| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 mei 2003 Locatie: Meerssen, Limburg
| Ik wil graag een tabel uit een MySQL dbase kunnen exporteren en vervolgens weer in een andere dbase kunnen importeren middels een simpele webpagina met bijv. een knopje om te exporteren naar een bestand en een ander knopje om een bestand weer te importeren in de dBase. Ik snap dat ik dit ook via phpMyAdmin kan doen, maar ik wil het graag in een zodanig eenvoudige uitvoering hebben, dat zelfs digibeten het kunnen bedienen zonder iets overhoop te gooien. Ik vermoed dat iemand die PHP beheerst dit binnen een paar tellen in elkaar zet, maar ik ben dus geen PHP man. Als iemand met verstand van PHP mij zo'n PHP bestand kan maken zou ik die persoon zeer erkentelijk zijn.
__________________ * Bad To The Bone ! * The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your actions |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 december 2005
| Ik weet niet of dit zo simpel is daarom kun je mij vertellen wat je er precies mee wilt doen mogelijk een voorbeeld geven? Want als dit iets is uit een bepaalde tabel (vaste locatie) dan is dit redelijk makkelijk te doen.
__________________ DFI Lanparty UT RDX200 AMD Athlon 64 3500+ A X1600XT 1Gig Kingston |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 14 juni 2003 Locatie: Nijkerk
| Als je een SQL file wil importeren is het natuurlijk altijd een table, het is tenslotte MySQL, de records worden natuurlijk opgeslagen in een table... Ik heb net Lampje er al over gesproken maar het is niet zo heel makkelijk om dit te realiseren... |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 november 2003 Locatie: 127.0.0.1
| Voor ultrapimpe PHP ondersteuning kan je ook wel even op mijn MSN aankloppen ![]() Niet dat ik alles weet, maar 3 weten er meer dan 2. @ Masterslave, je bovenganger bedoelt volgens mij of de tabel indeling altijd et zelfde blijft. Is dit het geval, dan is het inderdaad niet bijzonder moeilijk om te maken imho. Als het script dat normaal gebruik maakt van de SQL database zelf allemaal spannende tabellen gaat toevoegen in de database, in plaats van alleen maar de van te voren gemaakte tabellen in te vullen, is het al een stuk moeilijker. /edit Dit hoeft ook geen probleem te zijn. Ik ben een keer een PHP bestandje tegen gekomen, dat naar aanpassing van de eerste 3 regels in datzelfde PHP bestandje (DB server, naam, password, en tabel) netjes je hele tabel dumpte en via je webbrowser opstuurde. De reden dat ik dit ding nodig had was omdat PHPMyAdmin timeoutte, omdat de tabel massive was die ik moest dumpen. Dat andere dingetje kon het wel zonder te timeoutten, dmv een kickass trucje. Met een beetje aanpassing moet dit bestandje ook te voorzien zijn van een knop waarop deze gaat dumpen, en een knop waarop deze vervolgens via een zelfgemaakt stukje script weer netjes importeerd ![]() Probleem is dus alleen dat ik vergeten ben hoe dat scriptje heette... Maar ik ga even zoeken. /edit 2 Maar eerst pissen.
__________________ eXistenZ Mk.1: 80% | eXistenZ Mk.2: 30% | eXhost.nl |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 november 2003 Locatie: 127.0.0.1
| Omdat ik dit wel als een uitdaging zie, ben ik er aan begonnen en heb inmiddels de dump functie klaar, en de import functie ook bijna. Dus mensen begin niet met nog een project, dat zou een beetje zonde van je tijd zijn he ![]()
__________________ eXistenZ Mk.1: 80% | eXistenZ Mk.2: 30% | eXhost.nl |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| [MySQL] Query vraagje | Demoniac | Software Junkies | 1 | 29-11-2005 21:31 |
| MySQL | NecroCide | Software Junkies | 11 | 10-10-2004 10:13 |
| foto in centreren in webpagina | GBCHEATER | Software Junkies | 45 | 3-05-2004 15:44 |
| mp3's splitten middels een .cue bestandje? | Dj Tw@n | Software Junkies | 9 | 20-10-2003 09:59 |
| Vraagje is het mogelijk een autocad img te importeren in 3D | Phant0m | Software Junkies | 1 | 7-02-2003 22:24 |