Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Shopping Junkies > Shop Junkies
Shop Junkies Voor alles wat je wilt weten over (web)shops of wat je over (web)shops wilt vertellen.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 9-11-2005, 12:01   #1 (permalink)

Standaard Alternate

Na al die mooie webshops, mogen we de shop van Alternate natuurlijk niet voorbij laten gaan. Mijn persoonlijke ervaringen met deze shop zijn erg goed, nette levertijd, alles is altijd goed verpakt en wordt geleverd zoals er besteld is.

Ik kan naar tevredenheid zeggen dat dit één van mijn favoriete webwinkels is

YaaD

OMFG
YaaD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9-11-2005, 14:51   #2 (permalink)

Carpento's schermafbeelding

Standaard

Ik sluit me bij Yaad aan.

Ooit een zwik CCFL's besteld, dual blauw 10 cm 3x, dual blauw 30 cm 3x, en dual rood 3x. Bleek één van de drie rode een starter kit te zijn, single dus.

Na mijn mailtje hierover keurig snel een nieuw setje dual rood opgestuurd, en de single mocht ik houden.

Ze hadden ook een los buisje op kunnen sturen (die zitten ook in het assortiment) want de inverter en één buisje had ik immers al. Ze kozen voor de grondige oplossing, keurig dus
Oud 9-11-2005, 15:21   #3 (permalink)

Standaard

Goeie shop inderdaad, vooral door hun grote assortiment, de afhandeling van RMA vind ik alleen nogal slecht gaan, in mijn geval kon ik 2 maanden wachten op een nieuw moederbord die DOA was.
Rich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9-11-2005, 15:55   #4 (permalink)

Standaard

IK vind het ook een goede site heb er veel dingen gekocht.
Aleen mogen ze de site beter bij houden.
Ik had hl2 silver edetion gekocht en binnen 5 dagen zou die er zijn.
Dus week later ik bellen van het is er niet bel maandag terug dan is er iemand die er mee over weet.
Ik ben maandag terug en zijden ze dindsdag bellen we je terug want de importeur was er niet,
Affin dinsdag word ik opgebelt het spel is niet meer leverbaar nou das balen maar geld wel terug gekregen.
En het spel fear stond op de site (rond 2 okt.) levering binnen 3 dagen.
Dus had ik ook ff aangegeven dat dat niet kon,
En zijden ze we zullen het doorgeven aan verkoop maar nooit verandert geweest!
Verder goede zaak veel goede aanbiedingen had ram gehuegen gekocht voor 109 uero.
En nu kosten ze 199 dus ik blij dat ik ze toen gekocht had.
(was zolang de vooraad strekt)
william is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9-11-2005, 16:45   #5 (permalink)

blackgoth's schermafbeelding

Standaard

Geen ervaring met de webshop, ik rij er altijd langs. De mensen achter de balie zijn keurig, handelen het snel af. Daarna bij de afhaal mag het van mij wel sneller, magazijn > Afhaal duurt lang. Tot nu toe voor een slordige 900 euro besteld dus kan wel zeggen dat ik tevreden ben.
blackgoth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9-11-2005, 19:50   #6 (permalink)

Skater's schermafbeelding

Standaard

Ik koop zelf regelmatig wat spullen bij deze winkel. Zowel online als in de store zelf. De algemene ervaringen zijn positief erover.

Online bestellen
Het assortiment op de site is zeer groot te noemen, en de levertijden zijn goed aangegeven. Bestellen vergt niet veel moeite, en is voor iedereen te doorlopen. Helaas zijn de verzendkosten wel redelijk hoog. Als je iets kleins wilt bestellen zitten de verzendkosten al boven de 10 euro.

Levering
De producten worden ruim voldoende verpakt en beschermd aangeleverd. Levertijd komt overeen met de tijden die bij de producten op de site zijn aangegeven.

Shop
De store zelf is qua assortiment niet al te uitgebreidt wat er uitgestald staat, maar het magazijn is voldoende toereikend. De wachttijd is helaas wat lang, zowel de tijd dat je aan de beurt bent als de tijd dat je bestelling is klaargemaakt in het magazijn. Personeel is wel vriendelijk en weten waar ze het over hebben.

Garantie-afhandeling
De afhandeling bij garantie is goed te noemen in mijn geval. Ben met het kapotte product langs de winkel gegaan na een telefoontje. Hier werd het product even getest in een systeem van hun zelf, en toen bleek dat het stuk was, zonder problemen een nieuwe meegekregen.

Conclusie
Alternate is een prima winkel, zowel online als normaal. Het personeel is vakbekwaam en behulpzaam. Ook het assortiment is uitgebreidt en de prijzen zijn redelijk scherp.
Skater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-11-2005, 13:26   #7 (permalink)

Standaard

Een week of 3 geleden een voeding (Coolermaster eXtrme Power 380Watt) gekocht bij Alternate.
Eerst even op de site gekeken daarna naar de winkel gereden.

Winkel
Nette en overzichtelijke winkel. Het assortiment in de winkel is niet zo heel er groot als je het vergelijkt met hoe groot de winkel is. Miste ook een paar dingetjes die ik in andere winkels wel zie, ook die een webwinkel naarst de reguliere winkel hebben.

Hulp van het personeel
Omdat ik weet dat ik een lastig moederbord heb vroeg ik of de voeding op mijn moederbord zou passen. Ik heb namelijk de aansluitingen van mijn IDE-kabels naarst de aansluiting van mijn moederbord zitten, en omdat voedingen tegenwoordig een 24 pins aansluiting i.p.v.20 pins heb ik geen ruimte voor een 24-pins aansluiting. Volgens de verkopen was dit geen enkel probleem en zou het gewoon moeten passen. Ok, ging er vanuit dat ze wisten waar ze over spraken. Dus voeding gekocht.

Afhandeling van het magazijn
Netjes, de wachttijd viel me mee, was eerder aan de beurt dan een aantal mensen die voor mij besteld hadden. Helaas was mijn achternaam verkeerd geschreven en was ik ineens een meneer geworden. Voor de rest geen opmerkingen

Service achteraf
Thuisgekomen bleek de voeding inderdaad niet te passen (24-pins verhaal). Ik gebeld naar Alternate. De mevrouw aan de telefoon wist niet waar ik het over had, doorgeschakeld naar een andere afdeling Kon tegen betaling een adapter krijgen. Ze zouden kijken wat dat ding moest kosten, ze zouden mij in de wacht zetten. Daarna werd het stil en werd de verbinding verbroken. Nog een keer gebeld maar toen werd er niet mee opgenomen (donderdagmiddag om 4 uur). Omdat ik de voeding toch echt nodig had maar een adaptertje in een andere winkel gekocht

Conclusie
+ nette winkel
+ groot assortiment
+ scherp geprijsd
+ muziek tijdens het wachten aan de telefoon

- afhandeling aan de telefoon
10110001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31-12-2005, 21:52   #8 (permalink)

Standaard

Bij Alternate heb ik zelf het grootste deel van de hardware van m'n pc gekocht.
Voor de afhandeling, verzendtijd en netheid van het pakket heb ik alleen maar pluspunten.
Bij mij is er (gelukkig :P) nog nooits iets kapot gegaan dus met retour enzo heb k geen ervaringen.

Ik heb wel n klein minpuntje: ze mogen een wat gevarieerder casemodassortiment hebben, want nu ga k vaak voor de hardware naar Alternate en voor moddingstuff ergens anders.

Maar tis een goeie shop hoor.
Gekalseendeur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1-01-2006, 12:53   #9 (permalink)

Standaard

Alternate is een mooi Hardwareshop. Voor casemodding hebben ze helaas weinig. Alleen wat fans en ccfls, en dat ook nog is van sharkoon. Maar het is echt een super Hardware winkel. Al mijn randapparatuur + drives komen van alternate (duh enige fatsoenlijke pc shop bij mijn in de buurt+/- 10 min fietsen),. Ik raad je aan om eens daar langs te gaan echt kolosaal.
Oud 1-01-2006, 14:02   #10 (permalink)

Standaard

Jammer dat ik me alleen niet meer kan inloggen

OMFG
YaaD is offline   Met citaat antwoorden
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sharkoon fan grill's @ Alternate ZIJN BINNEN!!! Fleppuhstein Samen Kopen Junkies 220 13-04-2003 18:51

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.