Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Discussie Junkies > News & Review Junkies
News & Review Junkies Discussieer hier over reviews en nieuws
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 30-10-2005, 09:08   #1 (permalink)

Standaard Het verleden, het heden en de toekomst

Auteur: Pureoptical - Geplaatst op: Wo 26 oktober 01:20 - Bron: ThinkComputers.org

Tijd voor filosofie
Oud 30-10-2005, 09:12   #2 (permalink)

Standaard

Het berichtje is al wat ouder, maar wellicht wel leuk om te bediscussiëren. Hoe zien jullie de toekomst van het casemodden? Wat is straks nog origineel en wanneer is een casemodder de beste te noemen? Is dat een kwestie van geld of sponsorships, of is er met een hoop creativiteit een net zo goed resultaat te halen?

Spui je gedachten, maar blijf wel op niveau en blijf ontopic.
Oud 30-10-2005, 09:16   #3 (permalink)

Blackcrown's schermafbeelding

Standaard

Ben het er opzich wel mee eens met sommige dingen. Ikzelf ben geen echte modder van het eerste uur en of het nou te "commecieel" wordt kan ik weinig over zeggen. Wel ben ik het ermee eens dat sommige mods te ver out the box raken. Mods die eigenlijk "een standbeeld zijn met een pc erin." Een voorbeeld zijn die mods van die ene Japanner: http://sae.cside.com/sae/kat/pc/epccase.htm . Of je dat nou een mod moet noemen of een standbeeld met een nutteloze pc erin?
Blackcrown is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30-10-2005, 12:37   #4 (permalink)

Kaz'Duzar's schermafbeelding

Standaard

Nog even een link naar het nieuwsbericht: http://www.casejunkies.com/index.php...nieuws_id=1315
Kaz'Duzar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30-10-2005, 23:12   #5 (permalink)

Carpento's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaz'Duzar
Nog even een link naar het nieuwsbericht: http://www.casejunkies.com/index.php...nieuws_id=1315
Linkje zit standaard onder de afbeelding

Overigens: een heerlijk artikel wat mij betreft. Precies waar ik ook wel eens over loop te denken. Ik vind niet dat iemand met de meeste sponsors en de grootste bek (schoen, passen, aantrekken anyone ?) gelijk een goede modder is. Ik mod zelf voornamelijk omdat het dóen zo ontzettend addicting is, en het eindresultaat natuurlijk, maar niet om de aandacht. Natuurlijk is het aardig om reacties te krijgen op je werkstuk maar dat moet niet de benzine zijn die de motor doet lopen, en je sponsor als benzine laten functioneren voor je mod-motor lijkt me ook niet dé manier...

Ook een aardige opvatting over 'Is een mod zonder PC geen mod meer' en 'is kunst mét pc een mod ?'. Tegenwoordig wordt best hoge ogen gescoord met complete kunstwerken waar een pc in verstopt is, maar heeft dat nog casemodding te heten...

En leuk hoe gesteld wordt dat casemodding niet gaat om de hoeveelheid tools die je hebt maar je creativiteit... En dat niets meer origineel is komt omdat ongeveer alles al gedaan is... Of er nog echt dingen hard gaan veranderen weet ik niet...
Oud 30-10-2005, 23:39   #6 (permalink)

Standaard

Het is ook omdat ik aan de kant van de niet-gesponsorden sta maar ik ben van mening dat de kracht van een mod niet in het aantal harde schijven, snelheid van de videokaart of iets dergelijks zit. Voor mij persoonlijk is het een kunst om met een relatief beperkt budget en dito collectie gereedschappen toch een acceptabele mod neer te zetten.
Oud 31-10-2005, 00:54   #7 (permalink)

Standaard

Wat dat betreft is bijvoorbeeld de Aquarium PC van Robert Stoppels of de Kaasmod van Widow een goed voorbeeld hoe je met betrekkelijk eenvoudige hardware toch een heel originele mod kunt maken. Persoonlijk denk ik dat de beste modders diegenen zijn die iets origineels kunnen maken of die een trend kunnen zetten. Bijna iedereen gebruikt ideeën van anderen en geeft daar hun eigen twist aan.
Oud 31-10-2005, 07:20   #8 (permalink)

Standaard

En dan zou het aquarium al bijna knap zijn zónder pc, maar zeker de combi is erg geslaagd.

Sjah, originele ideeen blijven lastig, ik sprak onlangs Widow nog even op msn en die deed me een leuk idee voor een nieuwe mod aan de hand, in de vorm van een kubus, maar dan net even anders... En sjah, een kubus is al zo vaak gedaan... Of ik het plan ga uitwerken weet ik nog niet, wordt dan wel een arbeidsintensief ideetje...

Wat dat betreft, het is echt moeilijk om nog origineel te zijn. Je zult steeds meer gaan zien wat iemand over mijn Blue Fox zei: Geen nieuwe technieken, alleen nieuwe combinaties. En de truc is om daarmee alsnog iets aardigs te creëren.

En ik vind het op zich niet verkeerd dat de commerciele bedrijven ook modding-georienteerd geworden zijn, het vergroot alleen maar de aandacht. Modding zoals ik (en de meeste andere Casejunks) doen zal wel nooit mainstream worden maar het premod dicht waarschijnlijk wel een gedeelte van de kloof die nu nog tussen Casejunk en Jan P.C. Modaal gaapt. Wellicht dat pre-mod mensen alsnog eens zelf de Dremel ter hand nemen, en de smaak te pakken krijgen. En natuurlijk zullen er mensen zijn die het gemak van premod zullen omarmen en de Dremel wat meer rust zullen gunnen. Ik denk dat mod en premod bestaansrecht naast elkaar hebben, mits we elkaar maar niet afkraken omdat het niet in ons straatje zou passen...
Oud 3-11-2005, 18:23   #9 (permalink)
Banned

Standaard

Na verschillende reacties te hebben gelezen, wil ook nog wat zeggen.
Aller eerst casemodding kost geld punt uit. Ik heb tijdens de hwi-dagen ook mensen horen zeggen ik wil wel aan een volgende casemod beginnen maar het geld speelt een grote rol. De groep casemodders van 16 tm 20 jaar zitten nog op school en moeten het doen van een bijbaantje of een krantenwijk. De groep ouderen heeft meestal een huishouden waar voor gezorgd moet worden. Dan kan je ook niet alles in een casemod stoppen. Dan de sponsors. Ja, het is leuk meegenomen. Daarin tegen is er kans op beschadiging van je p.c. tijdens een beurs. Jammer dat gebeurt nu eenmaal. Heb je op een gegeven moment een case gebouwd die sponsor waardig is en op beursen wordt ingezet dan groei je automatisch mee in de hardware. Het staat imo raar als een hardware leverancier met verouderde hardware richting een beurs gaat, op beursen willen fabrikanten toch wel hun paradepaardje showen. Ook het verhaal over de tools. Iemand van middelbare leeftijd heeft ook meer tools als iemand van een jaar of 14 heeft hij het geluk dat zijn vader wel die tools heeft en hem wil leren er mee om te gaan dan is dat mooi meegenomen nieuwe generatie nieuwe ideeën. Heeft zijn vader 2 linkse handen en geen tools dan wordt het lastig. Eigenlijk heb je maar weinig tools nodig een figuurzaag en een aantal vijlen daar kan je al heel wat mee doen.

Dan aandacht, als je geen aandacht wil met je casemod dan post je hem ook niet en houw je het helemaal voor jezelf.

Verder denk ik dat nog lang niet alles gedaan is op casemodding gebied, ik heb nog wel wat ideeën die nog niet gedaan zijn en zeker nog gedaan gaan worden of dat door mij is of iemand anders die op zo’n idee komt is afwachten. Het uiterlijk van een auto veranderd ook door de jaren heen, zo denk ik ook over het casemod gebeuren, als dat niet zo zou zijn dan zou de tijd stil staan.
Ediejo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3-11-2005, 19:09   #10 (permalink)

Standaard

Inhakend op wat je zegt over sponsors: natuurlijk is het gewenst dat je niet met een ouwe bak op een beurs komt te staan maar dat hangt ook een beetje van het doel van de demo pc af denk ik. Stel dat je een gemodde PC als game-pc wilt gebruiken (Xavier's stacker @ HWI bijvoorbeeld) dan is het wel zaak dat die een beetje meekomt met de rest. Wil je alleen iets als blikvanger dan hoeft er niet zonodig het snelste van het snelste in te zitten lijkt mij.

En er zijn ook casemods genoeg die weliswaar gesponsord zijn maar nooit een evenement zien. In dat geval zie ik voor de winkelier/fabrikant het voordeel om te sponsoren niet echt. Natuurlijk krijg je wel wat naamsbekendheid door de vermeldingen op forums maar hoprlijk is mijn punt een beetje duidelijk.
Oud 3-11-2005, 20:00   #11 (permalink)
Banned

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carpento
Inhakend op wat je zegt over sponsors: natuurlijk is het gewenst dat je niet met een ouwe bak op een beurs komt te staan maar dat hangt ook een beetje van het doel van de demo pc af denk ik. Stel dat je een gemodde PC als game-pc wilt gebruiken (Xavier's stacker @ HWI bijvoorbeeld) dan is het wel zaak dat die een beetje meekomt met de rest. Wil je alleen iets als blikvanger dan hoeft er niet zonodig het snelste van het snelste in te zitten lijkt mij.

En er zijn ook casemods genoeg die weliswaar gesponsord zijn maar nooit een evenement zien. In dat geval zie ik voor de winkelier/fabrikant het voordeel om te sponsoren niet echt. Natuurlijk krijg je wel wat naamsbekendheid door de vermeldingen op forums maar hoprlijk is mijn punt een beetje duidelijk.
Daar heb je helemaal gelijk in het verhaal van demo pc. Ik ben op de HWI-dagen ook benaderd door Razer of ze de p.c. mee mogen nemen na de HCC dagen om er op te gamen. Na overleg met PoV. Natuurlijk mag dat is alleen maar reclame voor PoV. Hopen dat er een groot scherm op aangesloten wordt. Gamen in 1600 x 1200 dat is toch ook leuk voor de mensen die de casemod gevolgd hebben. Kunnen ze er ook nog eens op gamen. Lian Li heeft mij een pc-777 geschonken, dat is toch mooi meegenomen die case wordt ook gemod ook daar komt geen old school hardware in. Niet het nieuwste van het nieuwste maar wordt wel een lekker systeem voor me vriendin, kan ze gamen als de Lian Li weg is richting een beurs. Nu is hij wel echt klaar totaal uitgemod op die case, alleen even de ccfl’s terug brengen na alles groen.

Over het nog te doen op casemod gebied ik denk zelf dat ik met de batcase een nieuw soort casemod aan het bouwen ben. Het is nog wat stil omtrent die mod maar dat doe ik bewust.

Ook jouw punt is duidelijk.
Ediejo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5-11-2005, 19:29   #12 (permalink)

Standaard

Het maakt imho niet zoveel uit of er nou gesponsord word of niet. Een goede mod mod kan je niet alleen met gesponsord premod materiaal gemaakt worden, de modder zelf moet ook de nodge skills en creativiteit hebben om er een top mod van te maken.

Een sponsor kan je helpen met je mod door snelle hardware te sponsoren, hierdoor kan je mischien net de extra spullen voor je mod kopen waar je anders op bespaart had.

Wel vind ik dat een sponsor de creativiteit van de modder niet moet beperken door te veel eisen te stellen.
Gizmo is offline   Met citaat antwoorden
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De oog op de toekomst black magic Hardware Junkies 35 28-04-2004 18:33
[toekomst] hoe ziet jouw 1337 werkplek er in de toekomst uit whocarez Area 1337 15 20-08-2003 21:35

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.