Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Software Junkies
Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 3-06-2005, 09:35   #1 (permalink)

Standaard Simp Lite - Veilig MSNen

De meeste junks gebruiken wel MSN, maar weten niet eens dat MSN enorm onveilig is, de tekst wordt namelijk gewoon over internet verstuurd zonder enige vorm van encryptie.
Kan je nagaan waarom je kleine broertje aan het andere eind van de hub altijd zo veel plezier heeft als jij zit te MSNen... en als je broertje je al kan afluisteren moet het voor een beetje luistervink op internet al helemaal geen probleem zijn. Ik voer zelf noggal eens gesprekken waarvan ik vind dat een ander er geen ene reet mee te maken heeft. (Dit zijn eigenlijk alle gesprekken die ik voer.)

Naast het feit dat het makkelijk af te luisteren is door bijvoorbeeld je buurman, is het ook zo (hier heb ik wel vaker mensen over horen spreken) dat als je in eeen MSN gesprek Bin Laden of iets dergelijks roept, er een belletje gaat rinkelen in Georgie en je gesprek wordt meegelezen. (Misschien lezen ze wel vaker mee, dat kan je dus niet controleren.)

Hier is een oplossing voor, die ik net tegenkwam tijdens het surfen: Simp Lite, gratis voor thuisgebruik. Deze encrypt je gesprek d.m.v. public key encryption, en geeft aan of je met een andere Simp gebruiker praat of met een "gewone" MSNer. Heeft de ander geen Simp, wordt gewoon je conversatie niet geencrypt en werkt MSN zoals normaal. Heeft de ande r wel Simp (Krijg je ook te zien in een MSN-alike popupje) wordt je gesprek automatich geencrypt. MSN blijft gewoon altijd zo werken als het nu doet, daar hoef je niks aan te veranderen.

Het programma is hier te downloaden, en vanwege de bovenstaande redenen, plus het feit dat ik op encryptie kick, raad ik deze jullie allemaal aan.
Oud 3-06-2005, 10:29   #2 (permalink)

Standaard

Pfff, Als ze me gespreken willen lezen doen ze het maar, Persoonlijke gegevens verstuur er toch niet mee Maar goed zal niet zeggen dat het geen handig programmaatje is
Oud 3-06-2005, 11:24   #3 (permalink)

Standaard Re: Simp Lite - Veilig MSNen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eXistenZ
De meeste junks gebruiken wel MSN, maar weten niet eens dat MSN enorm onveilig is, de tekst wordt namelijk gewoon over internet verstuurd zonder enige vorm van encryptie.
Kan je nagaan waarom je kleine broertje aan het andere eind van de hub altijd zo veel plezier heeft als jij zit te MSNen... en als je broertje je al kan afluisteren moet het voor een beetje luistervink op internet al helemaal geen probleem zijn. Ik voer zelf noggal eens gesprekken waarvan ik vind dat een ander er geen ene reet mee te maken heeft. (Dit zijn eigenlijk alle gesprekken die ik voer.)

Naast het feit dat het makkelijk af te luisteren is door bijvoorbeeld je buurman, is het ook zo (hier heb ik wel vaker mensen over horen spreken) dat als je in eeen MSN gesprek Bin Laden of iets dergelijks roept, er een belletje gaat rinkelen in Georgie en je gesprek wordt meegelezen. (Misschien lezen ze wel vaker mee, dat kan je dus niet controleren.)

Hier is een oplossing voor, die ik net tegenkwam tijdens het surfen: Simp Lite, gratis voor thuisgebruik. Deze encrypt je gesprek d.m.v. public key encryption, en geeft aan of je met een andere Simp gebruiker praat of met een "gewone" MSNer. Heeft de ander geen Simp, wordt gewoon je conversatie niet geencrypt en werkt MSN zoals normaal. Heeft de ande r wel Simp (Krijg je ook te zien in een MSN-alike popupje) wordt je gesprek automatich geencrypt. MSN blijft gewoon altijd zo werken als het nu doet, daar hoef je niks aan te veranderen.

Het programma is hier te downloaden, en vanwege de bovenstaande redenen, plus het feit dat ik op encryptie kick, raad ik deze jullie allemaal aan.
Dus jij wil zeggen dat alle MSN gesprekken die dagelijks gevoerd worden, opgeslagen kunnen worden, en uberhaupt gecontroleerd kunnen worden ? Geloof me, het zal allemaal wel meevallen.

OMFG
YaaD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3-06-2005, 11:36   #4 (permalink)

Standaard

Je weet iig niet of de jouwe er tussen zit
Oud 3-06-2005, 12:39   #5 (permalink)

Standaard

MSN zal niet onveiliger zijn dan de gemiddelde GSM sessie. Als je je hier druk over moet maken, trek dan heel snel je stekkertje uit 't modem en metsel al je deuren en ramen dicht. NOFI, maar je zit op internet en internet is veilig, zolang je je zelf niet veilig waant.
Strakke-Wappie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3-06-2005, 21:05   #6 (permalink)

Standaard

Kan je nog zo hard encrypten maar met een keylogger kan je het toch wel lezen

Wel leuke plugin maar ik gebruik gaim en dan kan ik het evt ook encrypten als ik wil.
Eergassie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3-06-2005, 22:39   #7 (permalink)

Standaard

Nou en, het is ook gewoon vet om je MSN geencrypt te hebben
Oud 3-06-2005, 22:44   #8 (permalink)

Standaard

Ik heb daar geen software voor nodig, 1337sp43k begrijpen niet zoveel mensen
[15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes
[15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox
[15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_-
the widow maker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4-06-2005, 01:36   #9 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the widow maker
Ik heb daar geen software voor nodig, 1337sp43k begrijpen niet zoveel mensen
Vind je et gek dat ik de helft van de tijd niet op je reageer :P
Rich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4-06-2005, 03:03   #10 (permalink)

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Veel meer dan 'BIER!' en 'TIETEN!' zeg ik niet via MSN, dus ik heb geen idee waarom ik het zou moeten encrypten
Oud 4-06-2005, 13:55   #11 (permalink)

Standaard

Wat boeit het anderen wat je allemaal tegen je vriendin zegt.. Mij kan et eigenlijk weinig schelen
Als je sowieso vertrouwelijke gesprekken over msn moet voeren kan je beter een sociaal leven gaan zoeken :P
Rich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4-06-2005, 14:21   #12 (permalink)

Standaard

Wat ik dan weer veel interresanter vind om te weten hoe je dan msn af kan luisteren/meelezen..
(zal wel weer h4x0rshizzle zijn en niet mogen van de policy..)
Oud 4-06-2005, 15:18   #13 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaozz
Dat lijkt me nogal logisch....
Oud 4-06-2005, 15:42   #14 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door uzuri
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaozz
Dat lijkt me nogal logisch....
Niet helemaal logisch... Als je op google MSN Spy intikt, kan je met het gevonden programma je eigen hub afluisteren. Switsches werken niet, omdat daar de data naar 1 pc wordt gestuurd. Met een hub krijgt elke pc de data, maar doet maar 1 pc er wat mee. Met dat programma zorg je er alleen voor dat je wel wat met de data doet die eigenlijk voor je broertje bestemd is, ipv het te negeren.

Dus Uzi, das geen h4x0rshizzle, maar een beetje kennis van je eigen netwerkje
Oud 4-06-2005, 15:48   #15 (permalink)

Standaard

Wat ik dan op mijn beurt weer veel interessanter vindt is waarom mensen het interessant vinden om 'zo maar' anderen te gaan zitten bespieden en waarom er maar zelden een discussie kan worden opgestart zonder dat hier een moderator of SU moet ingrijpen omdat er telkens weer illegaliteiten de kop op steken.

Met andere woorden, hou 't binnen de policy. Die kennen jullie allemaal wel.
Strakke-Wappie is offline   Met citaat antwoorden
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Veilig formateren N34X Hardware Junkies 10 2-09-2006 11:12
Doucheslang veilig? Vraagteken Casemod Junkies 5 25-04-2005 21:52
g-mail=veilig of niet encounter Software Junkies 2 29-11-2004 11:46
Is msn nog wel veilig? GoTMoRe Software Junkies 34 22-04-2004 16:05

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.