| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 januari 2004 Locatie: Apeldoorn
| Hallo mensen, ik weet niet of er hier mensen zijn die verstand hebben van PHP, maar ik moet iets weten voor mijn stage. Op min stage hebben ze een MS Access bestand die voor SQL mogelijkheden toegankelijk is ODBC. Nu stond er al een script op de intranet server, die echt goed werkt. Maar dit script maakt een lijst van alle bedrijven in de DB's tabel bedrijven. Ik moet iets anders doen, namelijk checken of de ingevoerde id nummer voorkomt in de DB, en zo ja, dan moet deze de bedrijfsnaam tonen. Nu heb ik het script overgenomen en deels aangepast, maar hij wil maar niet werken. Hij wil in ieder geval de variabele $aantalres niet maken, terwijl dit wel hoort. Ik heb alleen ervaring met mysql, en dus niet met deze ODBC troep Hieronder staat het script: $cnx = odbc_connect( 'contactdb' , '', '' ); $id=$_POST['id']; $access = odbc_exec($cnx, "SELECT * FROM bedrijven WHERE ID='$id'"); $aantalres= odbc_num_rows($access); echo " aantal: $aantalres id:"; echo($_POST['id']); echo' '; if($aantalres<=0){ // geen resultaten gevonden echo "Uw zoekopdracht heeft geen resultaten opgeleverd. Er bestaat geen klant of contact met het opgegeven ID-nummer."; }else{ // wel resultaten gevonden $naam=odbc_fetch_array($access); echo "De server heeft een resultaat gevonden. "; echo "Naam van het contact: "; echo($naam['Bedrijfsnaam']); echo ' '; echo "Is dit het juiste contact en wilt u deze invoeren in de klanten DB van Asenom?"; } Hopelijk kunnen jullie mij helpen met het oplossen van mijn probleem Met vriendelijke groeten Marco Brouwer |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| CM fan vraag | dazzler | Elektronica Junkies | 15 | 30-08-2007 21:40 |
| Lcd vraag | dazzler | Elektronica Junkies | 3 | 29-08-2007 18:42 |
| fan vraag | sytox | Cooling & OC Junkies | 9 | 6-04-2007 19:02 |
| LCD vraag | sandro | Elektronica Junkies | 6 | 6-02-2005 02:48 |
| CPU AMD vraag | Diem | Hardware Junkies | 10 | 26-03-2004 19:25 |