Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Discussie Junkies > News & Review Junkies
News & Review Junkies Discussieer hier over reviews en nieuws
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 18-02-2004, 21:22   #16 (permalink)

Pureoptical's schermafbeelding

Standaard

Lekkere discussie, maar over een jaar ofzo drukken we er allemaal graag een soortgelijk ouderwets kaartje in .........
Oud 18-02-2004, 21:31   #17 (permalink)

Demoniac's schermafbeelding

Standaard Re: jaha

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ice T
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demoniac
Een beetje een ongefundeerde opmerking dit..
je moet wat he? als n00bje ik ben benieuwd btx, pci-express BAH
Noobs bashen is ook tamelijk ongefundeerd.. En jij als vaste klant zou inmiddels moeten weten dat wij erg van hoofdletters houden Ik vind PCI-Express overigens een goede vooruitgang, de huidige PCI-bus wordt qua bandbreedte (133 MB/s) gewoon te krap, als je kijkt dat een Gbit-netwerkkaart 125 MB/s kan verwerken en een S-ATA controller zelfs 150 MB/s.
Oud 18-02-2004, 21:35   #18 (permalink)

Standaard

Hierboven staan de PCI-express sloten. Het rare eraan vind ik dat alles serieel word aangestuurt in de computers tegenwoordig maar juist PCI-X word paralel gedaan. Een netwerk-kaart of videokaart krijgt dus een groter slot dan bv. een 56k modem, omdat de snelheden van de kaarten heel anders is. Een netwerk-kaart krijgt dan ook meer tijd om te praten dan het 56k modem (latencies) omdat die veel sneller moeten werken.

PCI-X is teh future
[15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes
[15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox
[15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_-
the widow maker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-02-2004, 21:51   #19 (permalink)

Citaat:
Ik vind PCI-Express overigens een goede vooruitgang, de huidige PCI-bus wordt qua bandbreedte (133 MB/s) gewoon te krap, als je kijkt dat een Gbit-netwerkkaart 125 MB/s kan verwerken en een S-ATA controller zelfs 150 MB/s.
Wat moet je dan eigenlijk met een S-ATA pci kaartje ?
Ultima is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-02-2004, 21:55   #20 (permalink)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ultima
Citaat:
Ik vind PCI-Express overigens een goede vooruitgang, de huidige PCI-bus wordt qua bandbreedte (133 MB/s) gewoon te krap, als je kijkt dat een Gbit-netwerkkaart 125 MB/s kan verwerken en een S-ATA controller zelfs 150 MB/s.
Wat moet je dan eigenlijk met een S-ATA pci kaartje ?
handig voor hdd's op aan te sluiten s-ata gebruikt nu geen 150 maar 133mb/s

EDIT: 1000ste post wohhoowie

ik wil bij deze al mijn fans bedanken... die me al die maanden hebben gesteund en natuurlijk de moderators voor de goede opvoeding, zonder jullie was het niet gelukt!
Last but not least, PO... die me altijd op mn overtredingen wees en af en toe dreigde met een ban :P danku danku danku
Ice T is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-02-2004, 21:58   #21 (permalink)

Standaard

Maar je gebruikt die snelheid dus niet... nogal nutteloos dan IMHO.
Ultima is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-02-2004, 22:00   #22 (permalink)

Standaard

mjah, even trug naar et topic, de videokaarten.
ik denk niet dat er veel performance boost in gaat zitten met die PCI-X bus.
De huidige series AGP videokaarten zijn erg onafhankelijk van de bus, en gebruiken dus relatief weinig bandbreedte.
Je merkt het al bij AGp4 naar AGP8, het verschil is miniem.
PCI-X mag dan sneler zijn, maar de huidige videokaarten maken er geen gebruik van.
Ik zie dit meer als een stap om server/workstation/dual borden zonder AGP tegemoet te komen voor de gamende thuisgebruiker.

Het zal volgens mij nog wel even duren voordat er videokaarten op de markt komen die echt de bandbreedte gebruiken die ze van de PCI-X bus krijgen.
Tot zolang blijf ik wel AGP kaartjes gebruiken, want die zullen waarschijnlijk nog lang goedkoper blijven dan die PCI-X kaarten.
FireWurX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-02-2004, 22:16   #23 (permalink)

Standaard

Citaat:
Voor 1 apparaat is het inderdaad nutteloos, maar als je op een LAN-party de mogelijkheid krijgt om je Gbit-ondersteuning te gebruiken en je hebt je harddisks in RAID-0 aangesloten, dan gebruik je die snelheid zeker wel! Bovendien beginnen Gbit-LAN en S-ATA zich richting de mainstream-markt te bewegen, dus over een of twee jaar heeft ook de gemiddelde gebruiker baat bij een snellere interface, en het is fijn als die er dan ook daadwerkelijk is. En als we over servers (meerdere gelinkte Gbit-kaarten, U320 SCSI RAID-array's) gaan hebben is de bandbreedte van de PCI-bus al helemaal niet toereikend (overigens hebben de meeste server-moederborden ondersteuning voor 66 MHz/64-bit PCI)
Oud 18-02-2004, 23:41   #24 (permalink)

blackgoth's schermafbeelding

Standaard

nofi maarre..we hebben het over een FX5200 op een PCI-X platform..overkill van hier tot PO.. :+ just kidding.
pas de volgende generatie high end VGA kaarten gaan de PCI-X benutten, nu is het nog nutteloos en vooral met een FX
blackgoth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-02-2004, 23:44   #25 (permalink)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ice T
...................

ik wil bij deze al mijn fans bedanken... die me al die maanden hebben gesteund en natuurlijk de moderators voor de goede opvoeding, zonder jullie was het niet gelukt!
Last but not least, PO... die me altijd op mn overtredingen wees en af en toe dreigde met een ban :P danku danku danku
Vergeet je rode kaart en je laatste waarschuwing niet, ook die heb je eerlijk verdient in die 1.000 posten!

Op naar de 1337!
Oud 18-02-2004, 23:52   #26 (permalink)

Pureoptical's schermafbeelding

Standaard

Touché
Oud 19-02-2004, 00:01   #27 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blackgoth
nofi maarre..we hebben het over een FX5200 op een PCI-X platform..overkill van hier tot PO.. :+ just kidding.
pas de volgende generatie high end VGA kaarten gaan de PCI-X benutten, nu is het nog nutteloos en vooral met een FX
Voor een FX5200 is het inderdaad zware overkill, die presteert in een PCI-slot even slecht als in een PCI-Express x16 slot :P Maar als er moederborden uitkomen die geen AGP meer hebben (server-bordjes?) en er is geen snelle kaart nodig, dan is dit toch wel handig
Oud 19-02-2004, 00:04   #28 (permalink)

Standaard

Leuke discussie! Enigste wat ik erover te zeggen heb is dat het mij niet veel uit maakt als je het maar kan gebruiken om te gamen.. Ik zie dit als een stap in de goede richting als het gaat om snelheidswinst bij toekomstige kaartjes!
Oud 21-02-2004, 08:38   #29 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blackgoth
Helemaal gelijk, maar je moet, als fabrikant, eerst de el cheapo modellen gebruiken om zo het nieuwe slot te testen, en dan later pas, je wat duurdere/betere modellen, want als je gelijk je dure model gaat lanceren op PCI-X, en het flopt gelijk, ben je failliet...

Daar heb ik nog niemand over gehoord.

Citaat:

Mja, het is maar hoe je het bekijkt, voor de videokaarten, zou (denk ik) het geheugen VÉÉL beter gebruikt kunnen worden...En voor de kantoorganger, heeft het inderdaad weinig nut, maar, als die "kantoorganger" nou eens ook af en toe gamede, Ik heb het hier alléén over de game wereld, want in kantoor/bussness wereld, word het niet gebruikt....

Citaat:
Voor 1 apparaat is het inderdaad nutteloos, maar als je op een LAN-party de mogelijkheid krijgt om je Gbit-ondersteuning te gebruiken en je hebt je harddisks in RAID-0 aangesloten, dan gebruik je die snelheid zeker wel! Bovendien beginnen Gbit-LAN en S-ATA zich richting de mainstream-markt te bewegen, dus over een of twee jaar heeft ook de gemiddelde gebruiker baat bij een snellere interface, en het is fijn als die er dan ook daadwerkelijk is. En als we over servers (meerdere gelinkte Gbit-kaarten, U320 SCSI RAID-array's) gaan hebben is de bandbreedte van de PCI-bus al helemaal niet toereikend (overigens hebben de meeste server-moederborden ondersteuning voor 66 MHz/64-bit PCI)
Hier, in deze betekenis van het gebruik, is het zeker geen overkill...Zou heel erg goed gebruikt kunnen worden, zeker in kantoor wereld, immers: tijd is geld..., hier door zouden de servers aantal malen zoveel sneller zijn....Doordat nou nét dát Gbit kaartje, optimaal gebruikt kan worden, kon met PCI nog niet...

Mijn eigen mening:

Gevaarlijke stunt, om PCI-X in te brengen, maar, als heel veel mensen de handigheid ervan inzien, zal het zeker lukken... zelfde geldt voor BTX, de mainstream is zich nog niet bewust van de komende standaard, daarom, denk ik persoonlijk, dat BTX niet echt grandioss gaat lukken... (Het zelfde geldt voor PCI-X)
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sparkle nVidia GeForce 8400GTS _PhanToM_ Hardware Junkies 6 7-07-2007 17:02
Nvidia GeForce FX 5900 XT AsEeL Hardware Junkies 154 19-04-2004 18:24

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.