| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
|
| Ik ben dus op zoek naar een nieuwe harde schijf. Hij hoeft maar 60-80GB te zijn,.. 7200 of 5400 rpm maakt mij niet uit als tie maar stil is,,.... HEEEEEEELLL stil. Ik heb een beetje rondgekeken en kom tot de conclusie dat ik een van de volgende schijven zou moeten kopen : - Samsung Spinpoint VL60 - Seagate Barracuda IV of V - Maxtor DiamondMAX Plus 8 of 9 Vraag : Wie kan mij vertellen waar ik een review kan vinden waarbij de geluidsproductie wordt aangegeven van deze schijven en vooral hoe ze onderling daarop scoren ? Die Samsung VL60 zou nl. de aller allerstilste moeten zijn (CHIP magazine), maar die Seagates staan bekend om hun stille schijven... |
|
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 februari 2003 Locatie: De Bilt
| Ik heb een samsung 80 GB die hoor je dus gewoon echt niet, niet eens opspinnen. En morgen ga ik nog een 80 gb bestellen van maxtor liquid bearing die zijn ook stil. Achja je moet wat met je geld , die dingen kosten ook nog maar 95 euro.
__________________ Ex-Moderator:Hardware Junkies Fleppuhstein.nl] Roses are FF0000, Violets are 0000FF |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: Rotterdam
| Ik heb hier een Barracuda IV en die is ook uiterst stil. Ik heb ook ooit ergens gelezen over extreem stille fujitsu (hoe schrij je dat ) 5400 rpm schijven. Dat waren de enige die een half jaar geleden stiller waren dan de Barracuda IV's.
__________________ :: /Specs\ :: http://www.dutchheroes.com/ :: WaterChiller operatief :: CPU temp -4 |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Geregistreerd: 23 februari 2003 Locatie: De Bilt
| Citaat:
En ik werk er dagelijks mee geef mij maar gewoon de maxtor met liquid bearings, lekker dun en gaan lang mee en natuurlijk STIL
__________________ Ex-Moderator:Hardware Junkies Fleppuhstein.nl] Roses are FF0000, Violets are 0000FF | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 29 januari 2003
| ik heb met die zelfde vraag gekeken naar de diamon max plus 8 en 9 De 9 was sneller volgens de spek, en 'grooter' maar de 8 stiller en cooler. dus heb ik de 8 gekozen, 40gb maar genomen, prijs/mb was bijd eze veel beter dan de 20gb of 30gb versie. Hij is super stil, schrijven en lezen hoor je niet eens, en spinnen ook niet. (behavle als alles uit is op de hdd na, dan zou je hem kunne horen ; ) uit tests blijkt dat in real life de 8 nog sneller is dan de 9 ook : ) tja, heerlijk zeg ik je. en als je veel random access hebt op je schijf en je wilt hem NOG stiller, pas dan je accoustic managment aan, word ie IETS langzamer van, maar VEEL stiller : ) (dit kan denk ik tegenwoordig met elke schifj wel denk ik) dus ...
__________________ We are borg. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Resistance is futile, you will be assimilated |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: Den Haag
| Ik heb net een nieuwe schijf: de seagate barracuda V, deze is echt stil, k sloot mn aan, zet mn comp aan en ik wachten, en wachten en wachten. dus ik denk die schijf is dood, dus ik alle fans stopgezet en k hoor nix, ff beeldschrem aangezet en ja hoor, hij draaide gewoon al k had t gewoon niet eens door. ik had eerst een maxtor 40 gig, de 740X of zoiets en die stuiterde de helekast door als je hem niet vastmaakte, maar deze trilt heel licht en die hoge toon is ook bijna helemaal weg |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: Rotterdam
| Als je het mij vraagt is Seagate gewoon hét merk voor stille schijven. Ik weet niet hoeveel lawaai de rest van je pc (gaat) maken, maar als hij onder het geluid van en Barracuda IV blijft is hij wel heel extreem stil!
__________________ :: /Specs\ :: http://www.dutchheroes.com/ :: WaterChiller operatief :: CPU temp -4 |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Geregistreerd: 12 december 2002 Locatie: Wierum, N-O Friesland
| Citaat:
Gewoon gaan voor Seagate!
__________________ Créateur de l'innovación F T W! Support your local B R M | |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: IJsselstein
| Alleen bij een paar hele oude pc's hier hoor ik de schijf, maar sinds ik zelf een pc heb met barracuda IV erin ben ik geluid van HD's niet meer gewend..., met die barracyda zit je goed, IV of V, maakt niet uit! edit: Ik heb de V nog nooit gehoord (als dat mogelijk zou zijn), maar ik denk dat het ongeveer wel hetzelfde is als de IV
__________________ Mini Epaq-X <Finished!> |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Geregistreerd: 31 december 2002 Locatie: IJsselstein
| V maakt meer geluid als IV (kijk maar op seagate site )V is denk wel verstandiger omdat de prestaties toch een stuk omhoog zijn gegaan.
__________________ FilmFreakz |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| 1 Terabyte Harde Schijf | Don Zalmrol | Hardware Junkies | 14 | 2-11-2005 22:52 |
| Harde schijf | VanLooc | Casemod Junkies | 3 | 13-10-2005 20:38 |
| Fragmentatie van harde schijf | joboris | Software Junkies | 1 | 20-09-2004 19:54 |
| Troubles met de Harde Schijf | 1N54N3 | Hardware Junkies | 3 | 26-02-2004 12:12 |
| Stilste Harde Schijf | Davidian | Hardware Junkies | 19 | 4-02-2003 12:18 |