| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 april 2006 Locatie: Tilburg
| hey hey junkies, ik ben bezig met mijn website en stuit op een probleempje. Ik heb van elke pagina een apparte pagina gemaakt. Dus stel dat er iets bijkomt in het menu moet ik dat bij elke pagina wijzigen (nu wel te doen maar wie weet hoe groot de site wordt ). Zo heb ik bijvoorbeeld vandaag mijn creaties toegevoeg maar da moest ik dus bij index.php, links.php (en ga zo maar verder) aan het menu toevoegen.Aangezien dit een heel werk is mocht de site nog een groot worden wil ik het anders. Ik zat zelf te denken aan eventueel een soort van php script dat ik in elke pagina kan includen en dat ik dan via die phpfile de links voor het menu in kan zetten. Nu is mijn eerste vraag dus: Is er zoiets ergens te vinden en zo jah heeft er iemand ervaring mee? Ik ben niet zo'n goede programeur dus zelf maken is niet echt een optie denk ik zo. Of het moet zijn dat iemand van jullie zo vrij is mij erbij te assisteren . Ik wil wel dat het script MINIMAAL mijn css file kan volgen zodat alles in dezelfde stijl blijft zegmaar.Verder zijn andere tips om mijn website nog beter en overzichtelijker te maken natuurlijk altijd welkom .p.s. Ik weet niet of ik het in het goede topic post maar ik wist ook niet waar anders en dit leek mij het meest logische topic ervoor. Mocht het fout zijn dan verzet hem maar naar juiste topic |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 april 2006
| ikzelf ben een portal user, en dat gata allemaal via een admin, dat zou dus evt ook nog kunnen bij je. heb je al eens op ww.hotscripts.com gekeken? staan vast wle menu's tussen wss. anders kan ik je www.websitemaken.be.forum aanraden hier ijn er een aantal met veeeeel kennis ![]() |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Een portal is geen optie voor mij. Ik vind het nadeel aan een portal dat het vaak allemaal hetzelfde geneuzel is. Nu heb ik mijn eigen template gemaakt en deze wil ik graag ook gebruiken op dit momen .En die sites zal ik eens een keertje doorkijken jah. [offtopic] Mopperman heeft volgens mij een beetje de post ziekte .Bij elke refresh heeft hij er wel weer een paar posts bij ![]() [/offtopic]
__________________ Er zit in de doos een rechthoekig ding gemaakt van papier. Als je goed kijkt is dit niet uit één geheel gemaakt, maar bestaat het uit blaadjes... Dat heet een handleiding. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Als je PHP gebruikt kan je het menu in een apart script zetten en dat includen in alle pagina's..
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Citaat:
.Mijn site is gemaakt in html en dan de extentie php gegeven omdat ik dan dinamischer ben met me webiste. Kan ik nu dan gewoon een lege html pagina maken waar ik het menu in prop en deze dan als php opslaan en dan includen? of is het niet zo gemakkelijk?
__________________ Er zit in de doos een rechthoekig ding gemaakt van papier. Als je goed kijkt is dit niet uit één geheel gemaakt, maar bestaat het uit blaadjes... Dat heet een handleiding. | |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Geregistreerd: 1 november 2003 Locatie: 127.0.0.1
| Citaat:
www.php.net/documentation www.php.net/include <-- das een handige ![]() Fuck hee... ![]() /edit Dus je geeft alle pagina's de extensie .php omdat dat dynamischer is? ![]()
__________________ eXistenZ Mk.1: 80% | eXistenZ Mk.2: 30% | eXhost.nl | |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Ik kon ook niet programmeren in PHP, toen ging ik de tutorial volgen op PHP.net (zie eXistenZ' post) en nu kan ik het wel Kwestie van doorzetten en goed lezen op diverse websites (vooral op PHP.net is bijzonder veel te vinden over allerlei functies)
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 november 2003 Locatie: 127.0.0.1
| Hoewel ik misschien een beetje lomp overkom in mijn vorige post, is het toch echt een kwestie van zelf leren. PHP is de mooiste taal om zelf te leren en onder de knie te krijgen, omdat deze zo goed gedocumenteerd is ![]()
__________________ eXistenZ Mk.1: 80% | eXistenZ Mk.2: 30% | eXhost.nl |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Ik heb het de extencie PHP gegeven omdat je daar gewoon meer mee kan. Zoals nieuwssysteem en dergelijke.
__________________ Er zit in de doos een rechthoekig ding gemaakt van papier. Als je goed kijkt is dit niet uit één geheel gemaakt, maar bestaat het uit blaadjes... Dat heet een handleiding. |
| | |
| | #11 (permalink) |
| ik gebruik er nu ook standaart scriptjes voor die het nieuwsysteem doen enzo.
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| DVD Menu | defecto | Software Junkies | 2 | 14-10-2003 17:52 |