| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 22 november 2004 Locatie: Stuck in a box of pudding
| Hallo Junkies, Ik ben al een tijdje fan van deze site en ik keek altijd met plezier naar de [CIP]sectie. Ik heb eigenlijk nooit de behoefte gehad om me te registreren, maar nu heb ik toch een vraag die ik zelf niet kan beantwoorden. Het is alsvolgt: Ik heb een oude Case ergens op de kop getikt en deze van de inhoud gestript. Omdat de voeding geen ATX voeding is heb ik deze eruit gesloopt. De voeding zat echter rechtstreeks verbonden met de aan en uit knop dmv een dikke zwarte kabel. Nu vraag ik me dus af, aangezien ik er een ATX systeem in wil zetten, of het mogelijk is om iets aan de nu dus niet functionerende aan en uit knop te doen. Mijn mod ervcaring is alsvolgt: - Window inbouwen in PC en PC overspuiten (gelukt) -Verscheidene PC´s uitbreiden met hardware (altijd gelukt) - Eigen PC bouwen van losse hardware (gelukt) -Muizen modden, spuiten en ledjes vervangen of inbouwen en plexieglas plaatsen (altijd gelukt) Kunnen jullie me plz helpen met dit vervelende probleem -.-" Greetz, Ergenic |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 mei 2003 Locatie: Sassenheim
| Ik denk dat je een aan/uit knop uit een atx kast moet halen. Bij atx is het zo dat je aan knop op je mobo word aangesloten en als je die dan indrukt geeft je mobo een signaal aan je voeding dat er stroom door mag. Als die AT voeding die kabeltjes voor op je mobo ook heeft kan je ook proberen die aan te sluiten en die zwarte kabel af te knippen. Ik denk alleen niet dat dat gaat lukken.
__________________ [CiP] Project: Half-Life: 98% |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Die schakelaars zijn ook te krijgen als momentcontact. (ik heb een keer een AT-voeding in een ATX-kast gebouwd, de schakelaars kon je zo omruilen) Ik zal eens kijken of ik thuis nog ergens zo'n ding heb liggen.. Ze worden trouwens ook verkocht door Conrad en misschien ook wel door de elektroboer op de spreekwoordelijke hoek van de straat.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 19 mei 2003 Locatie: Pringles bus (paprika)
| Ik dacht dat als je een moment schakelaar op een AT voeding zet dat je pc het zeker wel een volle seconde uit zal houden. De stroom van de hele voeding loopt door die schakelaar.. Of je moet de schakelaar heel lang ingedrukt houden. (Met een puls relais kom je dan een stuk verder) |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 mei 2003 Locatie: Sassenheim
| Dus is het niet simpeler om een aan knop uit een atx case te rippen? :P ![]()
__________________ [CiP] Project: Half-Life: 98% |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Ik heb gekeken en helaas, de schakelaar die ik in gedachten had, bleek juist een aan-uit schakelaar zoals die in AT-voedingen zitten.. helaas dus.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Geregistreerd: 22 november 2004 Locatie: Stuck in a box of pudding
| Citaat:
Dat wordt dus zagen in me oude gemodde kast :P | |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| IRQ conflict? | grimmeld | Software Junkies | 1 | 4-11-2006 11:54 |
| Conflict tussen Cool Drive 4 en Enermax Noisetaker 470W | RA-ART | Elektronica Junkies | 2 | 24-01-2005 17:18 |
| IP conflict | N34X | Software Junkies | 11 | 3-01-2004 01:18 |
| abit nf7-s 2.0 conflict met geheugen ??? | Reeferke | Hardware Junkies | 2 | 15-11-2003 18:57 |
| MSN knop in PM | -PartyBoy- | CaseJunkies Support en Feedback | 0 | 27-05-2003 18:03 |