| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 september 2003 Locatie: Auckland
| Oi, Ik had bij het maken van mijn computer vette problemen, met het geheugen. Door het geheugen, wilde windows niet eens starten(de setup). Ik heb toen het geheugen omgeruild, en toen nog een keertje geprobeerd. weer niets. Toen heb ik iets gedaan wat tegen de regels is van geheugen en moederboards, ik heb het geheugen in de 2e socket gedaan voor het geheugen. Nou wil ik zeg maar het geheugen gaan uitbreiden, maar nou ben ik bang dat hij weer moeilijk gaat doen. Want is het niet zo dat als je 2 staven hebt, dat je dan in paar moet doen? Moet ik dan de 2e staaf in de 3e socket stoppen? Please help! ik stel deze vraag, omdat ik dan moet weten, van moet ik nou 512 mb kopen, om de eerste staaf te vervangen, of moet ik er gewoon nog een 256 mb er bij kopen? systeem specs: amd 2000+ Xp Asrock K7S8XE Kingston ValueRam PC3200, 400 MHz 40 GB hdd win xp pro
__________________ Heul nie! |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 mei 2003 Locatie: Sassenheim
| Dus het maakt niet uit wat voor ram je in het 1e slot doet maar dan werkt je pc gewoon niet? dat lijkt me dan een probleem met je mobo. Volgens mij maakt het niet echt uit of je ram er in paren instopt of niet, in mijn oude pc zitten ook 2 verschillende merken en grotes ram.
__________________ [CiP] Project: Half-Life: 98% |
| | |
| | #3 (permalink) |
| ik heb wel van hetzelfde merk en grootte genomen. Er zit dus nu GEEN in 1e slot, maar 1 in 2e slot he ![]() Daarom vroeg ik mij dus af, moet ik er nou 1 in de 1e stoppen of in de 3e slot... Als jij nou zegt, van dat het niet uitmaakt, ga ik er binnenkort 1tje halen, en dan stop ik hem er bij in. tnx!
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 29 september 2004
| Het mooiste zou natuurlijk zijn dat je één geheugen in je pc hebt, TENZIJ je hyper-threading hebt! (Ik let hier zelf alleen bij de aanschaf op, later plaats ik er zelf ook gewoon één of twee bij, scheelt nl. in de kosten )Wanneer je twee geheugens in je computer doet moet je er wel voor zorgen dat ze identiek zijn qua snelheid! Dus geen 400 en 333 MHz door elkaar gebruiken, de snelste gaat dan op de snelheid van de langzaamste werken! |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Geregistreerd: 23 januari 2003 Locatie: bankje in het park in bussum/hilversum
| Citaat:
Dual channel draait ook als je het 2e en het 3e slot in gebruik heb, dat maakt niet uit. | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 29 september 2004
| Ik bedoel idd dual channel. Wanneer je voor een mobo met dual channel hebt gekozen moet je 'm ook gebruiken, dus 2 of 4 geheugens (als je 2 geheugens hebt wel de twee blauwe gebruiken, ook al zitten ze niet naast elkaar) ! |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Maar hij heeft wel gelijk. Ik heb dus wel altijd geleerd, dat je geheugen 2 aan 2 moet insteken. nouja, ik doe het ga gewoon ff eentje halen, en als hij het niet doet, moet ik maar euhm wat moet ik dan doen?
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| geheugen probleem | DaLamaMan | Hardware Junkies | 7 | 17-09-2007 19:50 |
| Geheugen probleem | tvdh | Cooling & OC Junkies | 4 | 15-05-2007 07:40 |
| Geheugen | dj_mvandis | Hardware Junkies | 11 | 31-03-2006 22:11 |
| Geheugen probleem | monkeyman | Hardware Junkies | 3 | 13-09-2005 15:53 |
| Geheugen | Norden | Hardware Junkies | 16 | 26-03-2004 21:58 |