Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Discussie Junkies > News & Review Junkies
News & Review Junkies Discussieer hier over reviews en nieuws
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 10-03-2004, 18:22   #1 (permalink)

Standaard Nieuwe Vapochill op de markt

Auteur: 1n54n3 - Geplaatst op: 10-03-04 / 16:42 - Type: nieuws - Bron: www.asetek.com

Cold to the Bone
Ice T is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10-03-2004, 18:34   #2 (permalink)

Standaard

YEAH BABY!
netjes, ik was eerst van plan om de nventiv te kopen, maar daar zal ik dan even 2 keer over na moeten denken, als deze ongeveer het zelfde gaat presteren als de mach 2, maar het prijskaartje mee krijgt van zijn oudere broertje is dit wel een heel aantrekkelijk apparaat (de oude kast zat rond de 6 a 700 euro dacht ik)

nice

goed gejat zullen we maar zeggen :P
Oud 10-03-2004, 18:58   #3 (permalink)

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Naar verwachting wordt deze iets duurder dan de nVentiv Mach II, maar hier zit standaard de Lian Li behuizing omheen en die moet je er bij de Mach II nog bij kopen en dan is de Mach II weer duurder. Qua prijs scheelt het dus weinig, het worden dus de prestaties die het verschil gaan maken De prestaties van deze nieuwe Vapochill zien er trouwens ook veelbelovend uit!
Oud 10-03-2004, 19:17   #4 (permalink)

Standaard

ik heb het even opgezocht

op de webshop van vapochill is hij 799 euro inclusief p4 en amd kit en inlusief btw
ik kan me herinneren dat vorige maand op ocshop.nl de nventiv met een lianli kast, cpu kit, lcd scherm en de hele mikmak uit kwam op 1200 euro. deze is dan omgerekend zo'n 250 euro goedkoper en nog beter ook (240 watt, en de nventiv 200 watt)
en deze kan op de usb poort worden aangesloten en volledig beheerd worden, je krijgt er nog een paar temp. sensors bij, en er kunnen nog fannetjes bij op, een erg compleet geheel als je het mij vraagt.

(ow en als je nogal vaak upgrade van amd naar intel of andersom, de nventiv krijg je of een p4 kit of een amd kit bij, bij vapochill krijg je ze beide)
Oud 10-03-2004, 19:27   #5 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demoniac
Naar verwachting wordt deze iets duurder dan de nVentiv Mach II, maar hier zit standaard de Lian Li behuizing omheen en die moet je er bij de Mach II nog bij kopen en dan is de Mach II weer duurder. Qua prijs scheelt het dus weinig, het worden dus de prestaties die het verschil gaan maken De prestaties van deze nieuwe Vapochill zien er trouwens ook veelbelovend uit!
Vind het zelf een prom. rip-off (m nventiv mach2 ).. MJa goedkoper OK, maar stel je hebt geen li behuizing... wat dan? (ok ok ergens in modden :P)
Oud 10-03-2004, 19:29   #6 (permalink)

Standaard

Hoe flexibel zijn die buizen eigenlijk?
Ice T is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10-03-2004, 22:01   #7 (permalink)

Standaard

Alweer de vierde versie van Vapochill.
De case van de oudere versies waren idd erg lelijk, ook een beetje onhandig dat de compresor bovenin zat , en de PSU over het mobo, etc. Deze indeling is natuurlijk veel beter, maar dat heeft de Mach I en Mach II al bewezen.
Als de LS beter presteert is het zeker een sterke concuren voor nVentiv, want dan is ie en goedkoper en hij presteerd beter.
TreboR is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10-03-2004, 22:44   #8 (permalink)

Standaard

mooi spul, t past alleen niet in mn budget.

ooit..... ooit....
Oud 10-03-2004, 23:09   #9 (permalink)

Standaard

Het schijnt dat de Vapo standaard al gevuld is met R404a, terwijl de Mach II standaard volgens mij nog R134a heeft. De compressor van de Mach II schijnt wel beter te zijn dan die van de Vapo, dus als je een Mach II laat vullen met R404a of R507 dan presteert die wel weer beter.. Maar dat vullen kost uiteraard ook weer een flinke duit
Oud 10-03-2004, 23:10   #10 (permalink)

blackgoth's schermafbeelding

Standaard

ik heb et niet meer op vapochill..beetje de naam zwart maken van nvintiv
blackgoth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10-03-2004, 23:11   #11 (permalink)

blackgoth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demoniac
Het schijnt dat de Vapo standaard al gevuld is met R404a, terwijl de Mach II standaard volgens mij nog R134a heeft. De compressor van de Mach II schijnt wel beter te zijn dan die van de Vapo, dus als je een Mach II laat vullen met R404a of R507 dan presteert die wel weer beter.. Maar dat vullen kost uiteraard ook weer een flinke duit
en ligt niet meer binnen de garantie...
en die lianli ondercase vind ik echt nix! doe mij dat ding maar gewoon los.
blackgoth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10-03-2004, 23:20   #12 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blackgoth
ik heb et niet meer op vapochill..beetje de naam zwart maken van nvintiv
Ter verduidelijking: De CEO (baas) van AseTek had op het XtremeSystems-forum (waar erg veel phase-change gebruikers zitten) 2 kloon-accounts aangemaakt waarmee hij nVentiv en hun producten steeds probeerde af te kraken. Lees hier het hele verhaal en hier de reactie van AseTek op de affaire.
Oud 11-03-2004, 16:25   #13 (permalink)

Standaard

Voor mij toch liever een Mach I refilled met R507 Mach II blijkt gekloot te zijn met de tempsensor, en een Vapo zou ik alleen nemen voor de GPU/NB. Kasten eromheen boeit me ook niet zoveel, mod ik zelf wel dan....
Oud 11-03-2004, 17:41   #14 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hummel-X
Voor mij toch liever een Mach I refilled met R507 Mach II blijkt gekloot te zijn met de tempsensor, en een Vapo zou ik alleen nemen voor de GPU/NB. Kasten eromheen boeit me ook niet zoveel, mod ik zelf wel dan....
je praat alsof je veel geld hebt.. ah joh.. die ff alleen op me NB en GPU en dan neem ik meteen een mach I tje derbij
  Met citaat antwoorden
Oud 12-03-2004, 17:12   #15 (permalink)

Standaard

Nou, met een Mach I refilled zonder kast, ben je heel wat minder geld kwijt als de Mach II of deze Vapochill, en dan heb je nog betere prestaties ook! En ik zeg, dat áls ik een Vapochill zou kopen, deze dan eerder op m'n videokaart of NB zou komen te hangen....

Mij hoor je niet zeggen dat ik 'ff' zo'n ding koop, heb ik het geld niet voor...
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Aerocool bestormt Nederlandse markt R@mon News & Review Junkies 4 25-11-2004 15:49
Media-markt pc met pci-expres GoTMoRe Hardware Junkies 4 2-08-2004 18:36
PA markt Houten DJD xtreem Area 1337 10 4-03-2004 17:56
Prijzenslag opkomst op de duitse PC markt Bart_Banaan Area 1337 14 20-03-2003 19:57

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.