Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Discussie Junkies > News & Review Junkies
News & Review Junkies Discussieer hier over reviews en nieuws
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 22-04-2004, 03:37   #1 (permalink)

Standaard Nvidia 6800 Ultra

Auteur: Willy - Geplaatst op: 22-04-04 / 00:17 - Type: nieuws - Bron: www.hardwareanalysis.com

Laat maar zien wat je kan
Gizmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-04-2004, 07:30   #2 (permalink)

Standaard

emmmm, i'm stunned...

wat doet ie in 3dmark 2k1?

wat een kaart!

ik ga sparen:P
Oud 22-04-2004, 08:05   #3 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Solomon
emmmm, i'm stunned...

wat doet ie in 3dmark 2k1?

wat een kaart!

ik ga sparen:P
Lees de review eens.....

De NV3x kaarten waren niet al te berst, maar zo te zien maken ze dat goed met de NV4x gebaseerde kaarten!
TreboR is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-04-2004, 08:38   #4 (permalink)

Standaard

Behalve dan dat er een complete boeing aan turbines aan hangt, waardoor je maarliefst 2 PCI's moet inleveren. :P
Oud 22-04-2004, 08:44   #5 (permalink)

Standaard

Achja, zo erg is dat niet :P Maar vind die fan niet echt mooi :P Heb niet eens ATi kaarten gezien, hoe is die fan ?
Oud 22-04-2004, 09:21   #6 (permalink)

Standaard

damn, ziek ding , beetje vaag alleen dat ie 2 molex stekkers nodig heeft , je gaat mij niet vertellen dat dat ding meer stroom trekt dan dat er over 1 molex-kabel kan.
Oud 22-04-2004, 09:25   #7 (permalink)

Standaard

Ik vind hem GEWELDIG.
Vooral die koeler, gewoon die dikte...dat straalt toch wel wat uit vind ik.

Had ik maar $500.

Aangezien we hier nog meer belasting moeten betalen....zal de prijs wel veel hoger liggen
Oud 22-04-2004, 09:27   #8 (permalink)

Standaard

Zieke koeler, maar met een passieve zalman koeling ben je ook zowat twee pci-sloten kwijt.
Ik heb nu wel een opvolger op het oog voor mijn Geforce4. :P
Oud 22-04-2004, 09:47   #9 (permalink)

Standaard

Echt een mega ding... maar waar blijft al die warme lucht
Ice T is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-04-2004, 11:01   #10 (permalink)

Standaard

Ik denk da ik eerst de 9800PRO nog haal lekker oc-en en dan over een jaartje weer hier een betaalbare/goed oc-bare variant van neem.
Oud 22-04-2004, 11:15   #11 (permalink)

Standaard

Wacht maar eens op de ATI kaart, kijken wat die ervan maakt
Ultima is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-04-2004, 12:35   #12 (permalink)

Standaard

Dat kan natuurlijk ook, ik heb nu een R9700 ook van ati dus, deze kaart heeft me nooit teleurgesteld
Oud 22-04-2004, 13:24   #13 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -PartyBoy-
damn, ziek ding , beetje vaag alleen dat ie 2 molex stekkers nodig heeft , je gaat mij niet vertellen dat dat ding meer stroom trekt dan dat er over 1 molex-kabel kan.
Erger nog, er wordt van gesproken dat hij 2 DEDICATED linntjes nodig heeft, dus doorlussen of een apparaat er tussen hangen ies er niet meer bij.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ice T
Echt een mega ding... maar waar blijft al die warme lucht
Dit viel mij ook al op. Zo te zien glaast de fan de warme lucht zo de kast weer in. De lucht voor de fan wordt ook uit de kast gehaad, oftewel, een warme kaart, koelen met warme lucht! Daar hadden ze wel eens op mogen letten. (correct me if I am wrong).

De benchmarks komen hoog uit, ATi haalt zelfs de R420 SE uit de productielijn, omdat ze niet kunnen concurreren. Deze SE kaart wordt mogelijk enkele maanden later gereleased, om zo de midrange gamer ook wat te geven. Het voordeel van de NV40 is dat ze uitgerust worden met allemaal speciale technieken, die de beeldkwaliteit mogelijk zouden verbeteren, zonder dat de GPU er moeite voor moet doen. Ten opzichte van ATi gaat de ATi kaart voor pure snelheid. Ik ben benieuwd wat de drivers gaan brengen, ik hoop niet dat ze weer een blunder maken.

ATi houdt het bijzonder stil rond de R42x kaarten, terwijl nVidia allerlei stunts uithaalt. Dit kan natuurlijk negatief werken, als blijkt dat de ATi kaart sneller is. ATi laat zo min mogelijk los over de kaart, want ze willen dat de R4x beter uit alle tests gaat komen. De verwachting is wel dat de x800 XT de snelste NV40 gaat verslaan. Wat ik hier van moet denken weet ik niet.

We zullen af moeten wachten op de resultaten. Het is een enorme hype nu rond nVidia, die veel beloofd, maar de laatste maanden weinig waar gemaakt heeft. Ik hoop dat nVidia nu eens verstandig gaat worden. ATi houdt het stil, om zo ieders stoutste verwachtingen te overtreffen... of is het juist dat de R42x kaart langzamer is, en dat ATi niet naar buiten durft te komen met resultaten? Eén ding is zeker, nVidia heeft zich dit keer strak aan de DX9.0c reference gehouden, en misschien nog wel beter.

Dit zou een oneindig lange discussie kunnen worden, maar ik hou het hier bij. Ik denk dat beide kaarten bijna gelijkwaardig gaan presteren, en 11000 of 12000 3D Marks 03 maakt voor mij geen verschil. Hoe dan ook, de kaarten zijn 2x zo snle dan de huidige generatie. 1000 punten meer of minder is voor mij niet belangrijk (voor de marketing wel).

Nog een kleine toevoeging, in de FP post, en in de review, wordt de NV40 vergeleken met een R360. Opzich leuk om te laten zien, dat de kaart 2x zo snel is, maar dit zecht natuurlijk niets, het is het vergelijken van een Lada met een Porsche. Wacht af tot de R42x kaarten uitkomen, en ga dan een Porsche vergelijken met een Ferrari! Lijkt me een stukken beter...

Just my 2 cents...
Oud 22-04-2004, 14:56   #14 (permalink)
PTR

Standaard

die cooler is lelijk maar dat ding heeft wel goeie prestaties ik vind hem alleen een beetje duur
PTR is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-04-2004, 14:57   #15 (permalink)

Standaard

Dûh! Dat is altijd met nieuwe grafische kaarten Die dingen zijn onbetaalbaar voor de normale consument!
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
6800 ultra doet vreemd Hellion Hardware Junkies 5 21-06-2007 09:00
NVidia 6800 XT 512 mb wilt niet overgeclockt worden Bartjez Hardware Junkies 7 31-08-2006 22:59

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.