| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) | |
| Geregistreerd: 19 augustus 2005 Locatie: Gent
| Hallo, Mijn hardware is vernieuwd ( AMD 3200 + 64 Bit, Abit KV8-pro 3rd eye, 1024 Mb en een hd van 80 ) En ik heb die hd geformateerd en alles erop geinstalleerd ( drivers, software, alle andere dingen ). Na ongeveer een tijdje begint ie nouw ongeloofelijk traag te werken zoals een P1 die xp draait . Ik word er zot van. Dan chrasht ie ook en mijn pcboer weet niet wat het is Weet iemand wat dit kan zijn ? mijn systeem: AMD 3200 + 64 Bit KV8-Pro 3rd eye 1024 Mb ram HD 80 Gb van seagate Dit systeempje heeft nog op een andere computer van mij gedraaid want nu ga ik over stappen op een Crossfire systeempje :P De programma's die erop draaien: msn, steam, ms office 2003, abit drivers en extra's, powerstrip, enzo ... Mvg, Don Zalmrol
__________________ Citaat:
| |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Mijn temps zijn: HD: 35° C CPU: 61° C aan de hoge kant (maar ik heb nog een Silent Tower liggen van Thermal Take) SYS:33° C PWM: 52° C MIjn CPU gebruik staat ook altijd op 100 of 99 % Ja ik heb anti spyware scanners: Hitman pro 2.3.3 & CCleaner MIjn overclocking instellingen zijn deze: CPU Freq: 2332 Mhz AGP Freq: 70 Mhz EXT Clock: 212 Mhz CPU Ratio: 11 X Vcore: 1.700 V NBV: 1.60 V AGPV: 1.65 V SBV: 2.60 V DDRV: 2.70 V HTV: 1.30 V En mijn fans staan ingesteld op Cool Dit is gedaan door ABIT OC Guru Alvast al bedankt voor de reply's ![]()
| |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| 61*C is echt hoog voor een A64. De mijne is nu 27*C met een stock cooler van AMD . Volgens mij is er iets mis met je koeling, dat zou die vastlopers ook verklaren.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Zou goed kunnen. Vroeger had ik een Silent Tower van Thermal Take erop zitten inplaats van de stockkoeler. en die gaf dan ook iets van 27-30° C weer. Ik zal het eens veranderen en kijken of het veranderd ( leuk mn case mag weeral eens voor jaar openstaan ( koeler is te groot voor mn caseje :P ) Bedankt. Mvg, Don Zalmrol
| |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 5 januari 2006 Locatie: Onstwedde
| Een andere koeler lijkt me idd het beste, een stockkoeler trekt het niet bij overclocken, dat merk je nu dus echt wel! Je kunt natuurlijk ook gewoon een andere kopen ipv die silent tower gebruiken aangezien die te groot is voor je case Wat kost een koeler tegenwoordig nou nog? Voor 30 euro heb je al een goede zalman.
__________________ .:Carpe Noctem:. |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Hallo, Ik heb dus die oude koeler er terug eens opgestoken en de temp is gezakt naar 49 55 ° C maar ik heb nog steeds 100 % CPU gebruik ![]() De programma's die mee opstarten zijn: ABIT OCGuru, Speedfan, ATI catalyst control center, Kaspersky, Adobe foto uploader en Powerstrip. Ik heb deze eens afgelegd en mijn pc draait nog steeds op 100 % CPU ook al terug geclocked en nog steeds hetzelfde liedje Ik heb een paar anti spyware progs: Hitman Pro 2.3.3 en CCleaner. Is er soms ergens een programma dat je fouten in windows zoekt die je pc vertragen ? Alvast bedankt ![]()
| |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Als je naar taakbeheer gaat en dan op processen klikt, kan je zien wat er zoveel CPU verbruikt.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Ok ik heb dus de boosdoener gevonden dankzij sysinternal Procces Explorer ( Thx Masterslave ).Het is raar maar waar een programma van mijn moederbord zelf Het Guru Clockje van Abit. Ik zag onmiddelijk een enorme verandering in mijn CPU gebruik ( 2 - 4 -9 % ). Ik zal dit progje eens opnieuw installen. Allemaal bedankt voor de hulp Edit even gebruiken :P : Ik zag niks in windows task manager wat mijn cpu opslokte maar wel bij Sysinternal Procces Explorer Mvg, Don Zalmrol
| |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| systeem loopt vast | rietveld | Software Junkies | 6 | 11-07-2007 13:15 |
| Zeer traag internet | SupReme | Hardware Junkies | 14 | 7-04-2007 00:38 |
| windows loopt vast bad sector ? | hellraver | Software Junkies | 13 | 29-10-2006 15:50 |
| PC loopt vast in 3D mark na oc'en | Olivier_14 | Cooling & OC Junkies | 2 | 30-03-2006 13:35 |
| Windows XP instal loopt vast. | dj_dysaster | Software Junkies | 8 | 7-02-2004 20:55 |