| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| News & Review Junkies Discussieer hier over reviews en nieuws |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 maart 2003 Locatie: Zwolle
| Hoi, Ik zag op de Frontpage dat er een poll over VoIP word gehouden. Nu valt mij op dat dit direct aan Skype word gekoppeld... Dit is toch wel enigzins frapant, aangezien VoIP op heel veel andere manieren dan alleen Skype wordt toegepast heden ten dagen, maar het label VoIP hangt er alleen niet aan. @Home van Essent is er mee bezig (er loopt op dit moment een pilot project, @Home Telefonie) en een aardig aantal ADSL providers bieden ook al VoIP over ATM aan (VoATM). Daarnaast zijn er genoeg andere systemen die ook VoIP zijn, zoals VoIP telefooncentrales die er voor zorgen dat je met zowel computers als telefoons beschikking hebt over bellen via je telefoonlijn, maar ook via internet (al dan niet via een VoIP provider). Mijn punt is: de poll wijst te direct naar Skype als de enige VoIP oplossing, en lang niet iedereen weet wat VoIP nu eigenlijk inhoud. Ik denk dat het wel wat duidelijker mag, en misschien een optie erbij zoals "Ik gebruik VoIP via mijn internetprovider" of "Ik gebruik een VoIP telefooncentrale" Trouwens, voor de mensen met interesse in VoIP: ga eens op zoek naar Asterisk. Het is een Linux pakket waarmee je een telefooncentrale kan opbouwen met gebruik van VoIP. Het ondersteunt zowel directe VoIP verbindingen via de meeste populaire VoIP protocollen, maar kan ook goed overweg met analoge lijnen. Zij er misschien meer mensen die mijn gedachte delen? edit: come to think of it: iedereen gebruikt VoIP, of je nou wil of niet... de backbones van het telefoon netwerk in nederland bestaan voor het grootste gedeelte uit VoIP verbindingen. Daar merk je als consument niets van, maar het gebeurt wel zo. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Poll | Spike | CaseJunkies Support en Feedback | 0 | 21-04-2005 16:58 |
| nieuwe hardware toevoegen aan mn huidige sys... advies pleas | Youri_HL | Hardware Junkies | 1 | 27-10-2004 22:55 |
| hoe redhat9.0 naast huidige windows xp installeren | inanc_gangster | Software Junkies | 3 | 16-11-2003 17:57 |
| Pc poll | Hardware Junkies | 2 | 20-10-2003 21:31 | |