Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Discussie Junkies > News & Review Junkies
News & Review Junkies Discussieer hier over reviews en nieuws
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 18-08-2006, 13:08   #1 (permalink)

Standaard 4Chip-LEDs

Betreft: 4Chip-LEDs
Vernieuwingen op LED-gebied

Tjongu, jongu, jongu!

120 000 MCD!!!

Ik zie mooie 20mcd leds, en zelf heb ik superfelle 1000 mcd leds, maar 120 000?! Maar niet in de straal kijken! :P

Woow, zo'n leds zal je maar als PowerLed hebben in je pc! Weet de stad precies wanneer JOUW pc aanstaat!

Kun je snachts ook niet meer stiekum achter je pc....
Oud 18-08-2006, 13:40   #2 (permalink)

Standaard

4chip-leds
Voor het gemak ook maar ff de link erbij gegooit
Oud 18-08-2006, 13:55   #3 (permalink)

Standaard

Ik heb hier enkele groene 11000 mcd ledjes lichen en die geven al veeeeeeel licht!
Oud 18-08-2006, 14:49   #4 (permalink)

Carpento's schermafbeelding

Standaard

Mjah, hoe realistisch is het om zulke led's in een casemod te verwachten ? Het geeft wel een bak licht natuurlijk, maar de verspreiding zal niet optimaal zijn. Wat dat betreft kun je beter veel meer leds aansluiten met een lagere lichtopbrengst, zoals de regerend Nederlands Kampioen Casemodding ook gedaan heeft
Oud 18-08-2006, 15:21   #5 (permalink)

Standaard

ANDERHALFE EURO!!!!!!!!!!!!!!????????? IK ZOU 20 EURO VERWACHTEN!

Waar kun je die zooi kopen?! :P
Oud 18-08-2006, 16:43   #6 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Oizo
ANDERHALFE EURO!!!!!!!!!!!!!!????????? IK ZOU 20 EURO VERWACHTEN!

Waar kun je die zooi kopen?! :P
Voel jij je ff lekker?????? Voor die prijs heb je 2 Luxeon LED's.
En als je ook maar een beetje die site gelezen had, wist je allang waar je die zooi kunt kopen. :P
Oud 18-08-2006, 17:40   #7 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carpento
Mjah, hoe realistisch is het om zulke led's in een casemod te verwachten ? Het geeft wel een bak licht natuurlijk, maar de verspreiding zal niet optimaal zijn. Wat dat betreft kun je beter veel meer leds aansluiten met een lagere lichtopbrengst, zoals de regerend Nederlands Kampioen Casemodding ook gedaan heeft
Over hoeveel mcd gaat het dan?
Oud 18-08-2006, 18:26   #8 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jensn
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carpento
Over hoeveel mcd gaat het dan?
120 000 MCD...

@Ragon: Luxeon leds zijn volgens mij wel even wat duurder als 1,5 euro. (Conrad). Bovendien zijn Luxeon leds nog steeds lang niet 120 000 mcd.

En over waar je ze kunt kopen... hier heb ik waarschijnlijk overheen gelezen, ik zal nog eens lezen...
Oud 19-08-2006, 01:12   #9 (permalink)

Standaard

Citaat:
....

Luxeon leds zijn volgens mij wel even wat duurder als 1,5 euro. (Conrad). Bovendien zijn Luxeon leds nog steeds lang niet 120 000 mcd.
...
Ja maar ik reageerde op je uitroep van 20 Euro. (Daarnaast kun je die ook beter bij world-led.com halen)

120.000mCd lijkt misschien een groot getal, maar het is nog steeds maar een schammele 26 Lumen (milliCandela is ook een onnauwkeurige en soms misleidende eenheid voor lichtopbrengst). In vergelijking met een witte 3W Luxeon die meer richting de 80 Lumen geeft, moet ik je toch teleurstellen wat betreft die laatste opmerking.
Dat neemt natuurlijk niet weg dat de prijs/lichtopbrengst-verhouding bij deze 4-Chip LED's stukken gunstiger licht.
Oud 19-08-2006, 10:05   #10 (permalink)

Standaard

Citaat:
En over waar je ze kunt kopen... hier heb ik waarschijnlijk overheen gelezen, ik zal nog eens lezen...
Klik eens op de banners!

Edit:
HIER
Oud 19-08-2006, 12:48   #11 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ragon
Citaat:
....

Luxeon leds zijn volgens mij wel even wat duurder als 1,5 euro. (Conrad). Bovendien zijn Luxeon leds nog steeds lang niet 120 000 mcd.
...
Ja maar ik reageerde op je uitroep van 20 Euro. (Daarnaast kun je die ook beter bij world-led.com halen)

120.000mCd lijkt misschien een groot getal, maar het is nog steeds maar een schammele 26 Lumen (milliCandela is ook een onnauwkeurige en soms misleidende eenheid voor lichtopbrengst). In vergelijking met een witte 3W Luxeon die meer richting de 80 Lumen geeft, moet ik je toch teleurstellen wat betreft die laatste opmerking.
Dat neemt natuurlijk niet weg dat de prijs/lichtopbrengst-verhouding bij deze 4-Chip LED's stukken gunstiger licht.
Bedankt voor je uitleg. Ik weet namelijk helemaal NIETS van dit soort dingen zoals MCD of Lumen. Ik weet alleen dat hoe MEER MCD, des te groter de lichtopbrengst. En in Conrad had ik wel Luxeon leds gezien, maar die zijn verrekte duur, en geven niet zoveel licht als 120 000 mcd. (dacht ik dus)

Nogmaals bedankt! Zo leer je nog eens wat!
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Leds. somers Elektronica Junkies 11 17-11-2007 16:16
IR Leds Biokipje Elektronica Junkies 18 6-11-2007 17:55
Leds in pc killerextreem Elektronica Junkies 6 14-08-2005 18:01
LEDS?? Sebas Elektronica Junkies 14 10-06-2003 09:40

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.