Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Discussie Junkies > News & Review Junkies
News & Review Junkies Discussieer hier over reviews en nieuws
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 25-05-2007, 10:14   #1 (permalink)

Carpento's schermafbeelding

Standaard [REV] Dremel Engraver

Dremel Engraver
Geplaatst op: 25-Mei- / 10:12, Door: Buffalo

Citaat:
Doorgaans vind je op CaseJunkies reviews van hardwareproducten maar ook het testen van een nieuw stuk modgereedschap doen we graag. Als gevolg van de samenwerking met Dremel op CaseJunkies Live zullen de komende periode een aantal reviews van Dremelproducten gemaakt worden. Als eerste komt de Dremel Engraver aan bod, een relatief nieuw product bedoeld voor het eenvoudig maken van graveerwerk.
Oud 25-05-2007, 10:16   #2 (permalink)

Standaard

Ik heb er op CJ Live ook even mee mogen spelen, en dat beviel goed. Waar je met een gewone Dremel best wel wat oefening nodig hebt kun je met de Engraver veel eenvoudiger aan de slag.

(En buiten dat, een Dremel + flexslang (onmisbaar bij graveerwerk imh is nogal wat duurder dan een complete Engraver )
Oud 25-05-2007, 10:55   #3 (permalink)

Standaard

Mooie review, leuke plexigrafure trouwens.

(zie ook crew forum voor details van mijn mening over de review)
Oud 25-05-2007, 11:05   #4 (permalink)

Standaard

Op aanwijzing van Mr. Oizo nog een klein beetje bijgeschaafd. Zoals we het in de eerste versie stelden stond als minpunt vermeld dat Dremel geen schroevendraaier meelevert voor het vastmaken van de graveerpunt.

Ik denk dat Buffalo hiermee doelde op de Multitools waar wel een moersleuteltje annex schroevendraaier meegeleverd wordt. Het hád leuk geweest als Dremel die ook in de verpakking van de Engraver had bijgevoegd, maar het is niet echt een minpunt te noemen.

We zijn gewoon verwend :P
Oud 25-05-2007, 12:00   #5 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carpento
Op aanwijzing van Mr. Oizo nog een klein beetje bijgeschaafd. Zoals we het in de eerste versie stelden stond als minpunt vermeld dat Dremel geen schroevendraaier meelevert voor het vastmaken van de graveerpunt.

Ik denk dat Buffalo hiermee doelde op de Multitools waar wel een moersleuteltje annex schroevendraaier meegeleverd wordt. Het hád leuk geweest als Dremel die ook in de verpakking van de Engraver had bijgevoegd, maar het is niet echt een minpunt te noemen.

We zijn gewoon verwend :P
Of leest Dremel mee? :P
Oud 25-05-2007, 12:03   #6 (permalink)

Standaard

Ook, maar dat doen alle leveranciers wel. Ik vind dat Oizo een valide punt heeft als hij stelt dat elke modder een gereedschapskist in de buurt zou moeten hebben. Aan de andere kant vind ik ook wel dat zo'n schroevendraaiertje niet veel hoeft te kosten, en dus best meegeleverd zou mógen worden maar het noteren als minpunt doet geen recht aan de Engraver

En zeg nou zelf, als je het al of niet meeleveren van een schroevendraaiertje als minpunt moet gaan noemen geeft dat wel aan dat er verder niks te vinden is :P
Oud 25-05-2007, 13:02   #7 (permalink)

Standaard

Citaat:
Ook, maar dat doen alle leveranciers wel. Ik vind dat Oizo een valide punt heeft als hij stelt dat elke modder een gereedschapskist in de buurt zou moeten hebben. Aan de andere kant vind ik ook wel dat zo'n schroevendraaiertje niet veel hoeft te kosten, en dus best meegeleverd zou mógen worden maar het noteren als minpunt doet geen recht aan de Engraver

En zeg nou zelf, als je het al of niet meeleveren van een schroevendraaiertje als minpunt moet gaan noemen geeft dat wel aan dat er verder niks te vinden is :P
Dan laat je toch wel zien dat het product wel heel erg goed is idd,wanneer dat het enige minpunt zou zijn.

Dat elke modder een schroevendraaier heeft, moet je niet zeggen.. Ben een keer bij iemand geweest om een window in een case te zetten... poeh..
Oud 25-05-2007, 13:08   #8 (permalink)

Standaard

Laten we van een mug een olifant maken :P

Ik durf iig wel te stellen dat de doelgroep die met een Engraver aan de slag gaat ook wel een schroevendraaier in huis heeft. Zo wel heel triest zijn als dat niet eens zo was
Oud 25-05-2007, 13:34   #9 (permalink)

Standaard

@ GBCHEATER: Ik wou hier eigenlijk niet zo mijn mening kwijt. Maar ook al leest Dremel mee, dit is mijn mening:

Citaat:
Mooie review, leuke plexigrafure trouwens.

Maar wat mij wel irriteert is dat er wordt gemopperd over dat er geen schroevendraaier erbij geleverd is. Nou mijn mening: Natuurlijk niet! Dit product is bestemd voor mensen die een hele schuur vol met prachtig gereedschap hebben, immers, wat zouden mensen zonder veel gereedschap ermee moeten? Dus, een schoevendraaier hoef je toch ook niet bij te leveren. Neem bv een decoupeerzaag, om een zaagje te verwisselen pak je even je inbussleuteltje uit de la. (Hoewel moderne ook wel tool-less zijn). En zo zijn er nog veel en veel meer voorbeelden.

Maar eigenlijk komt het erop neer dat ik het een slecht minpunt vind. Ik vind eigenlijk dat je het moet weglaten. Bovendien lijkt het heel raar, omdat het logisch is dat er geen schroevendraaier mee wordt gegeven.

Ik vind dat dat over die schroevendraaier (zie conclusie en zie ook ergens een stukje over de graveerstift zélf) geschrapt moet worden.

Verder een mooie review, alleen dus dat van die schroevendraaier.
En dan vind ik het ook niet zo raar dat het geschrapt wordt, want zeg nou zelf... Een schroevendraaier als minpunt? :P

@Carpento: Inderdaad levert Dremel bij de Multitools een gereedschapje mee, maar dit is een beetje anders. Dat betreft namelijk een schroevendraaier en moersleuteltje in 1! En dat kan ik mij best voorstellen. Alleen bij de Engraver heb je alleen maar een schroevendraaier nodig, dus vrij logisch dat Dremel dat niet mee levert.
Oud 25-05-2007, 14:01   #10 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GBCHEATER
Dat elke modder een schroevendraaier heeft, moet je niet zeggen.. Ben een keer bij iemand geweest om een window in een case te zetten... poeh..
Ja, maar dat is anders. Toen kwam jij bij iemand ANDERS.

Kijk je het meerdere soorten mensen. Twee daarvan zijn:

'Gewone' mensen en Klussers. Die 'gewone' mensen hebben geen of vrijwel geen gereedschap, dus doen vanzelfsprekend ook nooit iets aan klussen. Dus daar vind je ook geen modders (zoals dat iemand waar jij bij kwam, daarom moest jij het immers doen, omdat hij geen klusser is).
Klussers die maken of repareren regelmatig wat zelf, die hebben dus redelijk veel gereedschap in huis. En alleen klussers zullen dan ook een Engraver kopen. Sterker nog, alleen klussers die veel gereedschap hebben zullen hem kopen, omdat een Engraver niet echt voor de hand ligt als je begint met gereedschap sparen.
Snap je? Dus iedereen die een Engraver koopt, heeft een hele schuur vol met gereedschap, en dus een schroevendraaier.
Oud 25-05-2007, 14:14   #11 (permalink)

Standaard

Toch even er op inspringend, als je buurvrouw wil beginnen met schattige drinkglazen / bloemenvazen / wandtegeltjes / weet ik veel wat te graveren, wat koopt ze dan denk je ?

Dan is een Engraver een prima apparaatje, heel betaalbaar en eenvoudig in gebruik. Dan hoef je dus helemaal niet per definitie veel gereedschap te hebben. Maar goed, mensen zonder schroevendraaiers, daar kan ik met mn verstand niet bij :P
Oud 25-05-2007, 14:18   #12 (permalink)

Blackcrown's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch even er op inspringend, als je buurvrouw wil beginnen met schattige drinkglazen / bloemenvazen / wandtegeltjes / weet ik veel wat te graveren, wat koopt ze dan denk je ?

Dan is een Engraver een prima apparaatje, heel betaalbaar en eenvoudig in gebruik. Dan hoef je dus helemaal niet per definitie veel gereedschap te hebben. Maar goed, mensen zonder schroevendraaiers, daar kan ik met mn verstand niet bij :P
Dan kan de buurvrouw altijd nog met een keukenmes het schroefje vast en los draaien. Heb ik hier vaker moeten doen als ik te lui was om naar boven te lopen...
Blackcrown is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25-05-2007, 14:22   #13 (permalink)

Standaard

[offtopic]

Weet je hoe vaak ik mn moeder daar pissed mee gekregen heb :P 'Altijd zijn mn mesjes krom'

Oud 25-05-2007, 14:24   #14 (permalink)

Standaard

Citaat:

Nouja, ik denk voordat je zo'n vrouw hebt die werkelijk houdt van graveren (dus werken met gereedschap), dan durf ik te wedden dat ze ook wel schroevendraaiers in huis hebben.
Oud 25-05-2007, 14:30   #15 (permalink)

Standaard

Nee hoor, eerst kerstkaarten maken, dan bloempotten schilderen en daarna komt glazen graveren.

Hartstikke gezellig hoor
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
dremel risc Casemod Junkies 18 1-11-2007 19:35
Dremel <- pr0wl Elektronica Junkies 24 14-06-2006 20:49
Dremel Warheart Elektronica Junkies 8 22-06-2005 15:08
Dremel hoe en wat Delslet Casemod Junkies 3 11-05-2003 23:53

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.