicemedewerker activeren en klik op Volgende.
9. Klik op Productcode wijzigen.
10. Typ de nieuwe productcode in de vakken achter Nieuwe sleutel en klik op Bijwerken.

Als u bent teruggekeerd naar het vorige venster, klikt u op Help mij herinneren en start u de computer opnieuw op.
11. Herhaal stap 6 en 7 om te controleren of Windows geactiveerd is. Het volgende bericht wordt weergegeven:
Windows is al geactiveerd. Klik op OK om dit venster te sluiten.
12. Klik op OK.
13. Installeer Windows XP SP1 of hoger.

Nogmaals, moest deze manier van het veranderen van je key niet werken, de tweede staat op de link van MS die gegeven is, betreft een VBS scriptje waar je gewoon je serial moet invullen, maar deze is makkelijker...
Wolgarnaal is offline  
Oud 31-08-2006, 22:05   #10 (permalink)

Standaard

Ik heb het simpel opgelost maar ook zitten zoeken naar een oplossing.

Ik heb gewoon de pc geformateerd. Clean install. Maar alles is nu foetsie kon niks meer backuppen want ik had wat zitten proberen en hetgeen wat ik gedaan had gaf een gezellig blue screen off death weer

Wat ik wel heb gevonden is iets voor systembuilders. Daarmee maak je 1 pc klaar ( alles dus drivers, extras, ...) met dezelfde config als de 10 andere pc's dan run je het programmatje en sluit je de pc af. Met Symantec Ghost maak je een ghost van deze schijf naar de 10 andere computers en als de eindgebruiker zijn computer opstart krijgt hij het setup scherm voor gebruikers, code ingeven, ... op zn scherm.
Hier is de link: http://support.microsoft.com/kb/302577/en-us
Maar of het goed werkt voor dit probleem? Is weeral iets anders. Heb het nog niet kunnen testen.

@Wolgarnaal: Sorry ik heb deze methode ook al eens geprobeerd maar deze werkt niet door één of andere reden stuur me eens een pm of post het hier hoe je methode 2 gebruikt? Thx.

@SupReme: ziet er wel handig uit
Don Zalmrol is offline  
Oud 31-08-2006, 22:13   #11 (permalink)

Blackcrown's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wolgarnaal
Hier stond iets stouts!
Ben ook van de illigale partij :P Je moet toch ergens kosten besparen om te kunnen modden. Maare, ik heb het allemaal geprobeerd en m'n windows is nu idd geactiveerd. Maar van die WGA ben ik nog niet af. Nog steeds stom schermpje bij opstarten en loos gezeur. Ga nu nog maals opstarten, misschien dat ik deze post dan kan editen.
Blackcrown is offline  
Oud 1-09-2006, 08:23   #12 (permalink)

Standaard

Hier stond iets stouts! Foei SupReme, dat mag je niet meer doen.
SupReme is offline  
Oud 1-09-2006, 11:50   #13 (permalink)
Administrator

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SupReme
@wolgarnaal: Kan je me een PM sturen met een paar legale keys?
Legale keys kan je niet PM'en. Er bestaat namelijk niet zoiets als een legale key. Het enige wat legaal is, is de gebruikte key in combinatie met een sticker op je behuizing met daarop diezelfde key.
Of, bij grote bedrijven, een volume license bij het ICT-beheer. Deze geeft het bedrijf recht om een bepaalde key op een x aantal PC's te gebruiken. En da's veel handiger dan allemaal losse keys als je met Ghost-images wil werken en je hoeft niet elke nieuwe Windows-installatie te activeren. Maar zelfs als je zo'n key bemachtigt (door hem bijvoorbeeld te achterhalen uit een PC van het werk) dan is het nog illegaal. (sterker nog, je baas kan je ontslaan vanwege diefstal) Het enige voordeel is dat deze key niet als illegaal gezien wordt door het Windows Update-systeem.

En het woord illigaal ken ik niet, ik neem aan dat jullie illegaal bedoelen?

Een tip die ik jullie wel wil geven als je toch bezig gaat met illegale Windows-versies: download een Corporate-versie van Windows XP Professional. Dat scheelt je in ieder geval een hoop ellende met het kraken van de activatie :P

Ik moet overigens toegeven dat ik zelf ook een illegaal exemplaar gebruik. Maar als je er over nadenkt: je betaalt wel 50 euro voor een game. Terwijl je die zonder Windows niet eens zou kunnen spelen. En het argument "Windows is rotzooi waar ik niet voor wil betalen" is onzin, Windows 95 t/m ME waren niet bepaald goede voorbeelden van een stabiel OS maar Windows XP is weldegelijk een stabiel en bovendien gebruiksvriendelijk OS. De reden dat ik geen Windows XP-licentie aanschaf is omdat de introductie van Vista voor de deur staat. Als die eenmaal uit is, schaf ik me netjes een officiële licentie aan. Ik snap dat het met een fulltime baan wat makkelijker te financieren is dan wanneer je studeert. Maar ook Microsoft (en diverse andere softwareleveranciers) begrijpt dat en biedt studentenlicenties aan voor heel veel minder geld dan het normaal kost. Vraag het eens na bij je school.
Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer?
Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht
Demoniac is offline  
Oud 1-09-2006, 12:45   #14 (permalink)

Standaard

Sorry voor het stout zijn, Demoniac. Ik zal het niet meer doen Demoniac.
:P

Mare, ik heb al een Corporate versie van Pro :P

En wat betreft Vista, hoe duur zal zoiets worden? Ik denk dat ik het gewoon hou bij XP Pro..
SupReme is offline  
Oud 1-09-2006, 13:22   #15 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SupReme
Sorry voor het stout zijn, Demoniac. Ik zal het niet meer doen Demoniac.
:P

Mare, ik heb al een Corporate versie van Pro :P

En wat betreft Vista, hoe duur zal zoiets worden? Ik denk dat ik het gewoon hou bij XP Pro..
De prijzen voor Windows Vista zullen zijn:
Vista Ultimate: 349/199
Vista Business: 269/179
Vista Home Premium: 239/139
Vista Home Basic: 199/99

Alle prijzen zijn in dollars en de linker prijs is de volledige versie en de rechter is de prijs voor een upgrade.
case_freak is offline  
Discussie gesloten
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows opstart probleem SupReme Software Junkies 17 28-05-2007 13:33
Probleem met DVD-ROM en Windows Code-X Software Junkies 12 16-04-2004 18:16
Windows 98 install probleem. Gizmo Software Junkies 0 13-01-2004 15:51
Probleem met windows ME plieshout Software Junkies 3 9-11-2003 16:49
Probleem met windows installeren.... mir4dor Software Junkies 10 17-10-2003 20:57

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.