| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| News & Review Junkies Discussieer hier over reviews en nieuws |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 februari 2003
| ![]() Auteur: uzuri - Geplaatst op: 29-12-03 / 22:16 - Type: nieuws - Bron: www.mod-royal.de Ontkoppelaar of koeler of allebei?
__________________ Alles is al eens gedaan. Maar nog niet door mij. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 augustus 2003 Locatie: Zaandijk - Noord-Holland
| Het is toch juist de bedoeling dat je ze zonder fan gebruikt?
__________________ www.defecto.nl |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 31 juli 2003 Locatie: Culemborg
| Toch vind ik het vreemd want meer koeloppervlak zou toch nooit kunnen leiden tot hogere temp. Had de reviewer soms intake fans voor z'n standaard 3.5" bay zitten ofzo? Of zit de 5.25" bay waar deze in zit op een warmer plekje? Anders is het een erg vreemd verhaal, zeker met 8 graden verschil |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 juni 2003 Locatie: Roosendaal
| Meer koel oppervlak kan ook betekenen dat er meer is om hitte juist VAST te houden? Ik heb geen idee, maar ik vind et wel n grappige blunder. :P
__________________ Do not underestimate the power of Stupid people in large groups. So fear GOT... The Enemy of "good", is "better". |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 februari 2003 Locatie: Eindhoven
| Bij de meeste cases zit ook stukken meer airflow in een interne 3.5" dan een 5,25" drive. Als daar allemaal andere dvd-drives om heen zitten werkt dat natuurlijk van geen kanten (net wat R3B3L zegt). Die mensen bij MR zullen dat wel goed getest hebben mag je aannemen. En 30 Euro voor twee zo'n stukjes alu?
__________________ Bedankt voor de verslaving CaseJunkies |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Geregistreerd: 12 oktober 2002 Locatie: Rotterdam
| Citaat:
De 8 graden is simpel te verklaren als je beetje doorleest. De reviewer heeft namelijk een Chieftec CS-601. Hierin worden standaard fans meegeleverd die hij eerst aan had staan om de warmte te bestrijden. Om de RaptorVibe te testen heeft hij deze vervolgens uit gezet. De conclusie is dus dat voor cooling een standaard fan beter werkt dan de RaptorVibe! Wat ik jammer vind is dat de reviewer het niet getest heeft zonder fan. Nu weten we eigenlijk niet wat voor verschil het maakt als je normaal gesproken geen fan op je HDD hebt zitten!
__________________ Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist. | |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 maart 2003 Locatie: Zandvoort
| Zeer correct, want zoals misschien bekend bij velen, is ietsje airflow al veeeel beter dan geen airflow. Feitelijk gezien heeft koelribben hangen in een case met 0 airflow eigenljik niet zo heel veel zin want koelribben zijn bedoeld om warmte af te geven aan de lucht dmv airflow die langs de koelribben gaan. Maar HDDs hebben van zichzelf al aardig wat oppervlakte waardoor wamte afgeven al redelijk goed gaat. Met airflow tenminste, want zonder airflow wordt moeilijk. Waarschijnlijk als ie het getest had zonder airflow met en zonder deze heatsinks hadden de heatsinks de temp wel een paar graden naar beneden gehaald maar niet zo heel veel. Maar een PC koel houden met 0 airflow is niet makkelijk. Ik heb nu eindelijk 0 airflow in mijn case nadat ik recent mijn DDR watergekoeld heb. Daarvoor dumpte die nog zoveel warmte in mijn case dat ik wel iets airflow moest houden om de temps enigzins binnen de perken te houden. Nu is de case temp 40 graden en watertemp 37 graden. Alle componenten zijn dus ook watergekoeld (CPU/NB/GPU/2 DR/4xHDD) Alleen PSU heeft nog fans maar dat zijn temp controlled papst fans dus die hoor ik praktisch niet. Maar de PSU zit bij mij buiten de binnenkast zodat de airflow daarvan niet door de case gaat. |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 juni 2003 Locatie: Roosendaal
| Ik zag bij de baco nog een bigass blok liggen wat hier op leek. Daar kun je wel n stuk of 30 van die strookjes af snijden. ![]() Et blok was geloof ik 18 euro.
__________________ Do not underestimate the power of Stupid people in large groups. So fear GOT... The Enemy of "good", is "better". |
| | |