Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Event Junkies > The Party - NKCM
The Party - NKCM Voor al je vragen over het NKCM
Discussie gesloten

LinkBack Discussietools
Oud 12-01-2008, 16:15   #16 (permalink)

Blackcrown's schermafbeelding

Standaard

Ik denk niet dat je het TBCL en NKCM samen moet nemen. Allereerst weet ik haast wel zeker dat Ed dat niet wilt. Daarbij als het samen is, heb je niet zozeer meer sponsors en heb je maar 1 enkele prijzenpot. Een sponsor gaat niet in 1x meer prijzen weggeven omdat het 2 competities tegelijk zijn.
Blackcrown is offline  
Oud 12-01-2008, 16:19   #17 (permalink)

Standaard

Ok even ervan uitgaande dat ik klaar ben met mijn casemod in april (90% kans) zal ik er ook zijn met mijn casemod. Ik ben dan wel een crewmember van Bouweenpc.nl maar mijn eerste casemod site was toch cj en ik wil jullie hiermee best supporten.

Over het feit dat de laatste nkcm minder georganiseerd zou zijn: nu zit er een commercieel bedrijf bij, dit kun je dus als pluspunt zien aangezien dit zeer zeker zal helpen in de verbetering van het NKCM
remcokatz is offline  
Oud 12-01-2008, 16:35   #18 (permalink)
Administrator

Standaard

Ik wil even aangeven dat we alle evalutaties van voorgaande jaren tot onze beschikking hebben en ook alle kritieken van deelnemers, leden en sponsoren. We zullen deze goed doornemen als we het gaan organiseren zodat eventuele fouten of dingen die beter konden ook zullen worden opgepakt.

Ik heb bijvoorbeeld iets gelezen over een prijsverdeling in 2007 waar niet iedereen blij mee was. Dit zullen wij dan ook zeker anders aanpakken.

Wat wij voor nu willen weten is wie er bereidt zijn te komen want een event organiseren zonder te weten of je deelnemers hebt is niet bijster slim in onze ogen. In elk geval gaan wij komende week vergaderen over de haalbaarheid en of het verantwoord is.
Coen is offline  
Oud 12-01-2008, 16:42   #19 (permalink)

Carpento's schermafbeelding

Standaard

@Demoniac: er hebben wel vaker crewleden mee gedaan, dat is nooit een probleem geweest. We hebben wel altijd vastgehouden aan het principe dat diegenen die de besluiten namen voor het NKCM (dat wil zeggen, de kerncrew) niet mee mochten doen.
Oud 12-01-2008, 16:49   #20 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Azariel Bekijk bericht
TBCL is wel benelux he, waarvan in iedere cathegorie maar 5 mods mee kunnen doen. Als je heel nederland, belgie en Luxemburg bij elkaar gooit is je kans om in die top 5 te zitten alweer iets kleiner. Het NKCM is puur gericht op nederland, en dat is denk ik ook het leuke eraan.

Wat ik wel zou voorstellen is om even met Ediejo te gaan praten Die heeft via het TBCL ook de nodige contacten neem ik aan (als hij die iig wil afstaan :P)

Al zou ik graag mee doen, ik weet dat mijn tijd en middelen te beperkt zijn voor projecten in de omvang waar ik aan zit te denken
Het gaat toch niet om het aantal mod?!?
Lijkt mij eerder om de kwaliteit van de mods!

IMHO stonden op vorige editie van NKCM niet de allerbeste mods die er op dat moment in NL gemaakt zijn... En het lijkt me dat dat wel de bedoeling is...
En ja dat is inc de mijne :P
Yozzman is offline  
Oud 12-01-2008, 17:30   #21 (permalink)

frans's schermafbeelding

Standaard

Mocht je nog een iemand nodig hebben die evantueel van toepasing is dan mag je me toevoegen aan het lijstje.

Wat mijn betekenis kan zijn weet ik niet maar mischien kan ik het een en ander regelen met mijn baas, ons bedrijf zit gehuisvestigt in eindhoven, en heeft door heel nederland diverse winkels.

Is een redelijk groot computer winkel, maar doet niet echt in casemodding.

Mischien kan ik de baas over hallen iets te doneren,sponseren.

let me know.
Oud 12-01-2008, 17:49   #22 (permalink)

Blackcrown's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yozzman Bekijk bericht
Het gaat toch niet om het aantal mod?!?
Lijkt mij eerder om de kwaliteit van de mods!

IMHO stonden op vorige editie van NKCM niet de allerbeste mods die er op dat moment in NL gemaakt zijn... En het lijkt me dat dat wel de bedoeling is...
En ja dat is inc de mijne :P
Het gaat idd om de kwaliteit van de mods! Naar mijn mening zaten er vorig jaar wel een paar topmods bij, maar ook een flink aantal bagger. Dit kan natuurlijk voorkomen worden door het aantal finalisten kleiner te maken. Gewoon met de oude aantallen van 10 casemods / constructies. Of idd een opdeling van 5 casemods en 5 caseconstructies.
Blackcrown is offline  
Oud 12-01-2008, 17:53   #23 (permalink)

Standaard

Het verschilt ook per jaar natuurlijk. En omdat een hoop mensen al dachten dat NKCM vorig jaar wat minder werd, zijn ze denk ik wat terug houdend geweest.
Oud 12-01-2008, 19:05   #24 (permalink)

Frenkie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demoniac Bekijk bericht
Mag ik meedoen aan het NKCM én helpen bij het organiseren?
Als jij meedoet, met wat voor fantastische mod dan ook, en al help je helemaal niet met het organiseren van het evenement, er zullen altijd mensen zijn, die geen onderscheid kunnen maken tussen objectieve puntenverdeling en vriendjes politiek.

Wat voor goedbedoelde redenen je ook kunt aandragen, mijn advies is om je hier niet aan te branden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yozzman Bekijk bericht
Ik zou als ik het NKCM samen gaan werken met de tbcl...
En het voordeel is dat de sponsoren dan ook samen komen.
Sorry, maar weer moet ik Blackcrown gelijk geven. De kans dat deze twee samen kunnen werken is zeer klein. En dat zal niet aan Ed liggen, maar veel eerder aan de sponsors. Die krijgen een keuze; een NL compo financieren waar 1.000 man langslopen, of een BeNeLux compo waar 26.000 man langs komen. Misschien zijn er wel heel grote sponsors die beide kunnen doen ( en willen ), maar vooral de middelgrote bedrijven, met een meer bescheiden budget zullen de keuze heel snel gemaakt hebben. Begrijp me niet verkeerd, ik gun het jullie van harte, maar wees reeël.

Casemod compo's zonder prijzen dan? Misschien is dat het antwoord wel ?
Oud 12-01-2008, 19:46   #25 (permalink)

Koradhil's schermafbeelding

Standaard

Als het NKCM doorgaat zal ik zeker deelnemen aan de wedstrijd. Voor de CeBIT in maart wil ik twee casemods klaarhebben (Orion en Protoss). Ik heb dus sowieso wel een casemod klaar. Het mooiste zou zijn als beide mods ergens mogen staan (een bij de wedstrijd, de ander ergens tentoon).

Ik ben tot op heden bij alle NKCM's en TBCL's aanwezig geweest. Vorig jaar deed ik niet alleen mee maar was ik ook een weekend aan het live modden. Mocht hier weer behoefte aan zijn dan lijkt het mij erg leuk om ook dit jaar meer te doen dan alleen deelnemer zijn, mits mijn tentamenrooster het toestaat (volgens de jaarplanning is dat vanaf 5 mei, maar ik vermoed dat het juist de week na The Party is). Het lijkt me leuk om behalve live modden ook andere activiteiten te verrichten, zoals een presentatie of organisatie. Mocht het doorgaan en mijn medewerking gewenst zijn dan verzoek ik de organisatie om contact op te nemen via e-mail.

NB. In een recente post in een van mijn worklogs heb ik onlangs aangegeven niet erg gecharmeerd te zijn van het 'nieuwe' CaseJunkies. Het zal aan Dolphin IS zijn om hier verandering in te brengen door het organiseren van het NKCM en het succesvol continueren van de CaseJunkies feeling. Wat dat betreft zal ik me open en welwillend opstellen, beginnend bij het aanbieden van mijn medewerking.

Edit: nader onderzoekt wijst uit dat de tentamenperiode inderdaad na The Party valt. Ik zal echter sowieso deelnemen aan het NKCM, dat is voor mij prioriteit. Tevens zal het met goede planning ook wel mogelijk moeten zijn om mee te werken.

Laatst gewijzigd door Koradhil : 12-01-2008 om 20:09.
Koradhil is offline  
Oud 12-01-2008, 20:25   #26 (permalink)

Standaard

Om te beginnen met de belangrijkste vraag: nee, ik zal er niet bij zijn bij een mogelijk NKCM 2008, ik ben dan namelijk in Engeland waar ik een klein half jaar ga wonen.

Betreffende de voorgaande editie denk ik dat mijn mening wel duidelijk heb gemaakt in het topic op GoT. Korte samenvatting: de organisatie zelf vond ik erg goed. Mooie darktunnel, duidelijke info naar de deelnemers en goed toezicht op de kasten. Ook hing er een goede sfeer op het kampioenschap. Het enige puntje was de verdeling van de prijzenpot, iets waar naar mijn mening teveel aandacht aan besteed is naderhand. Duidelijkheid over dergelijke punten is volgens mij erg belangrijk, het voorkomt gezever achteraf en houdt de ogen gericht op de uitslag ipv de organisatie. Tip voor aankomende NKCM dus.

Het lijkt mij iig erg mooi als er dit jaar een NKCM georganiseerd wordt, goed voor casemoddend Nederland!
Godric is offline  
Oud 12-01-2008, 20:48   #27 (permalink)
Banned

Standaard

Dat is natuurlijk erg goed nieuws dat er waarschijnlijk ook een doorstart komt voor het N.K.C.M.
Ik heb het topic rustig doorgelezen en zag de tBCL ook voorbij komen. Het is al eerder genoemd sommige dingen die ik zeg maar als meerdere mensen er zo over denken is het misschien een aandacht punt.

1: Opdelen in 2 categorieën Casemods en Caseconstructies.
2: Publieksprijs voor de spectaculairste pc.
3: Zorg ervoor dat wat je op je FP zet ook waar maakt. Vorig jaar gingen er 5 mensen met prijzen naar huis van de 18 deelnemers volgens mij. Ik zag echt een hoop teleurgestelde gezichten.

Punt 3 gaf natuurlijk wat frustratie hier en daar. En te begrijpen in mijn ogen. De nummers 1 tm 3 zouden ook een geld prijs krijgen ik denk dat we die alle 3 niet gehad hebben. En niemand zou met lege handen naar huis gaan. 13 man wel dus. En dat geeft een nasmaak en negatieve napraat.

Ik zeg echt niet dat wij het perfect doen. Want ook voor de tBCL zijn er nog zat verbeter punten te vinden. Maar dat kost tijd inzet en geld.
Over de regel niet eerder deelgenomen aan het nkcm. Dat komt mede van de sponsors af. En ik begrijp hun wel. Het moet niet zo worden dat ze eerst op het nkcm hebben gestaan en daarna op de tbcl. Dan heb je gewoon een herhaling alleen op een andere locatie. Daar hebben ze wel gelijk in. Als crew waren we het er unaniem mee eens.

Afhankelijk hoeveel kasten er in de finale staan van het nkcm. Wordt dat ook weer 10 of 5 om 5 en er zijn 20 inschrijvingen geweest. Dan kunnen de casemods die de finale van het nkcm niet gehaald hebben zich inschrijven voor de tBCL. Doen ze het net zo als vorig jaar en laten ze bijna iedereen komen die ingeschreven heeft dan gaat dat niet door.

Ik las ook over een samenwerking tussen de tBCL en het N.K.C.M. Het is niet een kwestie van willen maar eerder een kwestie van niet kunnen. Als ik dat zou gaan doen. Dan kan ik zelf niet meer mee doen aan het NKCM met een casemod. En dat doe ik veels te graag.
Ik heb vorig jaar een crewlid van CJ in de jury gevraagd, mede als goed gebaar. De Extreme Lian Li II heb ik dit jaar niet af. Ik zou die op zijn vroegst in 2009 kunnen inschrijven.

Ik bied me wel aan als jury lid. Meer kan ik voorlopig niet doen.

Nog een laatste tip kijk hier eens.

Ediejo

Laatst gewijzigd door Ediejo : 12-01-2008 om 21:17.
Ediejo is offline  
Oud 13-01-2008, 01:04   #28 (permalink)

Standaard

goed nieuws dat het weer doorgaat !
Hopelijk ben ik ook weer van de partij

Airbrush Studio Ribbi
moddingmasters
ribbi is offline  
Oud 13-01-2008, 05:28   #29 (permalink)

Standaard

Check....

Mijn CaseMod staat al klaar
[AbC]GaFietsuh is offline  
Oud 13-01-2008, 10:30   #30 (permalink)

Koradhil's schermafbeelding

Standaard

@Ribbi: Het is nog niet zeker dat het doorgaat hoor, Coen is nog aan het peilen of er genoeg animo is.
@Ediejo: Ik denk dat je een aantal goede punten hebt. Persoonlijk vind ik de manier van beoordelen die bij TBCL'07 is toegepast erg geslaagd. Tevens vind ik 5 casemods en 5 casecons de beste verdeling. Die splitsing in categorien moet er sowieso zijn.
Overigens is mijn oplossing voor de nieuwe regel bij TBCL gewoon eerst deelnemen aan TBCL en daarna aan het NKCM
Koradhil is offline  
Discussie gesloten
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
The party 2008 - Wie is er? blackgoth The Party - Algemeen 3 18-04-2008 22:22
8_ mijn 2007/2008 pc Hellion Hardware Junkies 24 3-07-2007 17:52
Probleem met CPU sensor (denk ik) Snobke Cooling & OC Junkies 8 31-07-2006 17:25
Vinyl of digitaal? wat denk jij? Hermanator Area 1337 48 16-05-2003 11:57

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.