| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Shop Junkies Voor alles wat je wilt weten over (web)shops of wat je over (web)shops wilt vertellen. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 februari 2006
| Ik heb ongeveer een jaar geleden een moederbord gekocht bij digitique. Dit moederbord leek mij dood te zijn. Ik heb van alles getest zoals: 2 voedingen 2 processors 2 videokaarten een harde schijf 2 geheugenbanken Naja, met geen van deze setups ( plus dat moederbord) kreeg ik een bios scherm te zien. Alle onderdelen samen op een ander moederbord werkte wel, dus dood? Ik heb hem ook door iemand anders laten testen en deze kwam tot zelfde conclusie. Dus ik Digitique.nl mailen, dit ging al erg moeizaam. Na 5 emails op verschillende email adressen van digitique kreeg ik eindelijk een reactie. Deze reactie bevatte alleen een RMA nummer zonder enige uitleg of zelfs maar een afsluiting. Ik dus heen mailen of het goed was om het moederbord op te sturen, geen reactie... Moederbord op gestuurd, kreeg een telefoontje van de baas met een vraag of ik de retention bracket nog had ( had ik niet meer ), hij zou er zelf voor zorgen dat er een nieuwe kwam. Dit was dus erg netjes vind ik zelf. Hij had het moederbord getest en hij kreeg gewoon beeld. Dit leek mij erg sterk omdat hij al door mij getest was en nog iemand anders. Dus gezegt dat dat in mijn ogen niet kon. Hij zou hem nog een keer testen en mij emailen. Verder niks meer gehoord. Tot zonet, er een pakketje van Digitique gebracht werd. Ik kijk er in, zit mijn oude moederbord er in. Nu weet ik niet wat ik hiermee moet, waarschijnlijk wil hij wel dat ik nog voor verzendkosten ga betalen. Maar ik weet niet of dat zomaar kan? Hij zou mij namelijk nog mailen nadat hij het voor een 2e keer zou testen. Misschien weten jullie hier wat meer over wat ik verplicht ben nu te doen. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 februari 2006 Locatie: Boerengat boven tilburg
| Als het een goede normale zaak is heb je meestal garantie van ongeveer 24 maanden, staat meestal ook bij het product, de ene keer kan het 6 maanden zijn dan 12 of zelfs dus 24, dit moet je even opzoeken op hun website, plus je bon opzoeken is ook handig, meestal is het als het binnen de garantie valt nog zo dat jij alleen verzend kosten hoeft te betallen (6,20) en geen onderzoek kosten mocht hij deze berekenen, meestal is het handig en sneller (niet goedkoper) om te bellen, mocht dit niet kunnen gwoon blijven mailen. Als ik jouw was zoek de bon zoek de garantie bekijk hun garantie en kijk of je het daarop kan schijven. hopelijk help ik je hier wat mee. greets,
__________________ ---Voormalig bekend als franssnarf --- Ben dyslectys euhm nee dislecties nee bedoel dyslecties srry voor het ongemak. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Uhm die onderzoekskosten, op hun site staat wel 20 euro onderzoekskosten, als er sprake is van onkundig gebruik of zichtbare beschadigingen. Bon heb ik wel, kopie mee gestuurd. Ik hoop niet dat ik nu nog 20 euro móet betalen, omdat hij hem zonder overleg terug stuurde? |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 oktober 2004 Locatie: Westervoort
| Zover ik kan zien uit jou verhaal heb je wel de retention bracket eraf gehaald, en zou het afgehandeld kunnen worden als RMA "incompleet". Verder zou je met de RMA afdeling kunnen bellen en of ze wel dezelfde situatie als bij jou thuis hebben nagebootst, het kan natuurlijk ook maar zo zijn dat die onderdelen helemaal niet compatible zijn. DIT IS SLECHTS EEN SUGGESTIE. Het kan dus niet zomaar dat zij jou oude moederbord opsturen en zomaar zeggen dat het moederbord werkt. Je zou kunnen uitleggen wat je zelf hebt gedaan om het systeem toch aan de gang te krijgen, en dat hij misschien een andere methode weet, hij is eigenlijk verplicht door te testen totdat hij zeker weet dat het systeem stabiel draait met een Windows XP installatie, en een aantal uren 3DMark ( Dit is weliswaar een ongeschreven regel, maar een beetje bedrijf die zijn naam hoog wil houden doet er niet onverstandig aan om de Aftersales ook goed voor elkaar te hebben ) Ik heb zelf op de RMA afdeling gewerkt, dus vandaar dat ik hier het één en ander vanaf weet. Probeer het eens met de tips die ik je hierboven geef en vertel het resultaat zou ik zeggen ![]()
__________________ Quinceman : Pulsen is een ejaculatie van alle opwinding die je je toetsenbord in jaagt.. OMFG |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Moderator Geregistreerd: 17 december 2003 Locatie: Leek
| Met wat voor voedingen heb je getest ? Het kan zijn dat je te lichte voedingen hebt gehad en dat er bij digitique getest is met een zwaardere voeding en ze daar het probleem niet gehad hebben.
__________________ 539h Elektronica Junk. |
| | |
| | #6 (permalink) |
| @YaaD, ik zal wel vragen wat zij allemaal hebben gedaan, bedankt voor die reactie, beter dan van iemand die daar werkte moet je ver zoeken denk ik @Gizmo, ik heb het getest met een meridian 350w en een OCZ 450w. Destijds had ik hem aan een 350w Q-Tec hangen. Dit zou wel niet het probleem zijn. Nu heb ik hem toch even getest, en hier zat een retention bracket op..? Hmm dus ik alles weer aansluiten als de vorige keer. Doet deze keer in 1x. Kan dit nu een ander moederbord zijn? Of ben ik gewoon gek ![]() |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 oktober 2004 Locatie: Westervoort
| Je kan het serienummer nakijken, wat op het moederbord is geplakt, of doet Digitique niet aan serienummer registratie?
__________________ Quinceman : Pulsen is een ejaculatie van alle opwinding die je je toetsenbord in jaagt.. OMFG |
| | |