| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 december 2004
| Vanmiddag nieuw moederbord gekocht: Abit AV8 3rd Eye. Voordat ik hem erin heb gehangen heb ik mn windows HDD (Western Digital SATA) geformateerd. Alles lijkt wel te werken, behalve dat hij deze HDD niet ziet dus. Mijn backup HDD (gewoon op IDE) ziet hij wel. Ik heb er een diskette bijgekregen met SATA drivers, als ik bij het begin van de installatie deze handmatig kies, kan hij de HDD wel formatteren en de installatiebestanden erop zetten, maar als hij hem dan moet booten om de eigenlijke XP-install te beginnen ziet 'ie um gewoon niet. Ik heb in de bios de eerste boot device op SATA gezet, maar hij wil toch gewoon van de IDE laden (Hij zegt dat hij NTLDR niet kan vinden, dus ik ga ervanuit dat hij de HDD waar geen windows opstaat wil booten). Euhm, iemand idee? ![]() |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 mei 2003 Locatie: Sassenheim
| Zorg ervoor dat de sata drivers goed geinstalleerd staan. BIOS settings allemaal goed etc. Je kan ook proberen je hdd op een andere sata poort aan te sluiten dat wil soms ook nog wel eens helpen.
__________________ [CiP] Project: Half-Life: 98% |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Citaat:
BIOS settings staan goed, allemaal meerdere keren gecontroleerd. Verschillende satapoorten proberen was t eerste wat ik deed. Allemaal niks ![]() | |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 augustus 2003
| ftp://ftp.abit.com.tw/pub/download/d....20/readme.txt al eens doorgelezen ? edit:: Shit na de eerste paar regels kwam ik erachter dat je hiervoor in je OS moet kunnen werken :P |
| | |
| | #7 (permalink) | ||
| Citaat:
Citaat:
![]() | ||
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 mei 2003 Locatie: Sassenheim
| En als je de sata drivers nou eens niet handmatig kiest?
__________________ [CiP] Project: Half-Life: 98% |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Citaat:
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht | |
| | |
| | #10 (permalink) | ||
| Citaat:
![]() | ||
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2004 Locatie: Nijkerk
| Ik weet niet hoe dat bij Abit werkt, maar bij een MSI mobo wat ik laatst geïnstalleerd heb, moesten er in de bios ook nog andere SATA opties aangezet worden. De sata schijf als eerste device zetten mocht toen ook niet baten.
__________________ ^ ^ ^ ^ ^ En alweer een goed idee van Jamba! |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Setup ziet mijn Sata hdd niet ! | Raptor | Software Junkies | 12 | 18-07-2004 10:54 |
| WinXP ziet HDD niet. | mir4dor | Hardware Junkies | 11 | 11-06-2004 12:54 |
| [abit nf7-s 2.0] na aansluiten SATA converter wil pc niet... | tongue_of_colicab | Hardware Junkies | 7 | 19-10-2003 18:52 |
| win 98 ziet niet meer als 8 gig | Delslet | Software Junkies | 7 | 27-07-2003 12:49 |
| sata wil niet werken | red | Hardware Junkies | 5 | 2-06-2003 22:58 |