Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Hardware Junkies
Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen!
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 27-12-2004, 10:38   #1 (permalink)

Standaard Toetsenbord PS2 vs USB

Ik heb een tijd terug een nieuw toetsenbord gekocht van Logitch, het gaat hier om een goedkoop internet toetsenbord. Aan de bovenzijde bevinden zich een paar extra knoppen voor internet en volumeregeling. Tijdens het spelen van een paar games kwam naar voren dat bepaalde toetsencombinaties problemen op leverden.
Ik ben gewend met WASD te spelen. En bij Counterstrike kwam het volgende naar voren. Als ik tegelijk de W, D en Shift indruk geeft mij mobo een piep. En mijn mannetje deed niet wat ik wou. Bij dezelfde beweging in de andere richting W, A en Shift had ik dit probleem niet. Daarna heb ik mij oude toetsenbord gepakt en dit werkt in beide richtingen.
Na wat onderzoek op het internet ben ik er achter gekomen dat dit te maken heeft met de kanaal indeling van de verschillende toetsenborden. Indien men meer dan 2 toetsen indrukt die op het zelfde kanaal zitten kan het moederbord deze gegevens niet meer verwerken, en dit is dus het probleem met mijn nieuwe toetsenbord.

Nu is dus mijn vraag of dit probleem zich ook voordoet bij USB-toetsenborden. Ik ben namelijk erg tevreden over mijn nieuwe aankoop alleen het feit dat ik er niet mee kan gamen heeft er toe geleid dat ik mijn oude weer aangesloten heb.

Drivers installeren van het toetsenbrod maakte trouwens niks uit, en verdere info hierover heb ik niet via google kunnen vinden.

BVD
Kagar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-12-2004, 11:47   #2 (permalink)

Standaard

Bij mijn muis die ik een jaar of twee geleden heb gekocht kon ik ook kiezen tussen ps2 en usb, eerst probeerde ik ps2 maar mijn muis gedroeg zich wat raar, niet zoals het moest zijn eigenlijk. Sinds hij is aangesloten op mijn usb werkt hij perfect normaal dus ik denk wel dat het enigszins een verschil kan maken. USB zal altijd wel beter zijn dan ps2, het is tenslotte ook nieuwer en sneller (denk ik)
Oud 27-12-2004, 12:47   #3 (permalink)

blackgoth's schermafbeelding

Standaard Re: Toetsenbord PS2 vs USB

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kagar
Ik heb een tijd terug een nieuw toetsenbord gekocht van Logitch, het gaat hier om een goedkoop internet toetsenbord. Aan de bovenzijde bevinden zich een paar extra knoppen voor internet en volumeregeling. Tijdens het spelen van een paar games kwam naar voren dat bepaalde toetsencombinaties problemen op leverden.
Ik ben gewend met WASD te spelen. En bij Counterstrike kwam het volgende naar voren. Als ik tegelijk de W, D en Shift indruk geeft mij mobo een piep. En mijn mannetje deed niet wat ik wou. Bij dezelfde beweging in de andere richting W, A en Shift had ik dit probleem niet. Daarna heb ik mij oude toetsenbord gepakt en dit werkt in beide richtingen.
Na wat onderzoek op het internet ben ik er achter gekomen dat dit te maken heeft met de kanaal indeling van de verschillende toetsenborden. Indien men meer dan 2 toetsen indrukt die op het zelfde kanaal zitten kan het moederbord deze gegevens niet meer verwerken, en dit is dus het probleem met mijn nieuwe toetsenbord.

Nu is dus mijn vraag of dit probleem zich ook voordoet bij USB-toetsenborden. Ik ben namelijk erg tevreden over mijn nieuwe aankoop alleen het feit dat ik er niet mee kan gamen heeft er toe geleid dat ik mijn oude weer aangesloten heb.

Drivers installeren van het toetsenbrod maakte trouwens niks uit, en verdere info hierover heb ik niet via google kunnen vinden.

BVD
Ik denk dat het weinig uitmaakt aangezien de kanalen op het toetsenbord zitten en je mobo alleen het signaal moet verwerken.
blackgoth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-12-2004, 15:39   #4 (permalink)
Administrator

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat het te maken heeft met de interne indeling van het toetsenbord.. de toetsen hebben namelijk niet allemaal een eigen draadje naar de controller, maar zitten in een raster geplaatst. De controller in het toetsenbord leest dit uit, maar als er teveel signalen komen dan kan het toetsenbord niet meer 'zien' welke toetsen er ingedrukt zijn. Volgens mij zijn er wel toetsenborden die meer toetsen tegelijk uit kunnen lezen en ligt het niet aan PS2 of USB-aansluiting. Ik kan je wel vertellen dat een Cherry-toetsenbord hetzelfde probleem heeft. (helaas )
Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer?
Carpento: plattelandse slaapkamer ruftlucht
Demoniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-12-2004, 08:43   #5 (permalink)

Standaard

Hmmmm dan lijkt het erop dat ik met mijn oud toetsenbord verder moet. In ieder geval bedankt voor de antwoorden.
Kagar is offline   Met citaat antwoorden
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[GZ] Toetsenbord Backsmash92 Recycle Junkies (V&A) 4 3-10-2007 16:53
Toetsenbord Japse Hardware Junkies 40 16-06-2007 14:07
Toetsenbord? Jethro Elektronica Junkies 24 26-06-2006 00:24
Toetsenbord CraXz Hardware Junkies 6 15-05-2006 05:58
UV toetsenbord stonestrong Elektronica Junkies 4 2-06-2005 14:52

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.