| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| News & Review Junkies Discussieer hier over reviews en nieuws |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #17 (permalink) | ||
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Citaat:
Ik vind PCI-Express overigens een goede vooruitgang, de huidige PCI-bus wordt qua bandbreedte (133 MB/s) gewoon te krap, als je kijkt dat een Gbit-netwerkkaart 125 MB/s kan verwerken en een S-ATA controller zelfs 150 MB/s.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. | ||
| | |
| | #18 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Hierboven staan de PCI-express sloten. Het rare eraan vind ik dat alles serieel word aangestuurt in de computers tegenwoordig maar juist PCI-X word paralel gedaan. Een netwerk-kaart of videokaart krijgt dus een groter slot dan bv. een 56k modem, omdat de snelheden van de kaarten heel anders is. Een netwerk-kaart krijgt dan ook meer tijd om te praten dan het 56k modem (latencies) omdat die veel sneller moeten werken. PCI-X is teh future ![]()
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #19 (permalink) | |
| Geregistreerd: 29 maart 2003
| Citaat:
| |
| | |
| | #20 (permalink) | ||
| Geregistreerd: 11 september 2003 Locatie: Oisterwijk
| Citaat:
s-ata gebruikt nu geen 150 maar 133mb/sEDIT: 1000ste post wohhoowie ![]() ik wil bij deze al mijn fans bedanken... die me al die maanden hebben gesteund en natuurlijk de moderators voor de goede opvoeding, zonder jullie was het niet gelukt!Last but not least, PO... die me altijd op mn overtredingen wees en af en toe dreigde met een ban :P danku danku danku ![]() | ||
| | |
| | #22 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 maart 2003 Locatie: Zwolle
| mjah, even trug naar et topic, de videokaarten. ik denk niet dat er veel performance boost in gaat zitten met die PCI-X bus. De huidige series AGP videokaarten zijn erg onafhankelijk van de bus, en gebruiken dus relatief weinig bandbreedte. Je merkt het al bij AGp4 naar AGP8, het verschil is miniem. PCI-X mag dan sneler zijn, maar de huidige videokaarten maken er geen gebruik van. Ik zie dit meer als een stap om server/workstation/dual borden zonder AGP tegemoet te komen voor de gamende thuisgebruiker. Het zal volgens mij nog wel even duren voordat er videokaarten op de markt komen die echt de bandbreedte gebruiken die ze van de PCI-X bus krijgen. Tot zolang blijf ik wel AGP kaartjes gebruiken, want die zullen waarschijnlijk nog lang goedkoper blijven dan die PCI-X kaarten. |
| | |
| | #23 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. | |
| | |
| | #24 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 januari 2003 Locatie: bankje in het park in bussum/hilversum
| nofi maarre..we hebben het over een FX5200 op een PCI-X platform..overkill van hier tot PO.. :+ just kidding. pas de volgende generatie high end VGA kaarten gaan de PCI-X benutten, nu is het nog nutteloos en vooral met een FX |
| | |
| | #25 (permalink) | |
| Geregistreerd: 12 december 2002 Locatie: Wierum, N-O Friesland
| Citaat:
Op naar de 1337!
__________________ Créateur de l'innovación F T W! Support your local B R M | |
| | |
| | #27 (permalink) | |
| Citaat:
![]()
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. | |
| | |
| | #28 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 augustus 2003 Locatie: Zaandijk - Noord-Holland
| Leuke discussie! Enigste wat ik erover te zeggen heb is dat het mij niet veel uit maakt als je het maar kan gebruiken om te gamen.. Ik zie dit als een stap in de goede richting als het gaat om snelheidswinst bij toekomstige kaartjes!
__________________ www.defecto.nl |
| | |
| | #29 (permalink) | |||
| Geregistreerd: 23 oktober 2003 Locatie: Amsterdam
| Citaat:
Daar heb ik nog niemand over gehoord. Citaat:
Mja, het is maar hoe je het bekijkt, voor de videokaarten, zou (denk ik) het geheugen VÉÉL beter gebruikt kunnen worden...En voor de kantoorganger, heeft het inderdaad weinig nut, maar, als die "kantoorganger" nou eens ook af en toe gamede, Ik heb het hier alléén over de game wereld, want in kantoor/bussness wereld, word het niet gebruikt.... Citaat:
Mijn eigen mening: Gevaarlijke stunt, om PCI-X in te brengen, maar, als heel veel mensen de handigheid ervan inzien, zal het zeker lukken... zelfde geldt voor BTX, de mainstream is zich nog niet bewust van de komende standaard, daarom, denk ik persoonlijk, dat BTX niet echt grandioss gaat lukken... (Het zelfde geldt voor PCI-X)
__________________ Back.. Alive and kickin'. | |||
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Sparkle nVidia GeForce 8400GTS | _PhanToM_ | Hardware Junkies | 6 | 7-07-2007 17:02 |
| Nvidia GeForce FX 5900 XT | AsEeL | Hardware Junkies | 154 | 19-04-2004 18:24 |