| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 februari 2005
| Hallo beste casejunks. Ik had 2 vragen laten we beginnen met vraag een. Mss stomme vraag maar voor de zekerheid stel ik hem maar. IK heb laatst een 250 gig maxtor hd gekocht en daar al mijn muziek op gezet en nog anderen stuff. Nu wil ik daar ook windows op instaleren en dan zonder de schijf te formateren. Maar als windows er dan op staat herkent die dan gewoon alle mappen en bestanden? Want ik wil niet opeens voor de verrassing komen te staan dat opeens 110 gig aan muziek kwijt is vraag 2: IK wil graag windows en mac x op de zelfden pc draaien. Ik heb gelezen dat dat gewoon kan maar hoe zit dat precies inelkaar. Kan ik gewoon mac x erbij instaleeren en dan als ik de pc opstart kan kiezen of gaat dat iest anders want 2 verschillende windows kan zo wel. En is mac x (volgens mij tiger) ook gweoon ntfs BVD. william |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 28 november 2004
| Wat betreft dat eerste: zolang er nu geen OS op die partitie staat kan er gewoon windows op zonder format. Vers 2: je wilt Windows én Mac op één pc. Dat gaat niet omdat de hardware niet compatible kan zijn met allebei... Mac draait nog niet op x86 based platforms, komt wellicht nog in de toekomst. Het is misschien goed om je wat dat betreft een beetje in de materie te verdiepen (boeken lezen enz . Ik moet toegeven dat ik er niet in thuis ben maar dat Windows en Mac niet op één computer gaan lukt nog net ![]() Eventueel zou je een emulator kunnen gebruiken, heb ik zo geen parate namen van, dan kun je iig de mac omgeving simuleren onder windows, mocht je dat willen.
__________________ Those were the times... |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Ik zal evnetueel linux dan op een anderen schijf kunnen plaatsen dat meot gen probleem zijn. maar hoe zit dat dan met opstarten want ik had zoiets gelezen dat windows linux neit herkent met opstarten of andersom dus dat je niet kunt kiezen. Dus hoe zit dat daarmee? |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 14 juni 2003 Locatie: Nijkerk
| Nou ehh, Windows en Linux zijn allebei en apart OS, dus dat heeft sowieso niet met elkaar te maken natuurlijk. ![]() Als ik jou was zou ik me iets meer verdiepen hierin voordat je als maar vragen gaat stellen die je kunt vinden met google. |
| | |
| | #7 (permalink) |
| IK heb ook al veel gezocht en ik weet nu dus ook dan ik voor linux een aparte partitie moet hebben. Maar als het het alsvolgt doe gaat het dan lukken? IK heb windows (xp) op mijn hd staan en ik heb een partitie van 15 gig en zet daar linux op dat werkt allemaal maar hoe zit dat dan met het opstarten kan ik gewoon kiezen of wat moet er dan gebueren. want ik wil niet dat die opeens linux opstart en dat ik dan niet meer ik windows kom of andersom. |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 januari 2003 Locatie: bankje in het park in bussum/hilversum
| Om jullie te corrigeren, mac OSX zou, op een AMD 64 met SSE3 ondersteuning kunnen draaien op een x86 systeem. Letwel, je zou elke driver zelf moeten porten naar een bruikbare verzie voor jou hardware. |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Ik heb geen amd dus dat valt al af ![]() Ik denk dat het niet nodig is maar dit is mijn pc: p4 2,8 ghz @ 3,6 xfx 6800 gt 1,5 gig ram 2 hd's 1maxtor 250 gig sata 16 mb 1 seagate 120 gig ata 8 mb Maar ik denk dat mijn vraag simpel is en het minder tijd kost om hem te beantwoorden dan om een heel forum door te lezen (en ik kan al niet goed engels) Dus als ik windows op mijn hd heb staan en zet daarna op mijn anderen hd linux kan ik dan kiezen bij het opstarten wat ik ga kiezen linux of windows? Want straks start die automatisch linux of windows op en dat wil ik voorkomen |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Instaleren drivers mislukt | SaphuA | Software Junkies | 2 | 11-04-2006 09:46 |
| windows 3.11 | inanc_gangster | Software Junkies | 44 | 12-12-2003 13:35 |
| [cm] vraag over instaleren raam | sapphire | Casemod Junkies | 6 | 19-09-2003 21:24 |
| cd-rom niet te instaleren ! | el loco | Hardware Junkies | 23 | 29-07-2003 11:30 |
| Oude PC bouwen, partitie maken, instaleren. | NecroCide | Hardware Junkies | 15 | 29-04-2003 20:09 |