| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Shop Junkies Voor alles wat je wilt weten over (web)shops of wat je over (web)shops wilt vertellen. Daarnaast is dit ook de plek om te discusieren over samenkoop acties. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 5 september 2007 Locatie: Ekeren (Antwerpen)
| Grotendeels door school ben ik genoodzaakt een nieuwe pc te kopen(niet dat ik het erg vind hoor ). Nu schieten mijn ouders die voor maar moet ik wel alles terugbetalen dus als ik op een hele pc een paar tientjes kan besparen (zonder op de onderdelen zelf te besparen wel te verstaan). Wil ik gerust bijvoorbeeld in een Nederlandse winkel 5euro meer aan verzendingskosten betalen![]() . Vandaar dus: wat is zowat de beste winkel op vlak van lage prijs maar wel deftige service volgens jullie? . En ik assembleer zelf trouwens he![]() . |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 april 2005 Locatie: Sleeuwijk
| Zomaar een goedkope winkel aanwijzen is niet gemakkelijk. Dit is net afhankelijk van de onderdelen die je nodig hebt. Zo is bij de ene het moederbord goedkoper en bij de andere de processor. Als je alleen naar de productprijzen zal kijken zul je dus waarschijnlijk bij veel verschillende shops uitkomen. Echter brengt dit dus weer een nadeel met zich mee wat betreft de verzendkosten. Een goede manier om de prijzen te vergelijken is de pricewatch op Tweakers. Hierin staan veel shops en producten waardoor je het geheel goed kan vergelijken. Het is dan alleen nog een kwestie van de productprijzen tegenover de verzendkosten te zetten en zo te berekenen of het voordeliger is om alles los te kopen of bij 1 winkel die over het algemeen het goedkoopste is. Wat trouwens nog een nadeel is van bij meerdere webshops kopen is de levergarantie. Je bent van meer shops afhankelijk die je spullen leveren waardoor vertraging gemakkelijker op te lopen is. Het zou dan ook vervelend zijn als je gehele computer al binnen is, maar de processor bij shop X nog een maandje op zich laat wachten door leverproblemen. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Het zou in elk geval de bedoeling te zijn alles in 1 shop te kopen (behalve eventueel dingen die ik hier in de buurt zou halen) om idd problemen met levertijden e.d. te voorkomen . De definitieve lijst met onderdelen ben ik nog over aan het denken en zal wat van het opgelegde budget afhangen. Daarom is het dus vrij moeilijk om een hoop dingen te gaan vergelijken . Eigenlijk heb ik mijn vraag een beetje verkeerd geformuleerd . Wat ik hoofdzakelijk wil weten is welke winkels wel een aanrader zijn in combinatie met vrij lage prijzen natuurlijk . Ik heb dan liever een selectie van winkels die ik naast elkaar kan leggen en zo vergelijken waar mensen al goede ervaringen mee hebben dan dat ik goedkoop koop in een winkel met een rotservice e.d. . |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 april 2005 Locatie: Hengelo
| De vorige twee keer dat ik een pc kocht heb ik hem samengesteld bij twee webshops. Dat kwam ook omdat ik een beetje exotische onderdelen had, maar dit was wel een stukje goedkoper dan bij 1 winkel. Zoek eerst een beetje de onderdelen bij elkaar, zoek dan 3 of 4 shops die een deel ervan hebben en zet die prijzen in excel. Zo heb ik het de laatste keer gedaan ![]()
__________________ Volg onze unieke modding contest, de BeP Modding Trophy! |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Geregistreerd: 17 april 2008
| Citaat:
toen kwam ik erachter dat ik door de verzendkosten duurder uit zo zijn -_- | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 28 augustus 2008 Locatie: Winterswijk
| Kijk anders eens op www.bg-computers.nl Dat is ook een goede site en ze hebben er veel keuze. |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 april 2007 Locatie: Hellevoetsluis
| Azerty Hardware Salland Automatisering | Webwinkel | www.salland.eu freezing hardware - uw partner voor pc-tuning Komplett.nl
__________________ [CIP] Air-Intake |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Tot nu toe is 4launch er het beste uitgekomen met de winkels die ik al bezien heb , bijna alles was er goedkoper . Zo meteen zal ik die laatste 3 van modernization ook nogeens bekijken , azerty heb ik namelijk al in mijn lijstje zitten![]() . |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 juli 2008
| 4launch is een top zaak alleen de levering is nogal sloom maar verder top![]() Prijzen met bijna alles het laagst en ze hebben enomr veel keus. Vergelijken bij shops scheelt je soms veel geld, ik kijk altijd op verschillenden sites voordat ik iets koop. Dat het dan niet in 1x komt maakt me niks uit als ik een paar tientjes bespaar ![]() Greetz, Joram |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 februari 2006 Locatie: Eindhoven
| Ik ben zelf ook regelmatige klant van 4launch. En ik heb opzich niet zo heel veel klachten. 2x een RMA gedaan die netjes en redelijk snel werd afgehandeld. De prijzen zijn over het algemeen vrij laag en de service is dus ook goed. Mijn voornaamste reden is echter dat 4launch bij mij in de buurt zit, wat dus betekend dat ik geen verzendkosten betaal en gewoon lekker kan pinnen bij het ophalen. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| elektronica winkel | sukkeltje456 | Area 1337 | 5 | 2-12-2007 02:42 |
| winkel | dafido | Shop Junkies | 0 | 25-08-2006 18:19 |
| internet winkel | FluffY | Casemod Junkies | 5 | 31-08-2004 18:27 |
| Winkel te vertrouwen? | masterwebber | Hardware Junkies | 14 | 11-05-2004 21:28 |
| Vraagje over een winkel??? | redostrike | Area 1337 | 2 | 1-05-2004 17:58 |