| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 4 juni 2004 Locatie: Leeuwarden
| Hey peeps, Een probleem met LCDsoftware. ====================== Het LCD ====================== Het is een grafisch LCD 128x128pix. Met blauwe verlichting. En een Toshibha T6963C chip. ======== Wat wel werkt en niet aan Software werkt ======== Het schermpje wil alleen maar met LCDinfo werken. Maar waarom werkt het dan niet met PowerLCD en LCDStudio. Heb al op de potmeter gedraait hielp niks. Heeft iemand ervaring met PowerLCD of LCDStudio om mij uit de brand te helpen. Thanks und GRTZ
__________________ Warning , keyboard not found. Press Enter to continue. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Moderator Geregistreerd: 21 augustus 2003 Locatie: Voerendaal
| Heb je wel de juiste settings geselecteerd? Volgens de site van power lcd zou een lcd met een T6963c chip gewoon moeten werken, dus die van jouw ook. Het lijkt me dus zo dat de settings niet voledig naar behoren zijn aangezien lcd info wel werkt.
__________________ Dat ga ik eens aan de binnenkant van m'n ogen bekijken... M'n -ex- Scheurijzer... |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 april 2004
| Ik heb hier ook nog een LCD liggen met een T6963 controller, maar die kreeg ik ook niet 123 aan de praat via powerlcd. Via LCD studio en een aantal winamp plugins werkte het schermpje wel. Waar het aan ligt weet ik niet, maar je bent iig niet de enige met het probleem. |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 juni 2003 Locatie: Graancirkel Amsterdam
| Yep pinout checken, aangezien er meerdere manieren (wiring schemes) zijn om T6963C LCD aan te sluiten op LPT. De meeste LCD apps kan je configureren op pin niveau en waarschijnlijk moet je ook de custom size instellen op 128x128 aangezien dat meestal 240x64 of 240x128 is bij de T6963C |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Wat is dan het beste schema om te gebruiken voor een T6963C LCD. Hier een aantal aansluit schema's Ik dacht zelf het tweede schema.
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 juni 2003 Locatie: Graancirkel Amsterdam
| Waarom opnieuw bekabelen? Hij werkt toch al onder LCDinfo Simpel; in LCDinfo kan je in de T6963C driver config dialoog de pinout zien, deze kan je noteren en dan met andere LCD apps crosschecken of die overeenkomen en evt. aanpassen. Over PowerLCD kan ik niks zinnigs zeggen en weet niet of je daarin ook custom pin-layout en afmeting kan instellen. LCDStudio v1.5 weet ik ook niet, nooit gebruikt... Maar nog even geduld; LCDStudio v2 Beta komt eraan, it'll seriously rock your world ![]() |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Hmmmm , maar ik denk dat ik maar met de multimetermijn de lcd aansluitingen maar ga vergelijken met een aansluitschema. Anders bak ik de boel wel opnieuw, mooi printplaatje maken :P.GRTZ
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| LCD werkt niet..? | annuh | Elektronica Junkies | 16 | 24-06-2007 01:41 |
| DDr geheugen werkt niet | Sneaky | Hardware Junkies | 13 | 10-10-2006 10:26 |
| [IE]Kruisje werkt niet | Masterslave | Software Junkies | 5 | 3-06-2004 17:27 |
| CPU-Z download werkt niet | Spike | CaseJunkies Support en Feedback | 0 | 4-05-2004 09:03 |
| Samsung DVD-speler werkt niet/ bestaat niet :S | Dj Tw@n | Hardware Junkies | 7 | 7-09-2003 14:46 |