Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Shopping Junkies > Shop Junkies
Shop Junkies Voor alles wat je wilt weten over (web)shops of wat je over (web)shops wilt vertellen. Daarnaast is dit ook de plek om te discusieren over samenkoop acties.
Discussie gesloten

LinkBack Discussietools
Oud 21-03-2003, 22:06   #1 (permalink)

Standaard [ IA KLACHTEN ] heldere LEDS in zowel 3 als 5 mm

Hey allemaal,

Ik zit (waarschijnlijk net als meerdere mensen) al bijna 4 en een halve maand te wachten op mijn LED's die ik besteld heb in de "heldere LEDS in zowel 3 als 5 mm" IA op laupro georganiseerd door spacy en Pixxa.

Ik ben het zat en wil weten of er nog meer mensen er zo over denken, ik vind dit geen stijl. Ik overweeg zelf juridische stappen te ondernemen als ze niet snel die zooi afleveren. Dit omdat ze in totaal 14.899,21 EURO hebben gehad van meer dan 390 mensen en ze in totaal nog maar de helft hebben opgestuurd. De smoes dat het veel tijd kost om te verzenden gaat bij mij niet meer op, 4 maanden is een hele lang tijd en daarin hadden ze dit al lang kunnen doen! Zijn er nog meer mensen die er zo over denken of ben ik de enige?
Redox is offline  
Oud 21-03-2003, 22:11   #2 (permalink)
amd

Standaard

Daarom doe ik nooit mee aan IA vind drie maar niets. Koopt liever zef bij een winkel of zo Maar ik vind het zeker lullig voor je >(
amd is offline  
Oud 21-03-2003, 22:27   #3 (permalink)

Standaard

Ik doe er zelf niet aan mee, maar het is wel een lange tijd ja, maar juridische stappen is misschien iets té ver gezocht...
Oud 21-03-2003, 22:32   #4 (permalink)

Pureoptical's schermafbeelding

Standaard

Ik heb ze gelukkig al een poosje maar ik wil je wel moreel steunen, dit is echt beneden alle peil en druist keihard in tegen de principes van inkoopnormen en waarden. Mail gewoon dat je je geld terugwil. Zij komen hun deel van de overeenkomst gewoon niet (of veel te langzaam) na, niet pikken! Gewoon de overeenkomst ontbinden.
Oud 21-03-2003, 22:34   #5 (permalink)

Standaard

zeg redox, ga jij ff meer dan 14k aan leds zitten verdelen aan ongeveer 400 mensen waarvan ongeveer 260 hun pakketje aangetekent willen verstuurt hebben. Denk maar zo, wachten word beloont... spacy en pixa kunnen er ook niets aan doen dat hun ia zo groot is geworden, en dat er problemen waren met levering. Je moet een kijken wat het die jongens aan tijd kost, en dat doen ze voor misschien 20 euro ofzo... toon wat begrip, je leds komen wel... gewoon geduld.

zegmaar "Het risico van het vak"
Oud 21-03-2003, 22:36   #6 (permalink)

Standaard

Ik ben nog iets vergeten. Ik heb Spacy en Pixxa al 3 a 4 keer gemaild om te vragen wanneer ze nou eens gaan leveren. Van Pixxa krijg ik geen enkele reactie alsof het hem geen ene reet interesseert! Spacy heeft nog de beleefdheid om terug te mailen maar daar word ik ook niet veel wijzer van. Hij melde alleen dat ik een fout had gemaakt bij het kiezen van de verzendmethode, ik heb hem terug gemaild dat hij zelf maar de juiste moest kiezen en dan zou ik de nodige kosten wel overmaken. Maar tot dus ver willen ze beide niet zeggen WANNEER ik het nou eindelijk eens ga ontvangen. En dat is nu al weer een maand geleden.

Over juridische stappen! Het gaat hier om meer dan 14.000 euro en de helft heeft nog niets gehad. Ik voel me opgelicht en vraag me af of ik ooit die LED's nog wel eens ga zien!
Redox is offline  
Oud 21-03-2003, 22:37   #7 (permalink)

Pureoptical's schermafbeelding

Standaard

Met twee man 10 pakketjes per dag wegwerken is meer dan redelijk toch. dan heb je alles binnen zes weken de deur uit. Bij mijn vorige inkoopaktie heb ik twee dagen verlof opgenomen om de zooi de deur uit te krijgen. Bij de microcars zal dat waarschijnlijk ook moeten. Maar goed, ik zal eens kijken hoelang ik die microcars achter kan houden (ik wordt nu al gek gezeurd)
Oud 21-03-2003, 22:39   #8 (permalink)

Standaard

B.S. T-mug, 4 maanden is niet normaal zelfs niet voor dit! 4 maanden = bijna 30 maal 4 = 120 dagen = 4 mensen per dag, das misschien een half uurtje werk. Als je ze allemaal tegelijk aan het einde van de week verstuurd kost het je misschien nog een half uur extra. Als je er even een weekend voor gaat zitten dan had het al lang allemaal verstuurd kunnen zijn!
Redox is offline  
Oud 21-03-2003, 22:50   #9 (permalink)

Standaard

om jou blij te maken, zal ik spacy morgen wel even vragen of ie jou pakketje eerst in wil pakken, dat heb ik ook gedaan..

je vergist je betreft 50% op laupro word het namelijk niet bijgehouden.
Oud 21-03-2003, 23:29   #10 (permalink)

Standaard

Ik heb mijn LEDs afgelopen zondag bij pixxa afgehaald. Pixxa is al lang klaar met het sorteren van al zijn leds (alleen de afhalers van Rotterdam). Als je dan kijk hoeveel leds er alleen al door mensen die het af komen halen in Rotterdam zijn besteld, zul je toch vreemd opkijken bij het zien van de kist met zakjes vol LEDs!

Dat pixxa niet reageert op mailtjes betreffende het verzenden, kan ik me voorstellen. Dit omdat Spacy dit volledig afhandeld en hij er dus ook niets zinnigs over kan zeggen.

Dan lees nog dat je geen/een verkeerde verzendmethode hebt gekozen, wat de zaak natuurlijk ook niet bevorderd. Ik veind het dan ook niet vreem dat je als een van de laatsten je pakketje zult ontvangen.

Dan kan ik nog niet helpen te zeggen dat het natuurljk een IA blijft. Ik heb grote waardering voor wat pixxa en spacy (vooral spacy) zich op hun nek hebben gehaald en ik denk ook niet dat zij het leuk vinden om eeuwig bezig te blijven met het sorteren van leds, dus je pakketje zal binnenkort verschijnen heb ik zo'n vermoeden.

PS ik ben het met je eens dat het erg lang geduurd heeft, maar sta toch achter de organisatoren.
Oud 22-03-2003, 00:35   #11 (permalink)

Standaard

4 maanden is inderdaad wel lang, maar een groot deel daarvan is veroorzaakt door overmacht... Het heeft in totaal ook bijna 3 maanden geduurd voordat die leds bij Pixxa afgeleverd werden.

Een paar tips voor de volgende persoon die een (led?) IA gaat organiseren:
- Hou het simpel: verkoop die zooi gewoon in zakjes van 50 stuks (zo worden ze ook geleverd)
- Georganiseerd werken: je kan makkelijk tijdens de wachtperiode de verpakkingen/etiketten/postzegels/e.d. in orde maken, daardoor gaat de afhandeling ook een stuk sneller.
- Maak een overzichtelijke Excel sheet met daarin alle relevante gegevens, je kan dan makkelijker bestellingen afvinken; daarna pas op Laupro de status veranderen, zeg aan het einde van de dag ofzo...
- Neem internet bankieren!!! Alles vanaf papieren overzichtjes overtypen/uitzoeken is geen doen... Een voorbeeld hiervan is de LCD IA van Eskimootje, het duurt superlang allemaal
- Zorg dat je genoeg vrije tijd hebt of kan krijgen, dit ben je verplicht naar de deelnemers van de IA.

Zo, weer even lekker wijs gedaan :P Ik heb in ieder geval veel geleerd van mijn inkoopactie (en van het deelnemen aan veel inkoopacties!)

Owja.. nog even 1 dingetje: ik had mijn leds ongeveer een week nadat ze bij Pixxa aangekomen waren, het waren ook maar 50 blauwe leds, dus dat was lekker makkelijk!

Sterkte met het wachten
XNDR is offline  
Oud 22-03-2003, 00:41   #12 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T-Mug
zeg redox, ga jij ff meer dan 14k aan leds zitten verdelen aan ongeveer 400 mensen waarvan ongeveer 260 hun pakketje aangetekent willen verstuurt hebben. Denk maar zo, wachten word beloont... spacy en pixa kunnen er ook niets aan doen dat hun ia zo groot is geworden, en dat er problemen waren met levering. Je moet een kijken wat het die jongens aan tijd kost, en dat doen ze voor misschien 20 euro ofzo... toon wat begrip, je leds komen wel... gewoon geduld.

zegmaar "Het risico van het vak"
wat is dit voor raar verhaal. Als die actie te groot wordt om te handelen gooi je em toch dicht?
Oud 22-03-2003, 08:31   #13 (permalink)

Standaard

Ik ben er ook nogal boos over, zal niet gaan schelden, maar ik vind het ronduit belachelijk hoelang het duurt. Het duurt inderdaad al 4-6 maanden in zijn totaal, er was belooft om het binnen 3 maanden (ofz af te kunnen ronden...... wat ook al te lang is....

En dan kunnen ze gaan lopen lullen over "geen tijd" en "komt door vertragingen" maar als hun meer inzet tonen kon het allang afgerond zijn. Ze hadden er gewoon niet aan moeten beginnen in mijn ogen. Ik zal er in ieder geval niet meer kopen, en ik hoop voor hun dat ik ze snel krijg..... :P
Oud 22-03-2003, 10:11   #14 (permalink)

Standaard

Ik zie alleen maar mensen hier zeuren dat het te lang duurt. Doe dan zelf eens zo aktie en kijk dan wat er gebeurt... Ik met IA van Leds ook meegedaan en ik heb ze een kleine 3 weken gelden gekregen. Ik doe ook mee met de IA voor LCD's, Microcars en 1 met diverse spullen, gemiddeld zit ik nu een kleine 2 mnden te wachten op de spullen, nee niet de microcars , maar als je voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten dan moet je niet gaan klagen dat het te lang duurt. Ga dan gewoon naar en elektroboer en haal ze daar...

Over het aanklagen van Spacy en Pixxa... Op grond waarvan? oplichting? een groot deel heeft de leds al ontvangen. Niet nakomen van afspraken? je hebt niets ontvangen/ondertekend dat het op die datum geleverd wordt.

Toon liever begrip voor die jongens die naast school/werk dit willen doen en door dit soort onnodig gezeur zijn er straks helemaal GEEN >D IA meer.
Erik2B is offline  
Oud 22-03-2003, 10:12   #15 (permalink)

Standaard

Ik denk dat je juridisch weinig kans maakt, gezien de disclaimer op verantwoordelijkheid. En volgens mij valt het ook buiten de gewone klant-> leverancier wetgeving.

Man als je al 4 maanden wacht, kan je ook nog wel een paar weekjes extra wachten......

Anders, mijn levering is binnen, heb ik wel wat LEDjes over, dan 'ruilen' we gewoon, ik stuur jou wat je nodig hebt, en dan stuur jij de zelfde terug als jouwe binnen zijn...
Discussie gesloten
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Leds in pc killerextreem Elektronica Junkies 6 14-08-2005 18:01
Hdd Vu leds Evoluzione Elektronica Junkies 8 5-05-2004 10:25
[animocheck] IA heldere Leds en andere goodies :) FiXeL Shop Junkies 44 8-09-2003 00:18
LEDS?? Sebas Elektronica Junkies 14 10-06-2003 09:40

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.