Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Software Junkies
Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 5-06-2005, 19:23   #1 (permalink)

Standaard Geluid uit nog maar 1 kanaal

Na een verse install van Win XP SP2 op mijn pc krijg ik opeens alleen nog maar geluid uit de linker speaker. Ik gebruik de onboard audio van de P4P800 SE die erin zit, maar zowel bij mijn 2.1 speakerset als headset krijg ik alleen geluid aan de linkerkant. Voordat ik er een nieuwe WIndows op had gezet, deed dit probleem zich niet voor, dus denk ik dat het wel een softwarematig probleem moet zijn. Ik gebruik gewoon de SoundMAX drivers van de ASUS site, maar kan die vindt dat alles naar behoren werkt
Heeft iemand wel eens een soortgelijk probleem gehad of suggesties hoe dit op te lossen?
Oud 5-06-2005, 20:31   #2 (permalink)

Standaard

Ga eens naar configuratiescherm, en dan naar Geluiden en Audioapparaten. Klik daar op geavanceerd en kijk of alle balans schuifjes in het midden staan.

En heb je al eens een andere driver geprobeerd?
Eergassie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5-06-2005, 20:41   #3 (permalink)

Standaard

Tsjek ook je bekabeling eens. Misschien heb je de audio kabel er half uit getrokken toen je het CDtje pakte of iets dergelijks.
[15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes
[15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox
[15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_-
the widow maker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5-06-2005, 20:52   #4 (permalink)

Standaard

Ik had hier 't zelfde probleem. Heb toen gewoon 't linker en rechter kanaal verwisseld en het was opgelost. Hoe dat precies in elkaar zat, absoluut geen idee, heel raar.
Strakke-Wappie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10-06-2005, 18:48   #5 (permalink)

Standaard

@Eergassie: Alle balansschuifjes staan in het midden. Ik zou best eens andere drivers willen proberen, maar zou niet weten welke dan naast die op de asus-site staan.

@the widow maker: Alles plugjes heb ik ook verschillende keren gecheckt, zelfs de kabel van pc naar speakerset doorgemeten of die nog wel goed was en de speakers andersom aangesloten, maar nog steeds alleen geluid uit het linker kanaal.

@Strakke-Wappie: Hoe had je de kanalen precies omgedraaid, door de plugjes andersom in te steken of software matig?
Oud 18-06-2005, 14:39   #6 (permalink)

Standaard

Ik heb eindelijk gevonden wat het probleem veroorzaakte.
De frontpanel audio-connectors zaten niet helemaal goed op het mobo, er moeten namelijk voor zowel het linkse als het rechtse kanaal twee pinnetjes door verbonden zijn. Bij het rechter kanaal was dit niet het geval, er zat een connectorretje verkeerd , dus was het eigenlijk ook geen software matig probleem.
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
geluid is weg creeper89 Hardware Junkies 12 21-02-2006 10:06
CJ IRC kanaal! poging 2! QuincMan Area 1337 67 10-01-2006 21:03
divx player wel geluid, bsplayer geen geluid :/ tongue_of_colicab Software Junkies 1 20-05-2004 22:28
Geluid maar hoe? Daniƫl Hardware Junkies 2 15-06-2003 13:53

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.