| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Shop Junkies Voor alles wat je wilt weten over (web)shops of wat je over (web)shops wilt vertellen. Daarnaast is dit ook de plek om te discusieren over samenkoop acties. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 januari 2003 Locatie: Dokkum City \o/
| aan de hand van deze nieuwspost wil eens een animocheck opgooien voor een (het liefst kleine) inkoopactie van geperforeerde plaat. de effecten die je met deze plaat kan maken zijn echt mooi, en kunnen ook zeer functioneel zijn ( voorbeeld ) nu is het geval dat ik bij een metaalverwerkend bedrijf werk, en we dit soort plaat bij de groothandel kunnen bestellen en daardoor dus een heel stuk goedkoper én meer keus dan bij de bouwmarkt ik ga morgen eens kijken wat er allemaal in het pakket van onze leverancier zit, en aan de hand daarvan zal er een keuze gemaakt worden. denk aan dingen als: - materiaal, alu of staal? ik denk dat alu het beste zou zijn, hoeft niet geverft te worden en is makkelijk te bewerken. ook het gewicht telt mee voor o.a. het verzenden. - wat voor soort gaten? rond, vierkant, ruit, zeskant, etc ik moet zoals al gezegd nog even kijken wat er allemaal leverbaar is, en in welke maten (plaatdikte, grootte van perforatie) - welke afmetingen? de platen worden standaard geleverd op 1000x2000 mm. dikte is op wens te bestellen, maar om het toch enigzins bewerkbaar te houden raad ik plaat aan van 1mm dik. natuurlijk is het een beetje lastig om zon plaat bij jou door de brievenbus te krijgen. maar geen nood, er is op ons werk een slagschaar voorhanden ![]() de platen zouden bijvoorbeeld op lengtes van 500mm x een hoogte geknipt kunnen worden. op die lengte kan je makkelijk letters die je uit je case hebt gedremeld met dit spul bekleden, of een voeding... eigenlijk alles wel. voor een voeding zou je kunnen volstaan met een strook van 325x140mm, maar om zon IA een beetje overzichtelijk te houden, zullen er een aantal afmetingen gekozen moeten worden. deze maten zouden imho geschikt zijn: - 500x140mm (1 psu) - 500x200mm (b.v. letters bekleden) - 500x300mm (b.v. 3 psu's) - 500x400mm nog groter zal denk ik niet handig zijn om te versturen. - prijzen? euh.. nog geen idee, dat zal ik ook nog tijdens de animocheck uitzoeken. prijzen zullen berekend worden aan de hand van de netto kosten per cm² plaat + verzendkosten. - wij willen ook tranenplaat!!!! helaas wil ik dit niet in de IA opnemen, omdat bij elke goede bouwmarkt tranenplaatfolie te krijgen is dat echt veel beter valt te bewerken dan gewone tranenplaat, en het ziet er net zo goed zo niet beter uit. als ik het morgen niet vergeet check ik welke smaken leverbaar zijn + een indicatie van de prijs. ik zal dan gelijk mn baas vragen of ie het ok vindt. let wel: als mijn baas er niet mee accoord gaat dat ik deze IA opzet, gaat het feest helaas niet door! |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Geregistreerd: 23 maart 2003
| Citaat:
of zou het wel in een envelop passen ? :P :P | |
| | |
| | #5 (permalink) | ||
| Geregistreerd: 12 maart 2003 Locatie: Zwolle
| Citaat:
| ||
| | |
| | #10 (permalink) |
| ok, ik heb even lopen snuffelen door de boeken op ons werk, maar tot zover kan ik alleen specs geven van het materiaal, en nog geen prijs. en nog wat goed nieuws, want bij die leverancier krijgt ons bedrijf regelmatig korting ![]() ook een minnetje was de keuze qua geperforeerde plaat... ![]() even een korte uitleg: perforatie in mm = groote van de gaten in mm steek in mm = afstand van de gaten van hart tot hart (midden) doorlaat in % = hoeveel % van de plaat is geperforeerd ik zal morgen nog even kijken wat de kosten zijn per plaat en de verzendkosten. |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Geregistreerd: 5 januari 2003 Locatie: Haarlem
| opzich wel jammer dat je een max. luchtdoorlaat hebt van 44% die dingen van die site waren 60-70%kan je niet iets met dat onderste zinnejte op de afbeelding: Citaat:
| |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Citaat:
of zou het wel in een envelop passen ? :P :P[/quote] als jij zulke enveloppen regelt past et :P[/quote] helaas, volgens TGP post is de maximum groote van een envelop: Brievenbuspost: 38 x 26,5 x 3,2 cm en maximaal 3 kilo zwaar. alles wat daarbuiten valt, valt onder een pakket. ik begin er niet aan om volledige platen te verzenden, tis gewoon teveel gedonder. dit brengt weer een vervelend probleem mee, aangezien ik de kleine platen dus niet als brievenpost mag verzenden. misschien is het een idee om een iets kleiner formaat in de IA op te nemen zodat het als brievenpost verzonden kan worden. (goedkoper) uiteraard zal het goed verpakt worden, in karton met extra stukjes karton tussen de platen in tegen krassen ![]() tarieven briefpost: 50-100 gram: € 1,17 100-250 gram: € 1,56 250-500 gram: € 2,25 500 gram-2kg: € 3,00 2-3 kilo: € 3,00 (een plaat alu van 2000x1000x1 zonder perforatie weegt 5,46 kil ![]() de grotere platen (of als je pakket zwaarder is dan 3 kil zullen dus als pakket verzonden moeten worden.tarieven pakket: (AVP) 0-5 kilo: € 5,50 5-10 kilo € 7,25 (niet dat iemand zoveel gaat bestellen, maar je weet maar nooit met die casejunkers hier )als je niet perse een groot stuk nodig hebt (stel je wilt het achter letters plakken) zou ik voor de kleine platen gaan. 330x250x1 mm lijkt me wel een goeie maat. zo kan ik uit een strook van 1 meter x 25 cm 3 plaatjes knippen, en blijft er zo weinig mogelijk restmateriaal over (wat ik dus dan voor mezelf overhou, en er blijft vast wel wat over) op deze maat kan je zonder plobleem een psu ermee modden, en je houdt nog een strook van 10 cm over die ergens anders voor gebruikt kan worden. magoed, tis nog een animocheck, en ik moet ff kijken wat de prijzen zijn. dat zal ik morgen even bekijken en dan post ik het hier ![]() | |
| | |
| | #13 (permalink) | ||
| Citaat:
in principe zal je toch moeten kiezen voor de perforatie die het beste voor je doeleinde past, als je het als fangrill wilt gebruiken zou ik voor de vierkante gaten gaan (44% perforatie) maar als je het als sierobject wilt gebruiken, zullen de ronde gaatjes mooier zijn. en een fijne perforatie (b.v. 2-3mm) lijkt me zeer geschikt om het achter letters te plakken of een psu mee te modden. de grotere (5mm) zou eigenlijk voor beide doeleinden wel bruikbaar zijn. | ||
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Geregistreerd: 5 januari 2003 Locatie: Haarlem
| Citaat:
![]() namelijk 40% van het oppervlak is dicht, dus komt er 40% minder lucht doorheen ![]() ok, zal het helemaal hetzelfde zijn, maar ik denk wel dat ze dit bedoelen ![]() | |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Traan plaat | risc | Casemod Junkies | 8 | 27-10-2007 09:04 |
| Gezocht : 2 milimeter aluminium plaat | 1N54N3 | Casemod Junkies | 13 | 16-04-2005 10:07 |
| Help, monteren koeler , glazen plaat | Snitzel | Cooling & OC Junkies | 3 | 26-10-2004 17:38 |
| bewerken van 1mm dikke staal plaat | Youri_HL | Casemod Junkies | 8 | 8-07-2004 19:34 |
| Animocheck telefoon gadget | Phant0m | Shop Junkies | 8 | 31-01-2003 14:09 |