| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| News & Review Junkies Discussieer hier over reviews en nieuws |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 14 juni 2006 Locatie: Tilburg
| In de tekst staat dat er 2 uur over gedaan wordt om dat uit te zagen. Nou heb ik ook een keer een window gemaakt, en ben er nu weer met een bezig. Echter bedie keren gaat het echt niet zo snel.. Nou vroeg ik me toch echt af of het aan mijn materiaal ligt, of mijn noobigheid. De eerste keer had ik enkel een dremel, uiteindelijk het gewenste resultaat behaald met een blikschaar :P. Nu heb ik een figuurzaag erbij gekocht. Maar ook dat gaat best langzaam (zeg een cm of 5 per uur) vooral omdat ie constant vast loopt, en ik liever niet om het kwatier een nieuw zaagje monteer. En met een dremel duurt het al 5 min voordat je door de 1mm metaal bent, ben ik te voorzichtig hierin? Ik heb geen decoupeerzaag. 1 omdat ie best duur zijn en 2 omdat het de vorige keer niet echt geweldig ging (kan goed liggen aan het nogal verouderde model en slechte zaagjes hoor). Heeft iemand wat meer diepgaande tips om dit sneller & goed te doen? Op zich heeft het ontwerp wel ruimte om het evt met decoupeerzaag te doen, maar het blijft zo duur... |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Geregistreerd: 25 september 2005 Locatie: Wolvertem, België
| Citaat:
(ps; wat vond je v/d tutorial?) | |
| | |
| | #4 (permalink) | ||
| Citaat:
Citaat:
dremel: te vredelievend voor mijn omgeving (is niet fijn als die schijfjes om de oren vliegen...) Maar ik zal es proberen wat 'geweldadiger' te zijn. Die tutorial was wel goed ja. DIe gaf me het idee om een figuurzaag te pakken . Het meeste echter wist ik al van de trial en error van vorige keer. | ||
| | |
| | #5 (permalink) |
| Net heb ik het nog eens geprobeerd, eerst met de figuurzaag. Maar het ging nog steeds niet goed (het leek erop alsof de zaag breder was dan de sleuf die ie maakte). Dan maar met de Ferm-dremel, dat ging al een stuk beter. Net ~15 cm in iets van 10 min gedaan (1 horentje is nu klaar ) Uiteraard ben ik nu heel trots op mezelf .EDIT: is het normaal dat zo'n verhard schijfje van dremel (24 mm) verkleind wordt naar 12 mm tijdens het 'snijden' van ~35 cm? |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Geregistreerd: 10 oktober 2004 Locatie: Westervoort
| Citaat:
__________________ Quinceman : Pulsen is een ejaculatie van alle opwinding die je je toetsenbord in jaagt.. OMFG | |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Uiteraard slijpen niet snijden (kon daarstraks ff niet op het woord komen ). Ik heb inderdaad wel het idee dat als ik minder druk uitoefen, dat hij dan minder slijpt. Echter, duurt het dan ook langer :P. Een afweging die iemand moet maken.Ondertussen vind ik het al knap dat ik de buitenkant van dit stuk in 1¼~1½ uur kan uitdremelen: ![]() De binnenkant kostte mij ongeveer een uur. (sorry dat mijn webcam niet zo goed is) |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Sketchup Tutorial | somers | Casemod Junkies | 1 | 5-11-2007 18:12 |
| [Tutorial] HDD modificatie | Patuky | Casemod Junkies | 16 | 30-04-2007 12:06 |
| vraag bij tutorial : spiegelmod tutorial | wesjuhdabomb | Casemod Junkies | 9 | 11-04-2007 14:42 |