| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| The Party - NKCM Voor al je vragen over het NKCM |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 20 december 2007
| Beste Leden, Aankomende week gaan wij de beslissing nemen of we in rap tempo het NKCM 2008 gaan uitrollen op de The-Party 6 of dat we een jaartje overslaan en in 2009 weer mee doen. Wat wij graag van jou willen weten als vast en actief lid van CaseJunkies. Wat kan er beter aan het NKCM? Vindt je dat we ermee door moeten gaan? En wat zou helemaal te gek zijn als we dat zouden kunnen realiseren op het NKCM tijdens The Party? Wij willen uiteinelijk als we dit evenement gaan wegzetten het toch een beetje op onze eigen manier doen, en er ons eigen tintje aan geven. Maar wel op een CaseJunkies manier. Daarvoor hebben we jullie nodig om te weten wat er zo belangrijk is aan het evenement, wat absoluut moet blijven en wat eigenlijk vorig jaar of misschien wel eerder anders had gemoeten! (niks te nadelen van de vorige eigenaren maar wij willen graag eventuele fouten of verbeterpunten graag opppakken). Uiteraard wordt dit onze 1e keer dus het zal vast allemaal nog niet perfect gaan al zijn wij wel redelijk perfectonistisch ingesteld om dat wel te proberen te bereiken. In elk geval hoop ik op jullie steun. Ook hoor ik graag wie er sowieso aanwezig zal zijn als we volgende week aan mochten kondigen dat we ermee doorgaan in 2008! The-Party 6 zal plaats vinden op 18, 19 en 20 April 2008. Ik hoop op jullie feedback in dit geval ![]() groeten, Coen |
| |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 maart 2005 Locatie: Alphen aan den Rijn
| Ik heb nooit meegedaan aan de organisatie van het NKCM (wel 2x aan het NKCM zelf), maar ben wel altijd op de achtergrond aanwezig geweest betreffende de organisatie van het NKCM als crewlid (2006) en via Thadeez (2007.) Niet dat ik veel heb gedaan aan de organisatie, maar ik heb wel meegeleefd van hoeveel werk het wel niet is om zoiets te organiseren. Ik zeg je zo al dat het in 6 weken niet gaat lukken! Het grote probleem daarbij zit hem in het bijeen zoeken van de sponsors voor de prijzen. De prijzenpaketten zouden voor 2008 in feite niet onder mogen doen aan die van 2006 en 2007. Daar was voor zover ik weet zeker 9 weken uitgetrokken om de sponsors te benaderen en de prijzen te ontvangen. De prijzen kwamen vaak zelfs net op het laatste moment aan, of juist helemaal niet. Probleem zit hem in de langzame reactie van de sponsors. Om de een of andere reden hebben deze vaak een week of 4 nodig om te reageren, daarna nog een week of 3 om de boel te verzenden enz. De basis organisatie zal verder wel in die 6 weken lukken, de locatie is al geregeld, een stijger met wat zwart doek (om het donker te maken) en wat tafels voor de mods moeten ook wel te doen zijn. Eventuele zij-events zoals live modden valt bij de juiste personen ook nog wel te regelen. Maargoed, stel dat jullie toch besluiten om het te gaan organiseren in zo'n korte tijd, enkele verbeterpunten tegenover vorig jaar: -Maak een opdeling tussen casemods en caseconstructies -Laat niet alle deelnemers door naar de finale, maar doe een voorselectie met 5 finale mods en 5 finale constructies. Deze voorselectie zou via een stem systeem op de website kunnen. Echter niet op het forum want da's gewoon extreem amateuristisch. -Regel prijzen voor alle deelnemers. In 2005 en 2006 kregen alle deelnemers een mooi prijzen pakket mee naar huis. In 2007 nam men de beslissing om alleen de beste 5 van de 20 opgetrommelde deelnemers met prijzen mee naar huis te laten gaan. Hierdoor waren er 15 man die met niets naar huis gaan en dat leverde vorig jaar heel veel negatieve reacties op. -Het NKCM staat momenteel niet echt in een goed daglicht, mede dankzij bovenstaande reden en de concurentie van het TBCL welke in 2008 weer op de Gameplay gehouden gaat worden. Met 26k bezoekers op Gameplay doet het NKCM daar hard onder op The Party. Daarbij heeft het TBCL als regel ingesteld dat alleen mods die nog niet eerder aan grote casemodwedstrijden hebben meegedaan mogen deelnemen. Aangezien het TBCL nu in een veel beter daglicht staat dan het NKCM zal het wellicht nog moeilijk worden om de juiste hoeveelheid deelnemers te vinden. Wellicht dat het een verbetering zou zijn om door te schuiven naar een groter evenement. Want momenteel kan het NKCM niet op tegen het TBCL. Voor meer verbeteringen was er dacht ik ook een topic van vorig jaar waar feedback over het NKCM'07 in stond over alles dat beter kon. Staat een hele hoop in! |
| |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 februari 2006 Locatie: Boerengat boven tilburg
| Hier een paar tips van mij kant, het kan zijn dat ze al genoemd zijn of bekent maar ik geef een paar tips van mijn kant. Zorg voor veel informatie over casemodding en wat er bij komt kijken, door middel van flyers,boekjes,uitleg personeel,kaartjes met de link van cj natuurlijk. Zorg voor veel visueel informatie door schermen neer te zetten met dia shows over cip`s, en eventueel bij elke pc die aan de wedstrijd mee doet een scherm met zijn foto`s in een diashow. Veel workshops en infostands over verschillende dingen zoals: overclocken,koeling,casemodding. Als er genoeg geld/sponsers zijn een winkel met diverse mod goodie`s. Zorg voor veel reclame van bekende merken en goodie`s van hun. Vakkundig en veel personeel met natuurlijk duidelijke shirts van cj. Naast de mod wedstrijd, losse wedstrijden, bijvoorbeeld wie bouwt de snelste pc (gezien op hcc 2006), wie haalt de hoogste 3d mark met zijn pc, game wedstrijden. BOOTH BABES . (slaat altijd aan ) Natuurlijk de gameparty lan. Eventueel game pc`s neerzetten (wel genoeg, en geen consoles dat past er niet tussen). Een niet al te hoge toegangsprijs dit schrikt mensen af, verdeel het in gedeelte`s net zoals op Getronics PinkRoccade TheParty. Zorg voor veel reclame in bijvoorbeeld kranten,flyers (op scholen en openbaar vervoer),internet natuurlijk,eventueel tv (journaal zou perfect zijn maar duur denk). Dit zijn mijn tips natuurlijk zijn er al meerdere besproken of bedacht of al in bezit, de overige zijn misschien handig. (is ook al op ander gedeelte van forum geplaatst.)
__________________ ---Voormalig bekend als franssnarf --- Ben dyslectys euhm nee dislecties nee bedoel dyslecties srry voor het ongemak. |
| |
| | #4 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 20 december 2007
| Bedankt voor de eerste reacties. Ik snap dat The-Party kleinschaliger is als Gameplay. Echter is er naar mijn weten geen groter evenement dan de HCC/Gameplay in Nederland. Want als ik mij niet vergis is Gameplay vanaf 2008 weer onderdeel van de HCC. En als dat los blijft dan zijn 2 grote casemod wedstrijden in november teveel. Daarnaast bieden de mensen van The-Party ons de mogelijkheid om het dit jaar te organiseren. Iets anders is in dit geval geen optie. Het is wel mogelijk om te kijken of we het evenement groter kunnen aanpakken. Ik heb begrepen van het beursgebouw dat ook zij het elk jaar groter willen gaan aanpakken. Dus misschien zitten we juist wel op een goede locatie Alleen moeten we nog een paar jaar geduld hebben ![]() Laatst gewijzigd door Carpento : 12-01-2008 om 00:22. Reden: Je gooit wat termen door elkaar Coen, ff handje geholpen |
| |
| | #5 (permalink) | |
| Moderator Geregistreerd: 17 mei 2006 Locatie: Heemskerk
| Citaat:
__________________ Verlaat CJ met een knal | |
| |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 februari 2006 Locatie: Boerengat boven tilburg
| Het is ook tips :P betekent niet dat alles moet. Vond wel de visueel het beste om mensen te laten zien hoe iets gemaakt wordt. Daarnaast veel reclame zijn belangrijk.
__________________ ---Voormalig bekend als franssnarf --- Ben dyslectys euhm nee dislecties nee bedoel dyslecties srry voor het ongemak. |
| |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 19 maart 2007 Locatie: Cuijk
| Van mij mag er weer een NK komen, ik vond het vorig jaar zeer geslaagd (en echt niet alleen omdat ik de eerste prijs mee naar huis nam) en hoop op een vervolg dit jaar. Het zal me wat werk kosten om m'n kast op tijd af te krijgen, maar als er een NK komt, dan zal ik er zeker staan met een van m'n casemods |
| |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 september 2006
| Ik heb nog niet met het NKCM meegedaan maar heb wel een bijna-klaar mod naast me staan. Hoewel ik opzich wel mee zou willen doen is het probleem dat ik maar aan 1 v/d 2 kan meedoen: TBCL of NKCM. Het NKCM is dichterbij maar de toekomst is dus onzeker. Vorig jaar waren de prijzen wat ''minimaal'' zou ik maar zeggen. Hoewel het daar niet helemaal om gaat is het wel een reden om mee te doen. Ik zou daarom minder finalisten kiezen en zorgen dat sowieso iedereen iets krijgt. Verder is een leuke slaapplaats ook wel fijn. En ook belangrijk: Afscherming v/d mods. Dus een hekje ervoor oid. Als dat allemaal goed geregeld wordt, dan heeft het NKCM van mij een kans ![]()
__________________ Casemodder in hart en handen |
| |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 juli 2003 Locatie: Brunssum
| Ik sluit me helemaal aan bij Blackcrown's post. IMO is hij niets vergeten. Mocht er iets worden opgezet, en is het voor mij intressant genoeg, dan wil ik best een van mijn cases submitten voor deelname. Succes!
__________________ -= http://www.casemodz.nl =- |
| |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 april 2005 Locatie: Hengelo
| De deadline voor mijn kast staat wel op maart/april, maar ik weet nog niet of ik dat ga halen. Als ik hem af zou kunnen krijgen dan moet ik nog kiezen of ik NKCM doe of tbcl, want ik baal een beetje van die regeling dat je case nog niet eerder tentoongesteld mag zijn. Ik zou (zoals eerder gemeld) er in ieder geval zorgen dat er voor iedereen prijzen zijn, en ik zou niet teveel kasten doorlaten. Afgelopen jaar stonden er een paar kasten bij die echt niet bijzonder waren.
__________________ Benieuwd wat dat ding in mijn avatar is? CiP > Phase 2 Casemodding CiP > Cubeleon |
| |
| | #12 (permalink) |
| Moderator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Mag ik meedoen aan het NKCM én helpen bij het organiseren? Ik heb tot nu toe alle CJ-events meegewerkt als crew (Overdose, PCXperience en beide NKCM's) en heb elke keer een superweekend gehad. Maar ik hóóp dit jaar ook eens een casemod te hebben die in de competitie mee kan doen... Anyhow, ik ga sowieso in Eindhoven zijn dat weekend. Wat ik er precies ga doen dat zien we dan wel weer :P |
| |
| | #14 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 oktober 2006 Locatie: Elst (Utrecht)
| Ik zou als ik het NKCM samen gaan werken met de tbcl... Mede doordat je zit met het probleem dat je moet kiezen met je mod waar je aan mee wil doen... En het voordeel is dat de sponsoren dan ook samen komen. Lijkt mij een situatie waarin er een nog groter event georganiseerd kan worden. Laatste NKCM vond ik niet bijzonder top georganiseerd, ivm duidelijkheid bv rondom de prijzenpot. Volgens mij heeft ed met de TBCL een goede basis en samen mis nog beter? Mocht er een NKCM komen, dan zal ik niet aanwezig zijn... Mis wel om te lannen ![]() |
| |
| | #15 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 februari 2006 Locatie: Eindhoven
| TBCL is wel benelux he, waarvan in iedere cathegorie maar 5 mods mee kunnen doen. Als je heel nederland, belgie en Luxemburg bij elkaar gooit is je kans om in die top 5 te zitten alweer iets kleiner. Het NKCM is puur gericht op nederland, en dat is denk ik ook het leuke eraan. Wat ik wel zou voorstellen is om even met Ediejo te gaan praten Die heeft via het TBCL ook de nodige contacten neem ik aan (als hij die iig wil afstaan :P)Al zou ik graag mee doen, ik weet dat mijn tijd en middelen te beperkt zijn voor projecten in de omvang waar ik aan zit te denken ![]() |
| |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| The party 2008 - Wie is er? | blackgoth | The Party - Algemeen | 3 | 18-04-2008 22:22 |
| 8_ mijn 2007/2008 pc | Hellion | Hardware Junkies | 24 | 3-07-2007 17:52 |
| Probleem met CPU sensor (denk ik) | Snobke | Cooling & OC Junkies | 8 | 31-07-2006 17:25 |
| Vinyl of digitaal? wat denk jij? | Hermanator | Area 1337 | 48 | 16-05-2003 11:57 |