| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 juli 2003 Locatie: Earth
| Hallo, Ik heb het volgende probleem; Als ik windows installeer maak ik partities van mijn 160GB schijf, Ik gebruik dan 30GB voor de C: schijf en van de overige 130 GB maakt hij automatisch een D: schijf. Als ik na de installatie weer in windows kom, staat er maar 1 schijf aangegeven. en dat is dan de C: schijf van 30 GB! Wat er met de overige 130GB is gebeurt dat weet ik niet! Ook zit er nog een 200GB schijf in die hij al helemaal niet ziet ![]() De 160 en de 200GB schijven zijn allebij Sata. Dan zit er nog een 40GB Ata Hdd in die gewoon via een IDE kabel loopt. En die 40GB ziet hij ook al niet. Ik heb van de site van mijn moederboard al diverse drivers gedownload wat geen zin had. Van de site van mijn Harde schijven heb ik ook al verschillende drivers gedownload, wat dus ook geen zin heeft. SU Edit: onder andere twaalf overbodige uitroeptekens verwijderd. Ook zonder geschreeuw begrijpen we best dat je dit probleem graag opgelost ziet ![]() |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 november 2003 Locatie: 127.0.0.1
| Download eens partition magic, volgens mij is die overige ruimte die hij "automatisch" partitioneert nog steeds ongebruikt, je moet het namelijk zelf doen. Kan nu gewoon nog worden verandert met Partition Magic...
__________________ eXistenZ Mk.1: 80% | eXistenZ Mk.2: 30% | eXhost.nl |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 juli 2003 Locatie: Earth
| De vorige keer dat ik Partition Magic gebruikte kon ik mijn hele pc weer reinstalleren omdat hij net onder het Partitioneren vastliep en alle data verloor.. No thx :P Ik vind het gewoon raar dat hij 2,5 harde schijven gewoon niet ziet ![]() |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Tijdens de installatie wordt er maar 1 partitie aangemaakt voor zover ik weet.. En worden die schijven wel herkend in je BIOS? En heb je Service Pack 1 geïnstalleerd? (ik neem aan dat je WinXP gebruikt)
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: plattelandse slaapkamer ruftlucht |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Citaat:
Bij de installatie van Windows maak je een systeempartitie om op te installeren, de rest van de partities maak je later vanuit Windows via het Schijfbeheer. (bij NT-based systemen, bij DOS-based systemen mocht je nog lekker met FDISK en FORMAT gaan pielen )
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: plattelandse slaapkamer ruftlucht | |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Geregistreerd: 21 april 2003 Locatie: Amsterdam
| Ik heb precies hetzelfde gehad 3 weken geleden ! De vraag van Demoniac had je misschien kunnen beantwoorden: Citaat:
![]() EDIT: rechter-muis op "Deze Computer" >> "Beheren" >> schijven selecteren... | |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Inderdaad, om schijven groter dan 137 GB te kunnen gebruiken moet je SP1 installeren. Daarom vroeg ik dat ook ![]()
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: plattelandse slaapkamer ruftlucht |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 maart 2004 Locatie: Anna Paulowna ( NH )
| Je kan op www.maxtor.com bij utilities big drive enabler downloaden, dit is een regfix die zorgt dat je grote schijven ook goed herkent worden. Dat je die overige 130 gb mist is omdat die nog niet gepartitioneerd zijn, klik met rechtermuis op deze computer/my computer en kies dan beheren/manage. Dan naar disk manager en daar kan je de overige ruimte toewijzen en formatteren. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Mijn lcd werkt niet.. | teun | Elektronica Junkies | 7 | 1-03-2005 10:18 |
| Setup ziet mijn Sata hdd niet ! | Raptor | Software Junkies | 12 | 18-07-2004 10:54 |
| mijn vga kaart doet het niet | inanc_gangster | Hardware Junkies | 9 | 29-06-2004 21:25 |
| mijn pc wil niet booten | Frenger | Software Junkies | 7 | 17-03-2004 19:04 |
| Help! Mijn IR reciever doet het niet !!! | Lapino | Elektronica Junkies | 16 | 6-08-2003 16:52 |