Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Software Junkies
Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 28-02-2006, 02:48   #1 (permalink)

Standaard Verloren hdd-ruimte

De zoekfunctie werkt niet helemaal volgens mij en op google heb ik ook niks gevonden wat me kan helpen:

Ik heb met Norton PartitionMagic ruimte van een partitie naar een andere partitie overgezet. Echter, tijdens dit proces is m'n computer gecrashed. De ruimte is wel overgezet (ong. 4gb) maar van de andere partitie is een groot gedeelte verdwenen? In PartitionMagic wordt de partitie F: DISK2_VOL2 aangegeven als 54,3gb (dat zou die ook moeten zijn) terwijl in Deze Computer dezelfde partitie staat als 39,7gb. Er mist dus 14,6gb aan ruimte. Ook zijn een groot deel van de bestanden op deze partitie onleesbaar geworden (gelukkig geen onmisbare bestanden of bestanden zonder backup).

In PartitionMagic zelf heb ik "Check for Errors" en "Windows CheckDisk" gerund, maar er worden geen fouten gevonden.

Weet iemand hoe ik de verloren hdd-ruimte terug kan krijgen zonder m'n schijf te moeten formateren en als het kan ook meteen de beschadigde bestanden repareren?
Oud 28-02-2006, 10:20   #2 (permalink)

Standaard

Kan het zijn dat je windows in dat gedeelte dat "weg" is staat want dat is bij mij ook zo waar windows staat lijkt niet meer te bestaan.
Fret_Kroket is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-02-2006, 10:46   #3 (permalink)

Standaard

Nope, het is een tweede schijf met alleen maar data. Heb op een andere schijf twee partities met in de ene windows en op de andere software en games. Gelukkig is het ook bij deze gebeurt, staat alleen maar muziek en series op enzo.
Oud 28-02-2006, 11:39   #4 (permalink)

Standaard

In schijfbeheer van Windows even kijken of daar ontoegewezen ruimte staat, het kan zijn dat hij het laatste gedeelte van het overzetten niet doorgekomen is en daarom niet toegewezen is. Schijfbeheer weet je vast wel te vinden (systeemwerkset).

OMFG
YaaD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9-05-2008, 16:59   #5 (permalink)

Standaard

zoiets had ik ook met PartitionMagic van een ander merk (PowerQuest)

je moet dan aan de slag met floppy's en nog wat, heb het zo maar gelaten. zit er geen help-bestand bij?
prikkie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9-05-2008, 20:07   #6 (permalink)
Administrator

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat defecto na 2 jaar die data niet meer terug gaat vinden
Oud 10-05-2008, 09:34   #7 (permalink)

Bartjez's schermafbeelding

Standaard

Haha, idd, ik zie nu ook de datum :P Maarja, topic-kicks zijn een beetje mode aant worden he
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Fat32 overzetten naar NTFS zonder bestanden verloren gaan Li-Unit Software Junkies 7 10-05-2008 16:59
Verloren gigabytes gevonden grimmeld Software Junkies 0 23-01-2007 10:17
Ruimte in A7VT Mantlet Hardware Junkies 3 24-12-2004 06:45
HDD ruimte opeens weg TreboR Hardware Junkies 8 19-05-2004 08:52

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.