| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
|
| Beste junks, ik heb de pc van mijn broertje nu opnieuw geinstalleerd omdat die vol met spyware en virussen zat en raar deed met de usb controller en onboard audio. Nu heb ik hem inmiddels al 4 keer opnieuw geinstalleerd, en telkens als ik de eerste keer in windows kom geeft die me aan dat explorer.exe is afgesloten. Nouja ik fijn opnieuw opstarten en dan zie ik dat scherm dat xp zich is aan het laden. Hierna volgt dat mooie blauwe scherm met daarop: STOP C0000221 Unknown Hard Error \systemroot\system32\ntdll.dll systems specs ff: p4 2,4 asus p4pe deluxe main hd: maxtor 20 gb sata hd: ibm 120 gb (maar raid controller is normaal niet installed bij fresh win. install) 420 watt el cheapo psu ik denk zelf dat het niet aan de windhoos cd ligt omdat ik 2 dagen geleden nog een pc voor een vriend opnieuw heb geinstalleerd en die werkte wel geheel goed |
|
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 29 juni 2004 Locatie: Nijmegen
| Volgens M$ is ntdll.dll corrupt en moet je die ergens vandaan zien te toveren , Ik zou de volgende dingen proberen:1) Test het geheugen met Memtest86. 2) Probeer XP op een andere HDD te installeren. 3) Reset de BIOS. 4) Flash de BIOS. 5) Probeer een andere voeding. Wat ook wel eens wil helpen is de PC helemaal uit elkaar halen en opnieuw in elkaar zetten met alleen de dingen die je nodig hebt (Dus geen NIC, Geluidskaart e.d., als ze onboard zijn zet ze dan ff uit in BIOS). |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 september 2003 Locatie: deurne
| Hey. Hoe heb je de hdd geformateerd. In de windows setup snel of gewoon. Ik heb ook een probleem gehad. Als ik snel deed formateren deed die een paar estanden niet goed kopieren waardoor windows gaar was. En na 10 keer dacht ik ik zal hem eens helemaal goed formateren. En in een keer wassie goed. Geen fouten of niks.
__________________ Sig verwijderd, niet conform geldende afspraken! |
| | |
| | #7 (permalink) | |
|
| Citaat:
| |
|
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 maart 2004 Locatie: Anna Paulowna ( NH )
| Moet je eens je drivers van je s-ata raid op een flop zetten, dan als je je windows installatie begint kan je in het begin op f6 drukken, dan dus de drivers op de flop laten laden. maybe omdat ie normaal die drivers niet heeft dat ie de data corrupt gaat wegschrijven ofzo, het zou in ieder geval kunnen helpen. Heb je ook de drivers van je mobo CD goed geinstaleerd ? |
| | |
| | #10 (permalink) | |
|
| Citaat:
Mn Sata drivers heb ik niet eens hoeven te installeren want windows staat op de ATA schijf van 20 GB die erin zit, de Sata heb ik er meteen maar ff uit gehaald voor de zekerheid. Ik begin langzaam eens te denken dat me mobo of cpu kapot is, hoe kan ik dit testen (na memtest dan wel)? | |
|
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 29 juni 2004 Locatie: Nijmegen
| Memtest86 blijft eeuwig doorgaan, in het rijtje met "Cache Pattern Test Pass Errors" kun je onder Pass het aantal keer zien hoe vaak memtest86 gedraaid heeft. Ik twijfel of je MOBO of CPU kapot is, waarschijnlijk had je dan wel meer fouten gehad. Ik zou de PC ff uit elkaar halen (ATX stekker eruit en erin, CPU eruit en erin) alleen de dingen die je nodig hebt in je MOBO prikken (Dus geen NIC, Geluidskaart e.d.), in BIOS de "fail safe" settings laden, en dan maar hopen dat ie het wel doet. |
| | |
| | #12 (permalink) | |
|
| Citaat:
kan alleen eens proberen zonder soundkaart etc en dan hopen dat die het doet maar eerlijk gezegd geef ik dat weinig hoop ![]() | |
|
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| [CM] The Unknown | Modaholics | Casemod Junkies | 4 | 27-03-2007 15:39 |
| [CM] The Unknown | Modaholics | Casemod Junkies | 2 | 28-02-2007 14:52 |
| Bios error: 0051-AE : Fan Error | Aprominax | Hardware Junkies | 1 | 10-09-2006 22:32 |
| Aerocool Hard Dock | Ragon | News & Review Junkies | 2 | 3-11-2004 22:13 |
| Backup hard + software | Lampje | Hardware Junkies | 9 | 6-03-2004 12:26 |