| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 juni 2005
| Hallo, Ik heb een probleem met een diskettendriver namelijk het volgende: Het apparaat is aangesloten en als ik kijk bij de hardware zegt hij 'werkt correct'. Maar als ik een schijfje instop vind hij niets, wat kan hier het probleem zijn? Ik dacht aan: kapotte flopie (weinig kans), slechte kabel,fout op mobo,niet geistalleerd flopie ivm mobo, of iets verkeerd ingestelt met bios. Is voor de pc van pa Greetz Bart |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 oktober 2004 Locatie: Westervoort
| Ik denk dat het door je matige ABN komt, want ik moet 2 keer kijken voordat ik het begrijp. En dat de floppie kapot is kan maar al te goed !, enig idee hoe oud die dingen zijn? Druk alle kabels even goed aan en probeer een andere floppie zoals een bootfloppy, anders heeft je station wellicht de geest gegeven.
__________________ Quinceman : Pulsen is een ejaculatie van alle opwinding die je je toetsenbord in jaagt.. OMFG |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| De PC zegt dat je floppydrive correct werkt zodra de controller op het moederbord het doet. Probeer maar eens te booten met de kabel uit de drive, waarschijnlijk krijg je dan alsnog de melding dat die correct werkt :P Knippert het ledje op de voorkant van de drive? Als het ledje constant brandt dan zit de kabel verkeerd om. Als het ledje helemaal niets doet (ook tijdens het opstarten) dan is de drive denk ik stuk.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 augustus 2005 Locatie: Amsterdam
| Kan je hem ook in 'Deze Computer' zien? En als je er dan een floppy in gooit gaat ie ratelen en dan druk je op je floppy-drive om 'm te openen maar gebeurd er niks? Dan is waarschijnlijk je floppy niet in orde, probeer eens een paar andere floppy's. Dit heb ik ook gehad en toen werkte het opeens weer met andere floppy's. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Enkle vraagjes over vanalles. | jmw | Hardware Junkies | 21 | 20-05-2007 19:42 |
| cd-rom drive... | grimmeld | Hardware Junkies | 7 | 25-10-2006 16:10 |
| Externe diskette drive kit | Magnetronkip | Elektronica Junkies | 6 | 9-08-2006 22:38 |
| Samsung FMC drive Cardreader + floppy drive | Fleppuhstein | Hardware Junkies | 0 | 15-07-2003 15:29 |
| diskette drive race wagentjes | wizz_kid | Area 1337 | 9 | 5-01-2003 21:24 |