Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Hardware Junkies
Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen!
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 29-01-2005, 21:13   #1 (permalink)

Standaard cpu's

Zijn meerder cpu's niet aan elkaar koppelbaar dat ze samenwerken?
Voorbeeld 1 cpu van 3.6Ghz en 1 cpu van 2.4Ghz dat ze dan ''samenwerken'' en dan 5Ghz zijn.
Is dat mogelijk en hoe??
Trunx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29-01-2005, 21:23   #2 (permalink)

Standaard

Er zijn mobo's waarop twee cpu's kunnen ja.

Maar zoals je de clocksnelheden nu bij elkaar optelt, werkt het niet. Elke CPU kan een bepaalde taak aan. Zo kan je de ene CPU een game laten draaien, terwijl je de andere CPU een rc5 client laat draaien. Er zijn programma's die dual CPU ondersteunen, maar de meeste programma's kunnen maar op 1 cpu werken. Daarnaast is het duur en is de performance upgrade daarna niet 2x zo snel, dus niet echt voor desktop gebruik bedoelt.
[15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes
[15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox
[15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_-
the widow maker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29-01-2005, 21:26   #3 (permalink)

Standaard

In principe zijn de snelste computers ter wereld toch ook zoiets(correct me if im wrong).
Het zou wel kunnen denk ik maar ik heb geen id hoe mss bied google uitkomst.
Juggernaught is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29-01-2005, 21:27   #4 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the widow maker
Er zijn mobo's waarop twee cpu's kunnen ja.

[img]image[/img]

Maar zoals je de clocksnelheden nu bij elkaar optelt, werkt het niet. Elke CPU kan een bepaalde taak aan. Zo kan je de ene CPU een game laten draaien, terwijl je de andere CPU een rc5 client laat draaien. Er zijn programma's die dual CPU ondersteunen, maar de meeste programma's kunnen maar op 1 cpu werken. Daarnaast is het duur en is de performance upgrade daarna niet 2x zo snel, dus niet echt voor desktop gebruik bedoelt.
Ik denk dat hij iets bedoelt met serie geschakelde cpu's net als die dingen waarmee ze de toekomst van de aarde proberen te simuleren.

-edit- Zoiets als dit http://www.es.jamstec.go.jp/esc/eng/...re/system.html
Oud 30-01-2005, 08:26   #5 (permalink)

Standaard

ja zoiets, Amerika heeft een pc de transltr (die gecodeerde dingen kan lezen in normaal mensen taal)
Waar 3 miljoen cpu's inzitten die samenwerken.
Staat ook in een boek maar bij de feiten staat dat de pc bestaat.
Oud 30-01-2005, 09:56   #6 (permalink)
Administrator

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juggernaught
In principe zijn de snelste computers ter wereld toch ook zoiets(correct me if im wrong).
Het zou wel kunnen denk ik maar ik heb geen id hoe mss bied google uitkomst.
De snelste systemen ter wereld, ook wel supercomputers genoemd, zijn computers met 4 of 8 processoren op het moederbord en een enorme lading geheugen, waarvan er dan een heleboel aan elkaar gekoppeld zijn, meestal met een speciaal voor dat doel ontwikkelde interface. (niet zomaar een gigabit netwerkkaartje) Overigens heb je daar niets aan om te gamen, aangezien er voor het verdelen van rekenwerk over zoveel CPU's hele specifieke software nodig is.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trunx
ja zoiets, Amerika heeft een pc de transltr (die gecodeerde dingen kan lezen in normaal mensen taal)
Waar 3 miljoen cpu's inzitten die samenwerken.
Staat ook in een boek maar bij de feiten staat dat de pc bestaat.
Jij hebt Het Juvenalis-dilemma gelezen! Mooi boek trouwens en inderdaad zitten daar een heleboel feiten in. Best griezelig eigenlijk..
Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer?
Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht
Demoniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30-01-2005, 10:48   #7 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demoniac
De snelste systemen ter wereld, ook wel supercomputers genoemd, zijn computers met 4 of 8 processoren op het moederbord en een enorme lading geheugen, waarvan er dan een heleboel aan elkaar gekoppeld zijn, meestal met een speciaal voor dat doel ontwikkelde interface. (niet zomaar een gigabit netwerkkaartje) Overigens heb je daar niets aan om te gamen, aangezien er voor het verdelen van rekenwerk over zoveel CPU's hele specifieke software nodig is.[
Het is inderdaad niet handig om mee te gamen, maar je kunt er wel mooi het begin van de aarde mee simuleren
Oud 30-01-2005, 16:05   #8 (permalink)

Standaard

Oke dan weet ik dat ook weer dacht ff een leuk ideetje te hebben.
Ja ik ben het boek nu aan het lezen een erg spannend boek heb alle andere delen ook gelezen.
Dit vind ik een leuker onderwerp dan in die andere boeken die over de kerk gaan.
Oud 30-01-2005, 18:18   #9 (permalink)
Administrator

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Vergeten te zeggen: bij het gebruik van een dual (of meer) processor moederbord moeten de processoren dezelfde snelheid hebben en in verband met de stabiliteit is het ook aan te raden om processoren van dezelfde stepping te nemen. (sommige moederborden werken niet eens met CPU's van verschillende stepping) Ook moet je besturingssysteem het ondersteunen, Windows XP Home kan bijvoorbeeld maar 1 CPU aan en XP Professional 2.
Een geval apart is HyperThreading, waarbij je CPU doet alsof hij 2 CPU's is en de snelheid verdeelt. Dan kan je met een 3 GHz dus wel een 2 GHz en een 1 GHz hebben. XP Home ondersteunt dit wel omdat er fysiek gezien maar 1 CPU in het systeem is en XP Pro kan met 2 HT processors werken.
Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer?
Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht
Demoniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30-01-2005, 20:16   #10 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demoniac
Vergeten te zeggen: bij het gebruik van een dual (of meer) processor moederbord moeten de processoren dezelfde snelheid hebben en in verband met de stabiliteit is het ook aan te raden om processoren van dezelfde stepping te nemen. (sommige moederborden werken niet eens met CPU's van verschillende stepping) Ook moet je besturingssysteem het ondersteunen, Windows XP Home kan bijvoorbeeld maar 1 CPU aan en XP Professional 2.
Een geval apart is HyperThreading, waarbij je CPU doet alsof hij 2 CPU's is en de snelheid verdeelt. Dan kan je met een 3 GHz dus wel een 2 GHz en een 1 GHz hebben. XP Home ondersteunt dit wel omdat er fysiek gezien maar 1 CPU in het systeem is en XP Pro kan met 2 HT processors werken.
Niet geheel waar. Proffesionele systeemen kunnen werken met processoren op verschillende snelheden. 2,4 Ghz, en 3.2 Ghz werken gewoon samen. Vroeger bij de P2 en P3 systemen was zelfde stepping wel belangrijk, maar ook verschillende snelheden konden wel. OM het mainboard in zn geheel in sync te laten lopen zijn de FSB en de BSB wel verplicht op gelijke snelheid, maar die kan je zlef ook nog downgraden.

Een HT CPU is twee keer de zelfde cpu, een 3.6 Ghz P4 EE HT, is virtueel gezien tweemaal een 3,6 Ghz P4 EE. De snlheid wordt niet verdeeld, maar de processen worden gelijkertijd uitgevoerd.
Fleppuhstein is offline   Met citaat antwoorden
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Verschil tussen cpu's M3T4L Hardware Junkies 29 23-12-2004 06:56
Laptop CPU's Dark Wanderer Hardware Junkies 38 13-10-2004 20:06
vraagje over barton cpu's SiLaTroN Cooling & OC Junkies 23 4-11-2003 22:22
2 cpu's?? SiLaTroN Cooling & OC Junkies 4 29-10-2003 19:43
Asus moederbord, Twee cpu's ? Op elkaar ? black magic Hardware Junkies 7 12-10-2003 21:02

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.