Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Software Junkies
Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 1-07-2005, 19:57   #1 (permalink)

Standaard Formatteren lukt niet: volume in gebruik

Ik zou graag nu mijn pc formateren.Maar het probleem is het volgende=> Ik ga naar opdrachtpomp druk 'format c:' hij vraagt een bevestiging en dan dit:

""Format kan niet worden uitgevoerd omdat het volume door een ander proces wordt gebruikt. format kan wel worden uitgevoerd als dit proces eerst wordt ontkoppeld.
ALLE GEOPENDE INGANGEN WORDEN IN DAT GEVAL ONGELDIG.
Wilt u een ontkoppeling van dit volume forceren? (ik bevestig)
Kan het station niet vergrendelen. het volume is nog in gebruik.""

Ik denk mss een troyan horse maar de scanner vind niets of kan het NIET verwijderen.
Warheart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1-07-2005, 20:01   #2 (permalink)

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Probeer je toevallig je bootschijf te formatteren vanuit Windows? :P Als dat het geval is, ga maar eens goed nadenken waarom het niet kan
Oud 1-07-2005, 20:03   #3 (permalink)

Standaard

Een wat duidelijkere en minder schreeuwerige topic titel kan trouwens geen kwaad....
Oud 1-07-2005, 20:10   #4 (permalink)

Standaard

Sry voor chaotische topic titel
Heu boobschijf? Zou je anders kunnen zeggen hoe ik gans mijn systeem formateer?
Oud 1-07-2005, 20:14   #5 (permalink)

Carpento's schermafbeelding

Standaard

Ik heb even je titel wat verhelderd

Als je je schijf wilt formatteren moet je dat niet uit Windows doen, maar via een opstartdisk of iets dergelijks zodat de bewuste schijf in ieder geval nergens voor gebruikt wordt...
Oud 1-07-2005, 20:32   #6 (permalink)

Standaard

Of de windows setup vanaf CD draaien, dan kan je ook je HDD formatten.
[15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes
[15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox
[15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_-
the widow maker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2-07-2005, 00:28   #7 (permalink)

Standaard

Inderdaad, je moet opstarten vanaf de Windows-CD, dan krijg je op een keer de vraag of je de bestaande partitie wil gebruiken of een nieuwe aanmaken. Dan gooi je de partities weg en maak je een nieuwe aan en die formatteer je met NTFS-bestandssysteem. (ik neem aan dat je Windows XP wil installeren)
Let er trouwens wel op dat je door formatteren al je data kwijtraakt!!! Er zijn nog altijd mensen die dat vergeten.. zet je kostbare data op een aparte partitie (en gooi die niet weg ), zet het op een andere PC of brand er een CD/DVD van..
Misschien kan je (afhankelijk van de grootte van je schijf) deze ook opdelen in meerdere partities tijdens de installatie. Je krijgt dan meerdere stations op 1 schijf. De ene partitie kan je dan gebruiken voor Windows + programma's en de andere voor je documenten.
Mocht je meer informatie willen hierover, dan mag je het gerust vragen Als je iets wil weten over de verdeling van de schijfruimte, dan is het handig om te vertellen wat je zoal wil installeren (voor een game-PC verdeel je je ruimte anders dan voor een Photoshop-bak) en vooral hoe groot je schijf is.
Oud 4-07-2005, 03:45   #8 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demoniac
Als je iets wil weten over de verdeling van de schijfruimte, dan is het handig om te vertellen wat je zoal wil installeren (voor een game-PC verdeel je je ruimte anders dan voor een Photoshop-bak) en vooral hoe groot je schijf is.
Misschien handig om stukje over te schrijven voor in de faq?
Oud 4-07-2005, 10:53   #9 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pureoptical
Jaja, stukje over boobschijven.
Daar heb ik geen aparte schijf voor hoor, zo groot is die collectie nou ook weer niet
Oud 4-07-2005, 21:02   #10 (permalink)

Standaard

Ok bedank ik probeer het ff.
Oja sry ik had al een nieuw topic over formateren gemaakt.Ik zag deze niet staan
je mag hem delete.
Oud 4-07-2005, 21:15   #11 (permalink)

Standaard

Heb ik geprobeerd=> hij vraagt niet of ik het op een nieuwe partitie wilde installeren en ik kan ook de huidige niet verwijderen wat nu?
Oud 4-07-2005, 21:22   #12 (permalink)

Standaard

Met wat probeer je het nou te formateren?
Oud 4-07-2005, 21:38   #13 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Warheart
Heb ik geprobeerd=> hij vraagt niet of ik het op een nieuwe partitie wilde installeren en ik kan ook de huidige niet verwijderen wat nu?
Je hoeft volgens mij ook de huidige partitie niet te verwijderen, alleen maar te formatteren.

Maar om me bij GBCHEATER aan de sluiten, helderziende zijn we niet dus het is handig als je zoveel mogelijk handige informatie met ons deelt, anders wordt het lastig helpen
Oud 4-07-2005, 21:38   #14 (permalink)

Standaard

Als je opstart vanaf een Windows XP installatie-CD (dan moet je tijdens het opstarten wel op het juiste moment een toets indrukken) dan krijg je een blauw scherm (het blijft Microsoft ) met uit mijn hoofd de keuze voor een nieuwe installatie of het repareren van een bestaande installatie. Hier kies je voor nieuwe installatie. Vervolgens moet je een keer de vraag krijgen op welke partitie je de nieuwe installatie wil doen. Daar moet je eerst de bestaande C-partitie weggooien en vervolgens een nieuwe aanmaken. Die wordt dan geformatteerd en daar komt je nieuwe Windows XP-installatie op. Als je de installatie-CD in je CD-ROM-speler legt is het eigenlijk gewoon een kwestie van goed lezen om het voor elkaar te krijgen - alle opties staan voor zover ik weet duidelijk in beeld met daarbij welke toets je in moet drukken.
EDIT: Ik heb even je andere (gesloten) topic bekeken en volgens mij boot je niet vanaf CD hoor. Tijdens installatie vanaf CD kan er niks door een ander proces in gebruik zijn, want er zijn geen andere processen!
Oud 4-07-2005, 21:42   #15 (permalink)

Standaard

@demoniac: zo ver ik weet kan je ook ervoor kiezen om de huidige partitie te formatteren, dan hoef je m niet eerst weg te gooien om er vervolgens weer een aan te maken...

(mn laatste windows-install is van drie dagen terug :P)
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Branden lukt niet! Krogtor Software Junkies 8 7-07-2007 10:34
usb poort lukt niet aansluiten william Hardware Junkies 13 5-03-2005 13:14
Unmountable boot volume ? :( Foxie Software Junkies 2 26-04-2004 21:32
Back-up maken lukt niet op "hoge speed" Willy Hardware Junkies 6 4-12-2003 23:36
Formatteren probleem QuincMan Hardware Junkies 10 16-02-2003 12:25

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.