Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Shopping Junkies > Shop Junkies
Shop Junkies Voor alles wat je wilt weten over (web)shops of wat je over (web)shops wilt vertellen.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 5-04-2008, 13:24   #1 (permalink)

Standaard Computershops in amerika

Aangezien bijna al het elektronica goedkoper is in Amerika dan in Europa, wil ik daar mijn 'inkopens' gaan doen. Ik heb al een tip gekregen voor NewEgg.com, maar die bezorgt dus niet naar Europa. De vraag is dus: kennen jullie nog winkels die naar europa bezorgen? En als je iets bestelt, moet je dan belasting betalen?

Alvast bedankt

[CIP]Linuxization
Attila is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5-04-2008, 13:38   #2 (permalink)

Kaz'Duzar's schermafbeelding

Standaard

Je moet sowiso BTW en inklaringskosten betalen. Afhankelijk van de producten soms ook invoerrechten. Daarnaast zijn de verzendkosten vaak vrij hoog, dus als je gebruik wilt maken van je garantie kan het veel geld gaan kosten.
Kijk eens op de site van de douane, daar staat er meer over.
Kaz'Duzar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5-04-2008, 15:38   #3 (permalink)
Moderator

SupReme's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat je met het officiele circuit net zo duur uitbent als dat je het hier in Nederland haalt. Net als Kaz'Duzar al zegt, BTW, import kosten, en verzendkosten. BTW is 19%, import is nog een 8,5% en dan verzendkosten meestal ook nog een dollar of 40(!)
Oud 5-04-2008, 15:51   #4 (permalink)

Standaard

Aha... dan haal ik het maar uit Hongarije ofzo. Kom ik ongeveer 2 keer per jaar, en de forint staat nu toch niet zo sterk

[CIP]Linuxization
Attila is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5-04-2008, 19:25   #5 (permalink)

kiilllleer's schermafbeelding

Standaard

Mischien handig weet niet hoe het verder werkt heb ik in de tips en trucs gelezen
From US 2 EU

Klein stukje
[
Hoe kan ik een bestelling plaatsen via www.fromus2eu.com?
Stuur ons een email met daarin zo nauwkeurig mogelijke informatie mbt het produkt of produkten die u wilt bestellen, zoals omschrijving, en/of itemnummer, kleur, maat etc. Binnen 24 tot 48 uur ontvangt u van ons een vrijblijvende prijsopgave, inclusief de verzendkosten naar Nederland of Belgie en onze service fee. Aan de hand daarvan kunt u beslissen of u van onze service gebruik wilt maken.
]
kiilllleer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9-04-2008, 22:31   #6 (permalink)

tikkietegek's schermafbeelding

Standaard

Het grote probleem van electronica kopen in the states is dat het om "garantieredenen"niet mogelijk is om het naar plaatsen buiten de verenigde staten te versturen. Maar ik denk dat het helemaal niks met garantie te maken heeft maar dat de grote bedrijven gewoon hun markt in europa willen beschermen.
Dit probleem heb je niet alleen met electronica winkels maar ik ben het ook al tegen gekomen in kledingwinkels.

Maar als je op ebay gaat zoeken dan komt je electronica winkels tegen die ook naar europa verzenden. Sterker nog, ik heb een winkel gezien die zo'n beetje elk onderdeel van een boeing 747 naar europa kon versturen :P

Dus, goed zoeken of gebruik maken van from us 2 eu (zoals kiillllleer al zei)
Oud 26-04-2008, 17:54   #7 (permalink)

Standaard

Vergeet wat hier allemaal boven staat.

Wanneer meot je BTW en Extra kosten betalen.

Als de producten zijn bestemd voor handel.
Als er in Amerika geen BTW over is betaald

Als het vor prive gebruik is hoef je GEEN extra kosten te betalen.

Bijv. Neem die Custom K Swiss schoenen van een tijdje geleden

Die moest je ook uit amerika bestellen maar jenhoefde enkel prijs + verzendkosten betalen.

Als je laten we zeggen een CPu besteld meot je op verzendkosten rekenen van zon 20$ afhankelijk van de urgentie.

Er zijn veel webshops die niet eens naar europa shippen.

Beste manier is (in mijn geval)

Je hebt een adres in Amerika:
Je stuurt je bestelling daar heen.
En vanaf daar naar NL. Dan kan je nog zelfs eventueel als het nodig is zeggen "het is een cadeau"
Oud 26-04-2008, 21:12   #8 (permalink)

Standaard

op zich werkt dat volledig, maar wie heeft er allemaal een adres in Amerika? Niet veel mensen vrees ik...
Oud 28-04-2008, 01:25   #9 (permalink)

Standaard

Je betaalt sowieso nog BTW á 19% en afhankelijk van het product nog een percentage invoerrechten. Bij telefoons is dat 0% bij de rest weet ik niet wat het allemaal is. Daarom is het goedkoper om in de US bijvoorbeeld een iphone te kopen en dan gewoon mee te nemen en aan te geven.

@Unstable, ik weet niet waar jij vandaan haalt dat je geen btw hebt hoeven betalen, want dat moet sowieso op elk product. Ongeacht welk land, tenzij ze daar geen belasting hebben. Beste is idd wel adresje in amerika hebben daar je bestelling laten komen en dan doorzenden naar nederland.
Reageer
Discussietools

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.