| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 november 2003 Locatie: 127.0.0.1
| De meeste junks gebruiken wel MSN, maar weten niet eens dat MSN enorm onveilig is, de tekst wordt namelijk gewoon over internet verstuurd zonder enige vorm van encryptie. Kan je nagaan waarom je kleine broertje aan het andere eind van de hub altijd zo veel plezier heeft als jij zit te MSNen... en als je broertje je al kan afluisteren moet het voor een beetje luistervink op internet al helemaal geen probleem zijn. Ik voer zelf noggal eens gesprekken waarvan ik vind dat een ander er geen ene reet mee te maken heeft. (Dit zijn eigenlijk alle gesprekken die ik voer.) Naast het feit dat het makkelijk af te luisteren is door bijvoorbeeld je buurman, is het ook zo (hier heb ik wel vaker mensen over horen spreken) dat als je in eeen MSN gesprek Bin Laden of iets dergelijks roept, er een belletje gaat rinkelen in Georgie en je gesprek wordt meegelezen. (Misschien lezen ze wel vaker mee, dat kan je dus niet controleren.) Hier is een oplossing voor, die ik net tegenkwam tijdens het surfen: Simp Lite, gratis voor thuisgebruik. Deze encrypt je gesprek d.m.v. public key encryption, en geeft aan of je met een andere Simp gebruiker praat of met een "gewone" MSNer. Heeft de ander geen Simp, wordt gewoon je conversatie niet geencrypt en werkt MSN zoals normaal. Heeft de ande r wel Simp (Krijg je ook te zien in een MSN-alike popupje) wordt je gesprek automatich geencrypt. MSN blijft gewoon altijd zo werken als het nu doet, daar hoef je niks aan te veranderen. Het programma is hier te downloaden, en vanwege de bovenstaande redenen, plus het feit dat ik op encryptie kick, raad ik deze jullie allemaal aan.
__________________ eXistenZ Mk.1: 80% | eXistenZ Mk.2: 30% | eXhost.nl |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 augustus 2003 Locatie: Zeeland/Axel
| Pfff, Als ze me gespreken willen lezen doen ze het maar, Persoonlijke gegevens verstuur er toch niet mee Maar goed zal niet zeggen dat het geen handig programmaatje is ![]()
__________________ Amd 64 X2 4400+ @ 2.5 Ghz <> Asus A8n Sli Deluxe <> Ocz 4x 512 DDR Dual Channel Ram <> 1x Xfx 8800GTS 320MB |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Geregistreerd: 10 oktober 2004 Locatie: Westervoort
| Citaat:
![]()
__________________ Quinceman : Pulsen is een ejaculatie van alle opwinding die je je toetsenbord in jaagt.. OMFG | |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 16 maart 2003 Locatie: Lemiers
| MSN zal niet onveiliger zijn dan de gemiddelde GSM sessie. Als je je hier druk over moet maken, trek dan heel snel je stekkertje uit 't modem en metsel al je deuren en ramen dicht. NOFI, maar je zit op internet en internet is veilig, zolang je je zelf niet veilig waant. ![]() |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Ik heb daar geen software voor nodig, 1337sp43k begrijpen niet zoveel mensen ![]()
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Geregistreerd: 6 maart 2004 Locatie: Anna Paulowna ( NH )
| Citaat:
| |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Veel meer dan 'BIER!' en 'TIETEN!' zeg ik niet via MSN, dus ik heb geen idee waarom ik het zou moeten encrypten ![]()
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 maart 2004 Locatie: Anna Paulowna ( NH )
| Wat boeit het anderen wat je allemaal tegen je vriendin zegt.. Mij kan et eigenlijk weinig schelen Als je sowieso vertrouwelijke gesprekken over msn moet voeren kan je beter een sociaal leven gaan zoeken :P |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 februari 2003 Locatie: "Het was in anna paulowna"
| Wat ik dan weer veel interresanter vind om te weten hoe je dan msn af kan luisteren/meelezen.. (zal wel weer h4x0rshizzle zijn en niet mogen van de policy..)
__________________ "When the beat drop..." |
| | |
| | #14 (permalink) | ||
| Geregistreerd: 1 november 2003 Locatie: 127.0.0.1
| Citaat:
Dus Uzi, das geen h4x0rshizzle, maar een beetje kennis van je eigen netwerkje ![]()
__________________ eXistenZ Mk.1: 80% | eXistenZ Mk.2: 30% | eXhost.nl | ||
| | |
| | #15 (permalink) |
| Geregistreerd: 16 maart 2003 Locatie: Lemiers
| Wat ik dan op mijn beurt weer veel interessanter vindt is waarom mensen het interessant vinden om 'zo maar' anderen te gaan zitten bespieden en waarom er maar zelden een discussie kan worden opgestart zonder dat hier een moderator of SU moet ingrijpen omdat er telkens weer illegaliteiten de kop op steken. Met andere woorden, hou 't binnen de policy. Die kennen jullie allemaal wel. ![]() |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Veilig formateren | N34X | Hardware Junkies | 10 | 2-09-2006 11:12 |
| Doucheslang veilig? | Vraagteken | Casemod Junkies | 5 | 25-04-2005 21:52 |
| g-mail=veilig of niet | encounter | Software Junkies | 2 | 29-11-2004 11:46 |
| Is msn nog wel veilig? | GoTMoRe | Software Junkies | 34 | 22-04-2004 16:05 |