| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 januari 2003 Locatie: Hillywood
| Ik ben de laatste paar dagen bezig om een kleine website op te zetten voor het bedrijf van mijn moeder. Zij heeft zelf een eenmans-architectenburo. Ze tekent nog steeds ambachtelijk op de tekentafel, en bouwt zelf alle maquettes met de hand (waar zou ik mijn casemod-creativiteit nou vandaan hebben? ) Ze heeft enorm veel klanten, contacten in de bouwwereld en veel geinteresseerden maar geen digitaal visitekaartje. Het zou geweldig zijn als ze haar buro via een simpele maar effectieve website zou kunnen presenteren.Ze behoeft totaal geen ingewikkelde oplossingen, dus ik heb besloten een kleine HTML site te bouwen. Toch besef ik me dat het fijner zou zijn als zij zelf van tijd tot wat foto's kan toevoegen en her en der wat teksten kan bijwerken en toevoegen. Meer hoeft niet. Ik denk dan al gauw aan een Content Management System. Hiermee zal ik wel wat php moeten gebruiken maar dat is geen probleem. Ik heb eerder al grotere opensource CMS website systemen gebruikt zoals e107 en Mambo, maar dit zou echt overkill zijn voor het doel dat ik voor ogen heb. Mijn vraag is, wie heeft er ervaring met kleinere CMS oplossingen, en wat voor *gratis* CMSjes zijn er verkrijgbaar? Uiteraard heb ik me al helemaal het schompus gezocht op Google, maar veel bruikbaars kan ik niet vinden. Natuurlijk zou ik ook zelf een CMS kunnen leren schrijven, maar ik zou liever een kant en klare oplossing gebruiken en implementeren.
__________________ Dus... |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 14 juni 2003 Locatie: Nijkerk
| Dit leek me wel interessant. http://www.opensourcecms.com/ |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 4 juni 2004 Locatie: Leeuwarden
| PHP-Nuke 6.7p3.1 de meest stabiele versie.Te downloaden bij www.phpnuke-nederland.com (wel ff een account aanmaken) Je kan een Mod account aanmaken voor mams en dan kan jij zeggen waar zij alleen toegang tot heeft. Je kan zelf modules toevoegen naar keuze er is veel te vinden op het web. Of je moet een DotNet Freak zijn (Microsoft Supporter ) zoek dan naar DotNetNuke.En dan hebben we nog PostNuke dit ik weet het niet op een blauwe maandag mee lopen kloten en weer weg gepleurt. Met PHP-Nuke kan ik je wel helpen installeren en modules installeren. Suc6
__________________ Warning , keyboard not found. Press Enter to continue. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 januari 2003 Locatie: Hillywood
| Ik heb heel Opensourcecms.com al afgestruind en een dozijn systemen uitgeprobeerd, maar het is allemaal nog te omslachtig. Helemaal overdreven is PHPnuke, desondanks bedankt voor de reactie Ik heb zoals ik al zei eerder gewerkt met e107, waarmee je ook al de genoemde opties had om mensen een gelimiteerd admin account te geven. Ik zit een beetje in dubio, de grotere CMSen zijn uitermate fijn om mee te werken, maar simpelweg te groot voor het doel dat ik voor ogen heb. Voor de duidelijkheid, dit is wat ik tot nu toe gefabriceerd heb met behulp van een gratis template: http://thadeez.mine.nu Het liefst zou ik hier dus 2 of 3 pagina's dynamisch kunnen bewerken, zoals het bijhouden van bouwproject status en het posten van foto's o.i.d. Ik denk dat ik zelf zal moeten gaan stoeien met wat php en mysql om dit te bewerkstelligen. Begrijp me niet verkeerd, als er iets custom gemaakt moet worden zal ik dat zelf gewoon doen, dit is geen scripting request Maar als er al zoiets bestaat, in deze kleine gedaante, dan hoor ik dat graag. Tips zijn ook welkom!
__________________ Dus... |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Ik heb zelf wat gerommeld in PHP, ik weet niet in hoeverre mijn code bruikbaar is of van toepassing maar je mag van mij best (delen van) mijn code 'lenen'. Echt uitgebreid is het (nog) niet, je kan gebruikers beheren en nieuwsberichten plaatsen, en gebruikers kunnen inloggen dmv sessies) je moet wel zelf een layout bouwen want daar ben ik niet zo goed in ![]() Schop me maar via MSN..
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Kleine probleempjes met waterkoeling, + vraag voor projectje | modder.exe | Cooling & OC Junkies | 4 | 6-04-2007 11:07 |
| yo een kleine voor stelling | insane_clown | Casemod Junkies | 1 | 20-11-2006 18:53 |
| Scrollbar voor website met back-end | Lampje | Software Junkies | 3 | 14-11-2004 19:25 |
| (light van stroboscoop) gezocht kleine ccfl | squid | Elektronica Junkies | 10 | 14-01-2003 19:20 |