Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Software Junkies
Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 21-08-2006, 21:53   #1 (permalink)

Standaard windows xp / draadloos internet

Hallo,

Ik had dus van iemand een jaar geleden ofzo? een windows xp gekregen. Maar als ik hem in mn laptop douw voordat hij opstart wilt hij niet zeggen dat ik mn pc ook kan opstarten via die cd. Want ik wil ook format C gelijk doen. Maar hij zegt niet dat er een cd in zit tijdens het opstarten. Ik kan het wel via deze computer doen maar dan gaat hij de oude windows xp niet verwijderen. Het is trouwens een dell C500 (geen commentaar <_< [wink]

groetjes.
Y.Pawirotaroeno
Pawiro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21-08-2006, 21:58   #2 (permalink)

Standaard

Staat de dvd-speler ingesteld als first boot device???
Oud 21-08-2006, 22:03   #3 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jensn
Staat de dvd-speler ingesteld als first boot device???
THanx, ik ga het nu ff proberen.
edit
gelukt

Wie weet trouwens hoe ik draadloos kan internetten met mn laptop, zonder dat ik een nieuwe modem hoef te kopen?
Dus gewoon dat ik via een usb bij mn pc iets instop, en bij mn laptop via die usb ofzo.
Oud 21-08-2006, 22:48   #4 (permalink)

RA-ART's schermafbeelding

Standaard

Ik kan je antwoord geven over je draadloos vraag maar hoe het precies werkt en ingesteld moet worden kan ik je helaas niet vertellen, wat ik wel kan vertellen is de werking ongeveer in grote lijnen.

Dit werkt wel met cat5e (UTP) op deze manier leg ik het ook uit of het draadloos kan ik weet het niet maar het volgende:
De computer die op het internet zit verbonden, komt een tweede netwerkadapter in.
Dan span je een UTP kabel van de pc naar je laptop.
De Internet PC stel je zo dat deze een bridge funtie heeft voor het internet verkeer over de tweede netwerkadapter.

En klaar is kees, misschien helpt het bij een google zoek actie.
Éen groot nadeel de computer die vast zit op het internet moet aanstaan anders heb je geen internet op je laptop. Dus ik raad je aan om een wifi modem router te kopen (een linksys,deze zijn gebruiks vriendelijk) dit scheelt een hoop in de stroom kosten.
Oud 22-08-2006, 00:12   #5 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RA-ART
Ik kan je antwoord geven over je draadloos vraag maar hoe het precies werkt en ingesteld moet worden kan ik je helaas niet vertellen, wat ik wel kan vertellen is de werking ongeveer in grote lijnen.

Dit werkt wel met cat5e (UTP) op deze manier leg ik het ook uit of het draadloos kan ik weet het niet maar het volgende:
De computer die op het internet zit verbonden, komt een tweede netwerkadapter in.
Dan span je een UTP kabel van de pc naar je laptop.
De Internet PC stel je zo dat deze een bridge funtie heeft voor het internet verkeer over de tweede netwerkadapter.

En klaar is kees, misschien helpt het bij een google zoek actie.
Éen groot nadeel de computer die vast zit op het internet moet aanstaan anders heb je geen internet op je laptop. Dus ik raad je aan om een wifi modem router te kopen (een linksys,deze zijn gebruiks vriendelijk) dit scheelt een hoop in de stroom kosten.
Heb je ervaring met een draadloze wifi modem router? Zoja welke heb jij. Zonee welke raad je me aan :P. Trouwens je kan een draadloze toch ook gewoon met kabels aansluiten? (er zijn in totaal 3 pc's (inclusief laptop))
Oud 22-08-2006, 03:30   #6 (permalink)

Standaard

Jah ik heb wifi thuis en heb er ervaring mee.
Ik heb de Linksys WAG54G V2 (draadlose ADSL2 modem router), maar deze gaat binnenkort de deur uit ga een nieuwe kopen, ookal is de WAG54G nog goed, 100% werkend en zogoed als puntgaaf ik wil wat anders.
Oud 22-08-2006, 10:52   #7 (permalink)

Standaard

Citaat:
Jah ik heb wifi thuis en heb er ervaring mee.
Ik heb de Linksys WAG54G V2 (draadlose ADSL2 modem router), maar deze gaat binnenkort de deur uit ga een nieuwe kopen, ookal is de WAG54G nog goed, 100% werkend en zogoed als puntgaaf ik wil wat anders.
Misschien kan je hem doorverkopen aan mij :P.

Ziet de achterkant er zo uit. Dus je kan met je netwerkkabel gewoon naar de normale "vaste" pc's en dan met zo'n ontvanger oid bij je laptop?
Oud 22-08-2006, 13:03   #8 (permalink)

Standaard

Deze router heeft een ingebouwde ADSL2 modem (telefoon stekker RJ11)
Deze router heeft een router ingebouwd (4 maal UTP stekker RJ45)
Deze router heeft wifi ingebouwd (Zie de antennen)

Wil de router best aan je verkopen, maar heb nog geen nieuwe gevonden.
Ik wacht op de MIMO versie maar die is nog niet uit.
Oud 23-08-2006, 12:17   #9 (permalink)

Standaard

Citaat:
Deze router heeft een ingebouwde ADSL2 modem (telefoon stekker RJ11)
Deze router heeft een router ingebouwd (4 maal UTP stekker RJ45)
Deze router heeft wifi ingebouwd (Zie de antennen)

Wil de router best aan je verkopen, maar heb nog geen nieuwe gevonden.
Ik wacht op de MIMO versie maar die is nog niet uit.
Je hoeft hem toch niet aan te sluiten op je modem. Gewoon van die "speciale kleine kastje" naar die router. Misschien koop ik hem wel nieuw. Maar als je van m af wilt kan je me altijd een pm sturen.
Oud 25-08-2006, 19:02   #10 (permalink)

Standaard

*ZuchT*

Er komt een kabel uit de grond je huis in (Telefoon kabel ), naar de telefoon contactdoos.
Vandaar ga je naar je "speciale kleine kastje" beter bekand als splitter, een splitter houd het telefoon en internet verkeer van elkaar gescheiden.
Van de splitter gaat één naar je phone en de andre naar de modem.
Als je de Linksys WAG54G in huis neemt dan vlikker je je oude modem weg, wand die is niet meer nodig er zit een modem in de WAG54G ingebouwd. (Maar je kan de oude modem beter bewaren je weet maar nooit he, miss heb je hem nog nodig).
Oud 26-08-2006, 12:23   #11 (permalink)
Administrator

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Het apparaat dat RA-ART in de aanbieding heeft is een routermodem. Deze kan je direct aansluiten op de splitter van je ADSL. Je oude modem (Speedtouch wellicht) kan je dan opbergen als reserve-apparaat.
Je hebt ook routers zonder ingebouwde modem. Deze kan je gebruiken om 1 internet IP-adres te gebruiken voor meerdere PC's. Dit is echter vooral aan te raden als je kabel hebt, veel ADSL-modems hebben een ingebouwde router (zie hierboven) en een router achter een router geeft vaak problemen. Of je moet de routerfunctionaliteit uitzetten, maar dat is ook niet echt iets voor beginners.
Tot slot kan je ook kiezen voor een Wifi accesspoint. Dit is eigenlijk gewoon een switch voor draadloze apparaten, met wat instellingen voor beveiliging. Deze kan je zonder problemen aan een bestaande routermodem hangen.

Mijn tip is om een nieuwe routermodem te kopen met Wifi er in (zo'n Linksys WAG54G bijvoorbeeld) of je bestaande routermodem te houden en er enkel een accesspoint aan te hangen.
Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer?
Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht
Demoniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31-08-2006, 22:17   #12 (permalink)

Bartjez's schermafbeelding

Standaard

Ik heb hier thuis ook een WiFi router met bedraad netwerk en een ADSL modem. Dit werkt allemaal perfect! Heb alleen de ftp poorten open moeten zetten. Ik heb de Eminent 4115. Na een paar instellingen kun je het internet gaan verkennen! Alles is standaard veilig en goed ingesteld, en er zit een goede NL handleiding bij. Het beveiligen van WiFi is bij dat ding ook een fluitje van 0.5 cent.
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Draadloos internet MC&gt;JUNK Software Junkies 12 17-05-2007 11:17
draadloos internet niet hoger dan 11 mbps Vosse Hardware Junkies 26 17-03-2007 07:38
Draadloos internet Probleem Aeromaxx Hardware Junkies 11 22-02-2007 17:40
Draadloos internet Eergassie Hardware Junkies 8 29-04-2004 13:35
Draadloos internet... SiLaTroN Area 1337 14 13-02-2004 17:50

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.