| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 juni 2005
| Ik zou graag nu mijn pc formateren.Maar het probleem is het volgende=> Ik ga naar opdrachtpomp druk 'format c:' hij vraagt een bevestiging en dan dit: ""Format kan niet worden uitgevoerd omdat het volume door een ander proces wordt gebruikt. format kan wel worden uitgevoerd als dit proces eerst wordt ontkoppeld. ALLE GEOPENDE INGANGEN WORDEN IN DAT GEVAL ONGELDIG. Wilt u een ontkoppeling van dit volume forceren? (ik bevestig) Kan het station niet vergrendelen. het volume is nog in gebruik."" Ik denk mss een troyan horse maar de scanner vind niets of kan het NIET verwijderen. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Probeer je toevallig je bootschijf te formatteren vanuit Windows? :P Als dat het geval is, ga maar eens goed nadenken waarom het niet kan ![]()
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 28 november 2004
| Ik heb even je titel wat verhelderd ![]() Als je je schijf wilt formatteren moet je dat niet uit Windows doen, maar via een opstartdisk of iets dergelijks zodat de bewuste schijf in ieder geval nergens voor gebruikt wordt...
__________________ Those were the times... |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Of de windows setup vanaf CD draaien, dan kan je ook je HDD formatten.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Inderdaad, je moet opstarten vanaf de Windows-CD, dan krijg je op een keer de vraag of je de bestaande partitie wil gebruiken of een nieuwe aanmaken. Dan gooi je de partities weg en maak je een nieuwe aan en die formatteer je met NTFS-bestandssysteem. (ik neem aan dat je Windows XP wil installeren) Let er trouwens wel op dat je door formatteren al je data kwijtraakt!!! Er zijn nog altijd mensen die dat vergeten.. zet je kostbare data op een aparte partitie (en gooi die niet weg ), zet het op een andere PC of brand er een CD/DVD van..Misschien kan je (afhankelijk van de grootte van je schijf) deze ook opdelen in meerdere partities tijdens de installatie. Je krijgt dan meerdere stations op 1 schijf. De ene partitie kan je dan gebruiken voor Windows + programma's en de andere voor je documenten. Mocht je meer informatie willen hierover, dan mag je het gerust vragen Als je iets wil weten over de verdeling van de schijfruimte, dan is het handig om te vertellen wat je zoal wil installeren (voor een game-PC verdeel je je ruimte anders dan voor een Photoshop-bak) en vooral hoe groot je schijf is.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Geregistreerd: 1 augustus 2003 Locatie: Zaandijk - Noord-Holland
| Citaat:
__________________ www.defecto.nl | |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Citaat:
![]()
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. | |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Citaat:
Maar om me bij GBCHEATER aan de sluiten, helderziende zijn we niet dus het is handig als je zoveel mogelijk handige informatie met ons deelt, anders wordt het lastig helpen ![]()
__________________ Those were the times... | |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Als je opstart vanaf een Windows XP installatie-CD (dan moet je tijdens het opstarten wel op het juiste moment een toets indrukken) dan krijg je een blauw scherm (het blijft Microsoft ) met uit mijn hoofd de keuze voor een nieuwe installatie of het repareren van een bestaande installatie. Hier kies je voor nieuwe installatie. Vervolgens moet je een keer de vraag krijgen op welke partitie je de nieuwe installatie wil doen. Daar moet je eerst de bestaande C-partitie weggooien en vervolgens een nieuwe aanmaken. Die wordt dan geformatteerd en daar komt je nieuwe Windows XP-installatie op. Als je de installatie-CD in je CD-ROM-speler legt is het eigenlijk gewoon een kwestie van goed lezen om het voor elkaar te krijgen - alle opties staan voor zover ik weet duidelijk in beeld met daarbij welke toets je in moet drukken.EDIT: Ik heb even je andere (gesloten) topic bekeken en volgens mij boot je niet vanaf CD hoor. Tijdens installatie vanaf CD kan er niks door een ander proces in gebruik zijn, want er zijn geen andere processen!
| | |
| | #15 (permalink) |
| @demoniac: zo ver ik weet kan je ook ervoor kiezen om de huidige partitie te formatteren, dan hoef je m niet eerst weg te gooien om er vervolgens weer een aan te maken... (mn laatste windows-install is van drie dagen terug :P)
__________________ Those were the times... |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Branden lukt niet! | Krogtor | Software Junkies | 8 | 7-07-2007 10:34 |
| usb poort lukt niet aansluiten | william | Hardware Junkies | 13 | 5-03-2005 13:14 |
| Unmountable boot volume ? :( | Foxie | Software Junkies | 2 | 26-04-2004 21:32 |
| Back-up maken lukt niet op "hoge speed" | Willy | Hardware Junkies | 6 | 4-12-2003 23:36 |
| Formatteren probleem | QuincMan | Hardware Junkies | 10 | 16-02-2003 12:25 |