Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Software Junkies
Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 7-03-2006, 12:55   #1 (permalink)

Standaard Programma's terughalen na herinstalatie op andere hd

Hey, omdat op mijn eerste harde schijf, windows niet meer wou opstarten, heb ik er een 2de hd van 40 bijgestoken en daar windows xp pro op gezet, nu heb ik 2 schijven in mijn pc, maar ik wil mijn programmas van mijn oude schijf kunnen gebruiken, alleen staan deze niet meer op bureaublad enzo... Hoe kan ik deze gebruiken?
modder.exe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7-03-2006, 14:07   #2 (permalink)

Carpento's schermafbeelding

Standaard

Dat kun je wel vergeten denk ik, programma's hebben normaal gesproken ook een berg vermeldingen in het register, en die mis je nu allemaal...
Oud 7-03-2006, 23:19   #3 (permalink)

Standaard

Je kan toch per programma even zoeken in het register van je oude Windows install, en die exporteren? Je register is niets meer dan een bestand in de Windows map. Allicht dat daar een tooltje voor is.
Oud 8-03-2006, 17:28   #4 (permalink)

Standaard

Enig idee hoe dat tootlje heet?
modder.exe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11-03-2006, 23:31   #5 (permalink)

Standaard

Je kan nog altijd je files afhalen en opslaan in een andermapje dan het programma terug instaleren op de nieuwe hd en de oude files erin steken. Soms werkt dit, heb ik al eens gedaan maar waren "save games" en nog wat files van het spel. Die werkten zonder probleem verder.

Citaat:
Je kan toch per programma even zoeken in het register van je oude Windows install, en die exporteren? Je register is niets meer dan een bestand in de Windows map. Allicht dat daar een tooltje voor is.
Citaat:
Enig idee hoe dat tootlje heet?
Je kan het proberen via regedit ( van Windows zelf is standaard geïnstalleerd ) zoals eXistenZ zegt, door naar uitvoeren te gaan in je startmenu. Dan type je in uitvoeren " regedit " in. je zoekt naar je software en rechtermuisklik op exporteren. Dan vraagt Windows waar je het wil opslaan en dan kan je het importeren naar je nieuwe HD met windows erop. Je moet dan wel booten van je oude HD voor die bestanden af te halen. Maar ik denk dat je misschien nog steeds het programma opnieuw moet installeren ( Via regedit heb ik het zelf nog niet geprobeerd, ik weet er alleen maar van :P Lang leve Netwerk )

Veel geluk
Don Zalmrol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-03-2006, 10:51   #6 (permalink)

Standaard

Don Zalmrol dan zit je natuurlijk in het register van je nieuwe install
Hij moet in zijn oude install terecht. Hoe het tooltje heet weet ik niet maar et zal vast bestaan.
Oud 12-03-2006, 10:55   #7 (permalink)

Standaard

Is er niet een wizard in win xp om allerlei zooi van je oude pc naar je nieuwe te zetten? Weet zelf niet hoe die werkt, heb hem nog nooit gebruikt.
Maar misschien kan je daar wat mee?
(Het is maar een suggestie natuurlijk )
nixjuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-03-2006, 11:51   #8 (permalink)

Standaard

Die moet volgens mij gerund worden vanaf je ouwe install, dacht ik. Nooit gebruikt though..
Oud 12-03-2006, 13:14   #9 (permalink)

Standaard

Citaat:
Don Zalmrol dan zit je natuurlijk in het register van je nieuwe install
Hij moet in zijn oude install terecht. Hoe het tooltje heet weet ik niet maar et zal vast bestaan.
Ja natuurlijk moet dat van de oude install ( als die nog werkt ) Als Modder.exe ze uit zn oude install zn register haalt en opslaat op zijn nieuwe HD dan is dat geen probleem om terug uittepakken en te importeren in het nieuwe register als hij dan terug boot vanaf zn nieuw systeem. Als dat niet werkt dan kan hij natuurlijk altijd proberen zijn pc booten in veiligemodus van windows (op zn oud systeem) dan kan hij misschien nog iets redden

Dit is zo'n progje ( net ontdekt maar weet niet of het goed is )

http://www.cygho.nl/

Het zegt in de website dat het de regedit van windows vervangt. En er staan nog andere programmas op.
Don Zalmrol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-03-2006, 17:12   #10 (permalink)

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nixjuh
Is er niet een wizard in win xp om allerlei zooi van je oude pc naar je nieuwe te zetten? Weet zelf niet hoe die werkt, heb hem nog nooit gebruikt.
Maar misschien kan je daar wat mee?
(Het is maar een suggestie natuurlijk )
Die is bedoeld om de instellingen van Windows op te slaan als je je systeem opnieuw installeert. De registersettings van de applicaties die je hebt geïnstalleerd worden daarbij niet meegenomen. Ik denk dat het ook redelijk lastig wordt om deze weer terug te halen, wat je wel zou kunnen doen voor de toekomst is RegMon downloaden en bij elk programma dat je installeert, opslaan wat er veranderd wordt in het register. Dan kan je bij een volgende installatie wel gewoon de mappen overzetten en de registersleutels toevoegen.
Overigens moet ik zeggen dat het opnieuw installeren van de applicaties wel de meest veilige manier is om je systeem stabiel te houden. (als apps na de installatie nog andere dingen in het register opslaan dan is dat lastig te monitoren)
Het mooiste zou zijn als programmeurs hun instellingen zouden opslaan in ini-bestanden (vind ik persoonlijk ook makkelijker werken dan het register) maar dat komt helaas maar weinig voor.
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[TUTORIAL] Verwijderde bestanden terughalen? Mr. Oizo Software Junkies 0 9-09-2006 01:37
Verwijderde bestanden terughalen. Don Zalmrol Software Junkies 2 1-06-2006 23:30
Bryce en andere 3-D imaging programma's flupke Software Junkies 1 13-08-2005 19:05
Dremel sponsor van verscheidene discovery programma's ? Xghost Area 1337 2 27-07-2005 18:01
welke programma's ? 3D designen Lampje Software Junkies 8 19-08-2003 20:07

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.