Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Hardware Junkies
Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen!
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 1-12-2004, 22:35   #1 (permalink)

Standaard Problemen met Promise controller..

Onlangs heb ik wat nieuwe speeltjes gekocht. Namelijk een 3200+, 512Mb Kingston HyperX erbij, 200Gb Seagate, een paar Silentmaxx Silentdrives, heatsinks voor southbridge/mosfets en een SATA controller voor 4 schijven. Ik heb een probleem met de controller (Promise SATA150 TX4, 4 x SATA / Non-Raid).

Aangezien ik door mijn IDE en SATA aansluitingen op het moederbord heen was, heb ik besloten om een pci controller bij te kopen. Deze controller moet de Seagate 200Gb schijf huisvesten en in de toekomst komen daar nog meer schijven bij. Echter, als ik de controller aansluit dan wil de pc niet booten. Ik krijg dan netjes de bios van de onboard controller en de bios van de promise controller, maar meer niet.

Mijn huidige samenstelling is als volgt:

Onboard SATA Controller
- 2x Western Digital Raptor 10k RAID0
Onboard IDE Controller
- 2x Western Digital 120Gb

Wat ik al geprobeerd heb:

- Verschillende pci sloten geprobeerd
- Overige onboard zooi uitgezet om irq conflicten te voorkomen
- Gespeeld met verschillende bootvolgorden (Scsi, raid, hd0 enz)
- Promise tech support gebeld. Hier het probleem uitgelegd. Ze konden me ook niet helpen.

Tevens heb ik gezocht op GoT, Google en nForcersHQ. Hier word ik niet echt vrolijk van, aangezien er eigenlijk alleen maar blijkt dat oudere Promise kaarten maar 1 controller per systeem aankunnen. Bij meerdere gaan ze flippen. Daarnaast heeft de controller geen bios waar je zijn bootneigingen uit kunt schakelen. Ik heb gekozen voor een goedkope controller voor mijn dataschijven, maar voorlopig blijkt dit alleen maar duurkoop.

Iemand een oplossing? Of anders een advies betreffende een goede controller?

Groetjes, Bart
Oud 1-12-2004, 23:03   #2 (permalink)

Standaard

In alle biossen worden alle schijven gewoon goed herkent ?

Krijg je de melding "Operating system not found" of iets anders ?

Wat je kan proberen is booten vanaf je Windows XP cd, dan repair met de console kiezen ( recovery console heette dat d8 ik :P )
Dan fixboot proberen in de console, dan zou het volgens mij wel moeten werken.

is het trouwens ook niet mogelijk je Raptors op de Promise kaart te zetten en je onboard controller uit te zetten met de jumper ? ( als je dit doet is alle data op je Raptors wel weg.. )
Rich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2-12-2004, 00:02   #3 (permalink)

Standaard

Juist. Daarom ben ik er geen voorstander van. Mocht er geen goede andere mogelijkheid zijn dan heb ik geen andere keus vrees ik.

Het lijkt me geen driver probleem, maar meer een hardwarematige issue. Ik ga er morgen eens op door.. Nog ff met Asus en desnoods Silicon Image bellen, maar anders neem ik een degelijke 3Ware kaart en ram daar de Raid0 config op. Dan kunnen mijn data schijven misschien alsnog onboard. Mits de 3Ware een goede bios heeft

Pfff..
Oud 11-12-2004, 22:35   #4 (permalink)

Standaard

Heb je de driver al geinstalleerd?
Oud 12-12-2004, 11:07   #5 (permalink)

blackgoth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tabaqui
Heb je de driver al geinstalleerd?
Goed idee, probleem is dat dat pas kan in windows.
blackgoth is offline   Met citaat antwoorden
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
fan controller jeroen-m Casemod Junkies 3 4-04-2007 11:48
fan controller creeper89 Hardware Junkies 5 1-04-2006 22:52
[WIN200AS Install] Promise Fasttrak TX2000 RAID controller. Fleppuhstein Software Junkies 6 21-07-2004 20:08
Wat is een I/O controller? -CRASH- Hardware Junkies 1 27-12-2003 16:31
Promise TX2000 raid controller op AOPEN MX46533GN werkt niet Lampje Hardware Junkies 2 10-09-2003 10:10

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.