| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 maart 2005 Locatie: Alphen aan den Rijn
| Het bekende programma'tje Sketchup waarmee je met de minste moeite een 3D schets kan maken voor bijvoorbeeld je casemod is nu gratis! Google heeft een tijdtje terug Sketchup opgekocht en hem als freeware released. Met de gratis versie heb je wel wat minder opties dan met de "pro" versie maar voor een mooie 3D schets is het genoeg. Download: http://sketchup.google.com/download.html Daarbij heeft Google ook een 3D Warehouse gereleased. Hier kan een ieder zijn eigen schets uploaden zodat anderen deze zou kunnen gebruiken in een eigen schets. Ook zijn er sommige Sketchups naar Google Earth te importeren. Denk hierbij aan gebouwen als het Witte Huis en de Taj Mahal. 3D Warehouse: http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ Voor casemodders bestaat er al een hele tijd een verzameling van PC onderdelen welke je in je eigen 3D schetsen voor je casemod zou kunnen plaatsen. Zeer handige site waar je ook je eigen (casemod gerelateerde) dingen zou kunnen uploaden! Sketchup Collection: http://scc.jazzle.co.uk/ Dus nu kan iedereen met de minste moeite een schitterend 3D model van zijn toekomstige casemod maken! Een prima indicatie van de werkelijkheid en op deze manier zal je dan ook problemen die je anders later tegen zou komen optijd ontdekken! Voor de mensen die ondanks de makkelijkheid van het programma nog steeds niets van Sketchup snappen kunnen altijd nog een kijkje hier nemen: Tutorials Dus Sketchupze! |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 april 2005 Locatie: Hengelo
| Die ga ik toch maar even downloaden Ik kan ook SolidWorks krijgen, wat erg makkelijk werkt, maar SketchUp hoor ik ook veel goede verhalen over.
__________________ Volg onze unieke modding contest, de BeP Modding Trophy! |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 9 oktober 2004 Locatie: Wassenaar
| Ik heb net Sketchup 5 Full version dus ga deze niet downloaden maar ben er erg tevreden over. Ik raad aan eens de video tutorials te doen die zijn echt top!
__________________ CIP Plutonium |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Geregistreerd: 30 maart 2005 Locatie: Alphen aan den Rijn
| Citaat:
Ben zelf nog niet echt bezig geweest met tekenen, want heb niets om te tekenen op het moment. Toch maar ff wat kloten zo. | |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 april 2005 Locatie: Hengelo
| Hm, ik heb het even geprobeerd, maar op dit moment komt het me allemaal juist te simpel over :/ De bemating wordt me nog niet duidelijk, al zit die er wel degelijk in. Ook handig, in millimeters instellen en dan in inches blijven staan :/ Het is echt een schetsprogrammaatje. Voor echt producten heb je denk ik gewoon andere software nodig.
__________________ Volg onze unieke modding contest, de BeP Modding Trophy! |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 28 augustus 2005 Locatie: Son
| Je kunt alle afmetingen gewoon instellen... Die site van de casemod hardware is echt geweldig! Check bijv. de GF 7800 GT by pontusneo http://scc.jazzle.co.uk/cat/23 Een oog voor detail ! ![]() Erg hardig, bedankt MVG, Bas[/url] |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 9 oktober 2004 Locatie: Wassenaar
| Om in het decimale stelsel afmetingen te krijgen moet je zo'n lijntje trekken die de lengte van een stuk lijn aangeeft, dat selecteren en right click erop en dan entity info, dan krijg je een schermpje klik daar op style en dan op de units tab en dan kan je het instellen.
__________________ CIP Plutonium |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Administrator Geregistreerd: 10 januari 2006 Locatie: e-town (emmeloord)
| Citaat:
Maare blackcrown, bedankt voor deze nuttige info ![]()
__________________ Mijn nieuwe systeem:| Intel E8500 @3.16GHz | Asus Rampage Formula |Asus EAH4870 512MB ddr5 | 4GB Corsair Dominator DDR2 1066 |Coolermaster Silent Pro M 700 watt | Coolermaster Cosmos S |1x Samsung 640gb 1x Samsung 500gb 1x Seagate 80gb Mijn oude systeem:| AMD Sempron 2800+@ 2 Ghz |Asus n6200 | Asrock k7vt4a pro | 1 gb ram | Seagate 7200.7 80 gb hdd| Coolermaster extreme power 430 watt | Aerocool Aeroengine jr black | |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Geregistreerd: 8 april 2006
| Citaat:
nou ik weet niet zo veel over de gratis versie want ik heb de betaalde maar daarmee maakt je echt plaatjes hoor. je kan er echt alles mee. (maar dan wel met disignen he) | |
| | |
|
| « Inlogprobleem
|
[php] menu » |
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Sketchup Tutorial | somers | Casemod Junkies | 1 | 5-11-2007 18:12 |
| zeer handige sketchup hulp | WatehveR | Area 1337 | 18 | 15-08-2007 22:13 |
| sketchup | -2cool4u- | Casemod Junkies | 4 | 1-08-2007 16:40 |
| Google Sketchup Components | neoN1 | Software Junkies | 5 | 22-05-2007 20:41 |
| creaties sketchup willen niet on-line | Jethro | Software Junkies | 10 | 7-07-2006 18:58 |