Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Software Junkies
Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 5-07-2005, 01:11   #1 (permalink)

Standaard Netwerk: Computer niet toegankelijk

Sinds een paar dagen zit er een nieuwe (XP) computer (maar even computer 2 genaamd) op het netwerk. Thuisnetwerk etc. ingesteld en bestanden en printers delen aangezet. Kon ik niet op de computer 2 komen via mijn computer (computer 1) en vanaf de computer 2 niet op m'n eigen computer 1. Op de 98 bak die ook in het netwerk zit kan ik wel komen vanaf bijde computers. Maar ik kreeg dus deze 'error':

"\\Computer is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de pc op als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt.

Toegang geweigerd."

Gegoogled en instellingen van NetBIOS verandert bij LAN-verbinding, jullie weten denk ik wel waar het over gaat. Nu kan ik dus wel vanaf deze computer 1 op de nieuwe computer 2 komen, bestanden van die computer 2 naar deze computer 1 kopiëren etc. Ik kan echter niet vanaf de nieuwe computer 2 op deze computer 1 komen en ik kan ook niet vanaf computer 1 bestanden plaatsen op computer 2. Ik krijg dan dezelfde error als bovenstaande. Ik heb nog een keer naar de instellingen gekeken en die staan goed (NetBIOS gedoe). 'Computer Browser' draait ook, op beide computers.

Ik kom nu dus niet verder.. kan iemand me helpen?
Oud 5-07-2005, 01:21   #2 (permalink)

Standaard

Misschien een firewall die in de weg zit?
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem op het netwerkje van mij, maar die error kreeg ik niet meer toen ik ZoneAlarm eraf gooide en de firewall van SP2 uitzette. Daarna werkt het nog steeds niet altijd vlekkeloos als ik bestanden van een andere pc wil halen/delen, maar een keer de switch en/of pc herstarten wil soms wel eens helpen bij mij.
Oud 5-07-2005, 01:23   #3 (permalink)

Standaard

Bedankt zal er eens naar kijken. De XP firewall uitzetten had eerst geen resultaat, maar zal dus herhaaldelijk proberen/herstarten
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Computer start niet meer op dontje Hardware Junkies 12 24-12-2006 11:53
Computer wil niet meer Aan! Aeromaxx Elektronica Junkies 8 16-11-2006 18:10
Mappen en drives in Deze Computer worden niet goed weergegev the widow maker Software Junkies 3 20-04-2004 19:25
netwerk burak Software Junkies 16 12-02-2004 18:41
1gbps netwerk verbinding parralel op een 10mbps netwerk? Freakazoid Software Junkies 12 25-11-2003 18:42

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.