| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 februari 2005
| Hallo, Ik heb nu 2x 512 mb ram gehuegen. En bij sommigen spellen shokt die bij hogen resoluties. En ik had ergens gelezen dat je je vitrual memory omhoog kon zetten. Maar waar en/of hoe doe ik dat? Want ze zijden(gelezen op internet) dat dan 50% had dat het systeem sneller was. Want aan mijn videokaart kan het niet liggen want dat is een 6800 gt. MODBREAK: Speciaal voor onze moraalridder: Hallo, Ik heb nu 2x512 mb ram geheugen en bij sommige spellen schokt het beeld bij hoge resoluties. Ik had ergens gelezen dat je het virtual memory omhoog kon zetten. Maar waar en/of hoe doe ik dat? Ik heb gelezen op internet dat men dan 50% kans had dat het systeem daardoor sneller wordt. Aan mijn videokaart kan het niet liggen want dat is een 6800GT. Loopt idd iets lekkerder! |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Ik ga naar Start -> Help en Ondersteuning (ga er vanuit dat je XP hebt) en ik tik virtueel geheugen in, en dit is de tweede hit: De grootte van het wisselbestand van het virtuele geheugen wijzigen Open Computerbeheer (lokaal). Klik in de consolestructuur met de rechtermuisknop op Computerbeheer (lokaal) en klik op Eigenschappen. Klik op het tabblad Geavanceerd op Instellingen voor prestaties en klik onder Virtueel geheugen op Wijzigen. Klik in de lijst Station op het station met het wisselbestand dat u wilt wijzigen. Typ in het vak Begingrootte (MB) of Maximale grootte (MB) onder Wisselbestandsgrootte voor geselecteerd station een nieuwe grootte voor het wisselbestand en klik op Instellen. Als u de minimale of maximale wisselbestandsgrootte verlaagt, moet u de computer opnieuw opstarten om de wijzigingen van kracht te laten worden. Als u de grootte van het wisselbestand groter maakt, hoeft u meestal niet opnieuw op te starten.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Grootte van het wisselbestand kan je het beste 2 keer de grootte van je werkgeheugen nemen. In jouw geval dus 2 GB. Als je zowel het minimum als maximum op deze waarde vastzet dan reserveert het systeem een vaste plek op de schijf voor het wisselbestand en dat komt de snelheid ten goede. ![]()
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 4 juni 2004 Locatie: Leeuwarden
| Gewoon in beide vakken 2gig invullen, dan weet je precies hoeveel windows neemd voor het wisselbestand, dan heb je ook niet last van geschommel met je vrije hdd ruimte. En als je je hdd hebt opgedeeld in (meerdere) partities zet je wissel bestand dan op een andere partitie, dus NIET<===(dit is niet scheeuwen) in je windows partitie . Zo doe ik het ook, alleen neem ik 1024Mb als 2 vaste waarden voor mijn wisselbestand
__________________ Warning , keyboard not found. Press Enter to continue. |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 november 2003 Locatie: 127.0.0.1
| Voor extra perfomance kan je een FAT (16) partitie aanmaken, en daar je swapfile op zetten. FAT 16 kan weinig en is daarom retesnel ivm NTFS en FAT32.
__________________ eXistenZ Mk.1: 80% | eXistenZ Mk.2: 30% | eXhost.nl |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Geregistreerd: 27 november 2004
| Citaat:
__________________ Those were the times... | |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 februari 2005
| Ik heb geprobeert om een fat 16 aan te maken maar ik kan aleen maar fat 32 aanmaken. Hoe kan ik de fat16 aanmaken kan dat via windows. Ik heb met partition magic 8.0 gekeken en kon ik geen fat16 aan maken. En via windows geloofden ik ook niet maar weet ik niet zeker. Alvast bedankt. greetz. William |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 november 2003 Locatie: 127.0.0.1
| Via Partition Magic 8 is dit wel mogelijk. Je moet wel de geregistreerde versie hebben, anders kan je alleen maar kijken hoe je 't wil hebben, en voertie niks uit voor de rest. /edit Ik moest je verhaaltje 3 keer lezen wilde ik het snappen. Ik weet dat ik niks mag zeggen omdat ik geen mod ben en dus zal ik je ook echt niet verplichten dit te veranderen, (Wat zeg ik, ik heb daar niet eens het recht toe), maar als je nog hulp wil mijnerzijds, zou ik daar maar wat aan doen (Niet omdat ik zo'n moraalridder ben die et forum wil schoonhouden maar gewoon geen zin heb om de shiznit 3 keer te moeten lezen.) /edit 2 <-- Partying since the day I was born ![]()
__________________ eXistenZ Mk.1: 80% | eXistenZ Mk.2: 30% | eXhost.nl |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| multiplier omhoog gooien amd 2600+ | TakkU | Cooling & OC Junkies | 2 | 25-10-2005 21:43 |
| Virtual Memory error ! (pic) | Raptor | Software Junkies | 2 | 18-07-2004 12:22 |
| Asus P4S-X V-Core omhoog??? | mark10123 | Cooling & OC Junkies | 6 | 12-12-2003 19:10 |
| ADSL snelheiden nog een keer omhoog :P | LightStar | Area 1337 | 27 | 1-12-2003 14:48 |
| LCD omhoog klappen | eXistenZ | Casemod Junkies | 30 | 27-11-2003 22:54 |