Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Discussie Junkies > News & Review Junkies
News & Review Junkies Discussieer hier over reviews en nieuws
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 15-06-2006, 17:35   #1 (permalink)

Standaard Window Tutorial

In de tekst staat dat er 2 uur over gedaan wordt om dat uit te zagen. Nou heb ik ook een keer een window gemaakt, en ben er nu weer met een bezig. Echter bedie keren gaat het echt niet zo snel.. Nou vroeg ik me toch echt af of het aan mijn materiaal ligt, of mijn noobigheid. De eerste keer had ik enkel een dremel, uiteindelijk het gewenste resultaat behaald met een blikschaar :P. Nu heb ik een figuurzaag erbij gekocht. Maar ook dat gaat best langzaam (zeg een cm of 5 per uur) vooral omdat ie constant vast loopt, en ik liever niet om het kwatier een nieuw zaagje monteer. En met een dremel duurt het al 5 min voordat je door de 1mm metaal bent, ben ik te voorzichtig hierin? Ik heb geen decoupeerzaag. 1 omdat ie best duur zijn en 2 omdat het de vorige keer niet echt geweldig ging (kan goed liggen aan het nogal verouderde model en slechte zaagjes hoor).

Heeft iemand wat meer diepgaande tips om dit sneller & goed te doen?
Op zich heeft het ontwerp wel ruimte om het evt met decoupeerzaag te doen, maar het blijft zo duur...
Merroc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15-06-2006, 18:20   #2 (permalink)

Blackcrown's schermafbeelding

Standaard

Hmm, gebruik je wel de juiste zaagjes voor je figuurzaag. In een uurtje kan ik ongeveer een cm of 100 doen, waarbij ik iets van 12 keer een nieuw zaagje moet pakken.
Blackcrown is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15-06-2006, 18:21   #3 (permalink)

Stievius's schermafbeelding

Standaard Re: Window Tutorial

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Merroc
In de tekst staat dat er 2 uur over gedaan wordt om dat uit te zagen. Nou heb ik ook een keer een window gemaakt, en ben er nu weer met een bezig. Echter bedie keren gaat het echt niet zo snel.. Nou vroeg ik me toch echt af of het aan mijn materiaal ligt, of mijn noobigheid. De eerste keer had ik enkel een dremel, uiteindelijk het gewenste resultaat behaald met een blikschaar :P. Nu heb ik een figuurzaag erbij gekocht. Maar ook dat gaat best langzaam (zeg een cm of 5 per uur) vooral omdat ie constant vast loopt, en ik liever niet om het kwatier een nieuw zaagje monteer. En met een dremel duurt het al 5 min voordat je door de 1mm metaal bent, ben ik te voorzichtig hierin? Ik heb geen decoupeerzaag. 1 omdat ie best duur zijn en 2 omdat het de vorige keer niet echt geweldig ging (kan goed liggen aan het nogal verouderde model en slechte zaagjes hoor).

Heeft iemand wat meer diepgaande tips om dit sneller & goed te doen?
Op zich heeft het ontwerp wel ruimte om het evt met decoupeerzaag te doen, maar het blijft zo duur...
Ik zaag een centimeter per minuut met een figuurzaag, en met een dremel toch al snel een cm of 10 per minuut hoor. Volgens mij ben je iets te vredelievend voor je zijpanelen.

(ps; wat vond je v/d tutorial?)
Oud 15-06-2006, 18:27   #4 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blackcrown
Hmm, gebruik je wel de juiste zaagjes voor je figuurzaag. In een uurtje kan ik ongeveer een cm of 100 doen, waarbij ik iets van 12 keer een nieuw zaagje moet pakken.
Als het iets helpt. Metaal zaagjes nr. 3 van het merk skandia (gekocht bij de karwei)

Citaat:
Ik zaag een centimeter per minuut met een figuurzaag, en met een dremel toch al snel een cm of 10 per minuut hoor. Volgens mij ben je iets te vredelievend voor je zijpanelen.

(ps; wat vond je v/d tutorial?)
figuurzaag : te vrede lievend voor mijn zaagjes
dremel: te vredelievend voor mijn omgeving (is niet fijn als die schijfjes om de oren vliegen...)
Maar ik zal es proberen wat 'geweldadiger' te zijn.

Die tutorial was wel goed ja. DIe gaf me het idee om een figuurzaag te pakken . Het meeste echter wist ik al van de trial en error van vorige keer.
Oud 16-06-2006, 14:01   #5 (permalink)

Standaard

Net heb ik het nog eens geprobeerd, eerst met de figuurzaag. Maar het ging nog steeds niet goed (het leek erop alsof de zaag breder was dan de sleuf die ie maakte). Dan maar met de Ferm-dremel, dat ging al een stuk beter. Net ~15 cm in iets van 10 min gedaan (1 horentje is nu klaar ) Uiteraard ben ik nu heel trots op mezelf .

EDIT: is het normaal dat zo'n verhard schijfje van dremel (24 mm) verkleind wordt naar 12 mm tijdens het 'snijden' van ~35 cm?
Oud 16-06-2006, 18:54   #6 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Merroc
Net heb ik het nog eens geprobeerd, eerst met de figuurzaag. Maar het ging nog steeds niet goed (het leek erop alsof de zaag breder was dan de sleuf die ie maakte). Dan maar met de Ferm-dremel, dat ging al een stuk beter. Net ~15 cm in iets van 10 min gedaan (1 horentje is nu klaar ) Uiteraard ben ik nu heel trots op mezelf .

EDIT: is het normaal dat zo'n verhard schijfje van dremel (24 mm) verkleind wordt naar 12 mm tijdens het 'snijden' van ~35 cm?
Als je zo'n slijpschijfje bedoelt, kan dat maar zo. Het is dus de bedoeling dat je slijpt en niet gaat snijden of zo. Dus het schijfje rustig door het materiaal laten glijden om het maar zo te zeggen.

OMFG
YaaD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-06-2006, 19:50   #7 (permalink)

Standaard

Uiteraard slijpen niet snijden (kon daarstraks ff niet op het woord komen ). Ik heb inderdaad wel het idee dat als ik minder druk uitoefen, dat hij dan minder slijpt. Echter, duurt het dan ook langer :P. Een afweging die iemand moet maken.
Ondertussen vind ik het al knap dat ik de buitenkant van dit stuk in 1¼~1½ uur kan uitdremelen:

De binnenkant kostte mij ongeveer een uur.
(sorry dat mijn webcam niet zo goed is)
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sketchup Tutorial somers Casemod Junkies 1 5-11-2007 18:12
[Tutorial] HDD modificatie Patuky Casemod Junkies 16 30-04-2007 12:06
vraag bij tutorial : spiegelmod tutorial wesjuhdabomb Casemod Junkies 9 11-04-2007 14:42

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.