| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 14 maart 2003 Locatie: Leidschendam
| Ik wil bij mijn stereoinstallatie een standalone shoutcast player (SSP) maken, maar hoe kan ik dat gaan doen? Ik wens de volgende functies: Geen toetsenbord / muis nodig (toetsenbord intern aangesloten en print aan een aantal knopjes verbonden). Bij het aanzetten zet een programma alle beschikbare shoutcast stations in een Winamp playlist. Daar worden ze gesorteerd op naam en dan op genre. VB: Alto Radio 24kbs - Alternative Alto Radio 128kbs - Alternative Brix FM 56kbs - Alternative ... Acapulco Blues 56kbs - Blues Acapulco Blues 128kbs - Blues ... Zoundz of earth 128kbs - Zairian music enz. Ik heb 4 "search" knoppen nodig, station (+ en -) en genre (+ en -) Verder wil ik volume kunnen regelen (+ en -) Eventueel wil ik stations in een andere playlist bewaren, zodat ik een 100 tal presets kan aanhouden (in te voeren met 0-9 en enter). Eventueel wil ik er een paar statusLEDs bij hebben (lofi/hifi(RGB, rood = slecht, groen = matig, blauw = goed), stereo/mono (RGB, blauw= stereo,rood = mon , error/busy (busy = blauw, error = rood)).Natuurlijk komt er een (standaard) 4*20 LCD aan. Het moet een volledig stand alone apparaat worden, de hardware gaat waarschijnlijk wel lukken, maar hoe doe ik het met de software allemaal? Het moet aanzetten, opstarten en werken zijn. Kan het? Lijkt me wel mooi namelijk, want er is zo veel meer diversiteit in muziek dan die zooi op de radio. En het staat wel erg leuk als extra component in de audioset natuurlijk. ![]()
__________________ Wie help mij van een IA verslaving af? Beloning slechts 0,05 cent! (kan er niets aan doen, geld = op) |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: Oegstgeest
| wat je ook kan doen is zo'n klein toetsenbordje met alleen nummertjes, dat is erg relax, dan zou je dus de stations met een nummer kunnen aantikken ![]() Dan is er geen aparte programmuur eigenlijk voor nodig |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 maart 2003 Locatie: vlijmen
| [offtopic] hoe heb je da gedaan want zoiets wil ik ook maken. [/offtopic]
__________________ Put your hand on a hot stove for a minute, and it seems like an hour. Sit with a pretty girl for an hour, and it seems like a minute. THAT'S relativity. - Albert Einstein |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Blija City, near BB.
| Citaat:
__________________ Windows 3.1 not found: (C)heer, (P)arty, (D)ance? | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 december 2003 Locatie: Leek
| Idd op de winamp website staan plugins waar het schema ook bijzit. Je moet gewoon wat momentcontactjes tussen de pinen van de seriele poort zetten. <edit> ff de plugin opgezocht in het programaatje zit een schema. http://classic.winamp.com/plugins/de...ponentId=92855 </edit> |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 december 2002 Locatie: Wierum, N-O Friesland
| http://dynebolic.org/ "" Dynebolic is shaped on the needs of media activists, artists and teachers, being a practical tool for multimedia production: you can manipulate and broadcast both sound and video with tools to record, edit, encode and stream, all using only free software! "" Misschien is dt wat voor je?
__________________ Créateur de l'innovación F T W! Support your local B R M |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Geregistreerd: 12 maart 2003 Locatie: Zwolle
| Citaat:
| |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 14 maart 2003 Locatie: Leidschendam
| Hmm, jah, uitzenden is niet mijn bedoeling, ik heb wel ADSL, maar daar kom je niet ver mee... Ik wil gewoon een nieuw soort radio met iets meer zenders als normaal! Kan ik niet gewoon een browservenster met shoutcast openen bij het opstarten en dan aan een knop een zoekopdracht hangen (bv. zoek op industrial) en dan de broncode lezen en daaruit de streamlinks halen? Klink vast als onzin, maar ik eet dan ook die kaas niet vaak... ![]() De bediening kan gewoon via een oud toetsenbordprintje waarop maar een paar knoppen zit aangesloten, dat is denk ik ook het simpelst. Het display komt op de parallelle poort en gelukkig zijn er daarvoor zat programma's voor te vinden die met Winamp werken. Vooral het overgooien van links van steams baart me problemen op, een tooltje wat van links een playlistfile maakt is denk ik nog wel zelf te proggen (als zo'n playlistfile niet te ingewikkeld opgebouwd is tenminste). Spuig uw gal aan problemen oplossingen enzo, misschien zie ik iets over het hoofd wat moeilijk gaat worden? Vielen dank alvast! (bier wordt geregeld) :P
__________________ Wie help mij van een IA verslaving af? Beloning slechts 0,05 cent! (kan er niets aan doen, geld = op) |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| [DONE] standalone AT voeding :s | Terminal13 | Elektronica Junkies | 8 | 23-07-2004 17:03 |
| Help! Shoutcast op de hobbel? :P | Spike | Area 1337 | 10 | 2-03-2004 14:38 |
| (mogelijk) Nieuwe pc | SiLaTroN | Hardware Junkies | 16 | 21-12-2003 13:28 |
| LCD Standalone aansturen? | Eergassie | Elektronica Junkies | 8 | 12-04-2003 23:50 |