| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 16 oktober 2003 Locatie: schiedam
| Voordat jullie verwijzen naar de anti spyware pagina's enz.. Volgens mij is dat het niet Ik heb een p4 3,2 prescot, 1 GB ram. Nou heb ik me systeem een paardagen helemaal op nieuw geinstalleerd. En was ik netjes me back-up aan het terug zetten programma's updaten enz.. Maar zodra ik windows opstart verschilt de laadtijd erg veel.. De ene keer gaat het balkje 9x heen en weer, en de andere keer 18 keer of zelfs meer. Nou houdt hij de zelfde snelheid aan, en het systeem draait ook top. Er draaien nu 27 processen die in totaal 178 mb ram gebruiken. Wat ik gedaan heb om te kijken ofdat het aan spyware lag: Giant antispyware (pro versie) Etrust pestpatrol (pro versie) Hit man pro Xoft spy (pro versie) Registry mechanic (pro versie) Tune up 2006 (reg. versie) Alles komt zonder resultaten eruit. Ook krijg ik als ik me systeem opstart , nieuwe hard ware gevonden (mijn dvd brander) en dan mogelijk probleem met hardware enz. Ik kan wel in deze computer de brander zien maar openen aanklikken of ejecten lukt niet (ook niet hardware matig) Mischien is het een bug van een programma i.c.m. Windows xp sp 2 pro. Maar het enige programma dat automatisch opstart is steam. Ook was er een programma om de boot time van windows precies te meten (i.p.v dat balkje heen en weer laten gaan) Alleen weet ik de naam niet meer, mischien dat hieruit wat beter gedefineerd kan worden waar het probleem zich precies bevindt. Alvast bedankt.
__________________ DAT VINDT DE NEWB |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 april 2004 Locatie: http://localhost
| Download eens bootvis van microsoft dat kan misschien je pc wat sneller laten opstarten. BTW 10 sec. langer wachten maakt toch ook niet uit?
__________________ Modden is niet meer wat het geweest is.... |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Geregistreerd: 28 november 2004
| Citaat:
ja, over 60 jaar misschien wel, maar nu niet...
__________________ Those were the times... | |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 24 september 2005
| Dat programma'tje heet Bootvis, en dat is [url=http://www.digiweetjes.com/BootVis-Tool.zip]hier[/urll] te downloaden. ![]()
__________________ I am a Great Worklog Contestant and so are you... |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 5 juni 2004 Locatie: Leeuwarden
| Draait windows op een eigen partitie. Dus dat er geen spellen en andere zooi onder windows staat geinstalleerd, dit kan de boel vertragen. Doe eens een schijfopruiming. Na dat Schijfopruiming heeft berekend wat er allemaal weg kan klik dan eerst voordat je alles laat verwijderen op het tabblad "Meer opties", onder systeemherstel klik op "Opruimen" en dan "OK" enz... (Doe dit alleen als je zeker van bent dat oude herstelpunten verwijderd kunnen worden maak indien zelf eerst een herstel punt, wand het laatste herstelpunt word niet verwijderd) Het legen van de map Prefetch In deze map staan alleprogrammas die je zoon beetje gebruikt, maar op een gegeven moment kan het zijn dat er programmas tussen staan die niet meer op je systeem staan. Waar zit de map Prefetch "C:\WINDOWS\Prefetch" Gooi in de inhoud van deze map weg, dus NIET de map zelf en start opnieuw op. Je zult merken dat windows nu nog langzamer is dan het al was dit is omdat de Prefetch map leeg is en weer gevuld moet worden. Na een 2de reboot merk je verschil. Het register opschonen Net als bij de inhoed van de Prefetch map kan het Register ook vervuild raken met bestanden die niet meer door windows worden gebruikt. Een handige tool om je Register op te schonen is RegSeeker. Dit programma scant eerst al je schijfen af op wat er allemaal aanwezig is daarna het register. Hoe werkt Regseeker. Pak RegSeeker uit en plaats het in een mapje en geef het een plaats op je HDD. Open regseeker en klik op "Clean the Registry" en dan op OK. Als RegSeeker klaar is moet zijn zoektocht naar overbodige register delen druk je op "Select all" en dan weer "Select all" en druk op "Delete" op je toetsenbord en dan OK. Start opnieuw op om er voor te zorgen dat de verwijderde delen in je register ook echt verwijder worden. Windows Update backup bestanden verwijderen Na het installeren van een Windows Update maakt windows een uninstal pakketje aan in de windows map mocht een update verkeerd gaan. Maar als een update goed is gegaan en er geen problemen zijn waarom zou je dan deze mapjes laten staan. De mapjes staan verborgen in "C:\WINDOWS", hoe kan je deze mapjes herkennen, ze biginnen met een $ teken en eindegen met een $ teken. Verborgen bestanden laten zien. (mocht je dit niet weten) Ga eerst naar de plaats van bestemming, Druk dan op "Extra" en daarna op "Mapopties...". Druk daarna op het is tabblad "Weergave" en scroll in het onderstaande vak helemaal naar beneden, daar zie je staan "Verborgen bestanden en mappen" zorg ervoor dat "Verborgen bestanden en mappen weergeven" geselecteerd is en druk op OK Defragmenteren Defragmenteer je hele systeem, vooral na een verse Windows installatie kan het een flinke puinzooi zijn. Miss helpt dit wat, suc6 [edit] Bootvis zit standaard in XP PRO mee gebakken [/edit]
__________________ Warning , keyboard not found. Press Enter to continue. |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 16 oktober 2003 Locatie: schiedam
| Windows draait op een eigen partitie, op deze partitie worden alleen de windows updates geinstalleerd. Schijfopruiming wordt automatisch 1 x per week gedaan. De registry wordt automatisch 1x perweek schoon gemaakt door Rechmechanic. Defragmentatie automatisch ook 1x perweek. De map prefetch en de windows back up bestanden. Daar ben ik nu mee bezig, khoop dat het werkt. Ook zal ik kijken naar netwerk vertraging. Opstarten zonder utp kabel een idee? bedankt voor de reacties
__________________ DAT VINDT DE NEWB |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Internet is vele malen te langzaam | neoN1 | Software Junkies | 19 | 27-06-2007 19:42 |
| 2 dezelfde koelers aangesloten. 1 draait langzaam 1 snel | verena | Cooling & OC Junkies | 9 | 22-06-2005 13:40 |
| pc start windows niet meer op | Nike | Hardware Junkies | 21 | 17-06-2005 15:50 |
| Pc start even op en valt uit. | flupke | Hardware Junkies | 18 | 4-11-2004 22:09 |
| [Internette langzaam? | GoTMoRe | Software Junkies | 28 | 9-05-2004 22:13 |