| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 14 augustus 2004 Locatie: Utrecht
| Ik hoop dat jullie me kunnen helpen: ik heb sinds een week of 2/3 dat mijn pc elke keer vastloopt of reboat. Dit gebeurd alleen tijdens het gamen (CoD en CS Source). Zit ik op internet of msn dan doet hij het perfect. 3dmark 03, 05 draait hij met gemak 2 tot 5x achter elkaar, ook CPU Burn doet hij 3 uur lang maar tijdens het gamen "poef!". Mijn specs zijn: Amd Athlon 2400+ ASUS A7N8X-X (net nieuw) (Oude A7V8X-X was dood) 2x Twinmos 256 en 512MB Sapphire Atlantis 9600XT 256MB (net nieuw) (Vorige 9600SE was dood) Q-Tec 400 Watt Maxtor 160GB Samsung Cdrw En een Aerogate 2 en 3 fans en 2x CCFL op 1 inverter. Ik heb er al een nieuwe koeler opgezet maar geen verandering. Ook heb ik een format eroverheen gegooid geen verandering. De tempraturen zijn max 55C en idle 44C. Ik heb ook al de CCFL's er af gehaald en deed ook niets. Ik heb geen idee meer wat het kan zijn. Hij geeft ook aan als ik de CPU eruit gehaald heeft 100Mhz dus een Athlon 1800+ ipv 133Mhz, zet ik hem op 133Mhz (Athlon 2400+) dan draait hij wel gewoon misschien dat het hieraan ligt? Bijvoorbaat dank, Xato |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Ik heb even een screenshot gemaakt van Everest en Speedfan met de Voltages en Temps. Ze geven beide andere waardes aan: http://www.reapers.nl/davey/temps-voltages.gif En nog een foto vanuit de bios: http://www.reapers.nl/davey/bios.jpg |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 oktober 2004 Locatie: Westervoort
| Als ik naar de Speedfan kijk, valt me wel één ding op, dat je 12 volt lijntje wel erg laag is, 0,56 volt om precies te zijn. Het kan maar zo zijn dat je probleem daar ligt. En dan nog even over je andere vraag, omdat je je processor van het moederbord haalt, weet die niet meer welke processor er op zat, dus zet hij die standaard op 100 mhz, en verwacht hij van de gebruiker dat hij die zelf goed aanpast. En in jou geval is dat dus 133 mhz.
__________________ Quinceman : Pulsen is een ejaculatie van alle opwinding die je je toetsenbord in jaagt.. OMFG |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Citaat:
Maar kan een lage 12v lijn dan zorgen dat hij vastloopt? Dat van het spontaan uitvallen dat kan ik nog wel begrijpen maar dat hij vast loopt? Dat vind ik wel raar. Ik wel soms dat als hij uitvalt dat hij dan soms blijft hangen en dan slaat mijn HDD led vast. EDIT: de voeding wordt trouwens wel erg heet als ik mijn hand ertegenaan legt. Wel kut eigenlijk want ik ben een beetje blut en ik heb geen zin om weer een kut merk zoals Q-Tec te kopen zodat ik over een half-jaar weer een nieuwe kan kopen. | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 mei 2003 Locatie: Sassenheim
| Zet je agp op 4x. 9600xt + agp8x betekent heel vaak problemen op een of andere reden. Ik heb die kaart ook en op mijn abit nf7-s kan die gewoon op 8x draaien maar op mijn msi k8n neo2 wil die alleen op 4x goed werken.
__________________ [CiP] Project: Half-Life: 98% |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Citaat:
| |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Yep, mijn pc liep ook steeds vast. Verlies van performance is echt zo klein dat je het totaal niet merkt.
__________________ [CiP] Project: Half-Life: 98% |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 24 november 2003 Locatie: Vlaardingen
| Kijk eens in de bios, je 5v lijn is bijna 4V Dat zal niet echt positief zijn er voor denk ik. Pas wel op want qtec's willen met hun overlijden nog wel eens wat andere hardware mee nemen en dan ben je helemaal zuur. |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Als ik zo naar je setup kijk, is de voeding het grootste probleem, Je kan je AGP wel op 4x zetten, maar dat betekent dat er alleen meer stroom nodig is, en dat is juist het probleem, dat heb je niet. Trouwens, heb je een programma waar je mee kan zien hoe warm je CPU wordt. Misschien staat daar wel ingesteld dat de computer reboot als hij boven een bepaalde temperathuur komt. Zoek het allemaal ff uit. Ik zou eens een andere voeding proberen.
__________________ Quinceman : Pulsen is een ejaculatie van alle opwinding die je je toetsenbord in jaagt.. OMFG |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ [CiP] Project: Half-Life: 98% | |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Ik heb dezelfde kaart hier in de PC zitten, en geeft totaal geen problemen op 8x. Ff gegoogled : In 1998, Intel stepped up to AGP 2.0, which defined an AGP 4X mode (1.066GB/sec) using the same physical interface with lower-voltage signaling -- 1.5V, down from 3.3V, with backward-compatible 1X and 2X modes available at both voltages Als ik dit goed begrijp draaien de bepaalde AGP's modes wel op verschillende voltages.
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Rare e-mail | brantje | Area 1337 | 11 | 6-12-2005 00:57 |
| Rare PHP error | eXistenZ | Software Junkies | 5 | 8-08-2005 14:36 |
| Vastlopers P4VT8+ icm Radeon 9800 PRO | Gaoske | Hardware Junkies | 1 | 15-03-2005 15:00 |
| Vastlopers tijdens gamen | Masterslave | Hardware Junkies | 18 | 31-01-2005 13:00 |
| Vastlopers door moederbord ? | AxeV | Hardware Junkies | 8 | 13-08-2003 13:13 |