| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 december 2003 Locatie: Turnhout België
| Yo de modders Big problem... Ik koop me vandaag een Epox moederbord 8K5A2 met een AthlonXP2400 cpu een ram van 256 pc2700 Volgens de fabrikant wordt deze cpu ondersteund. Eerste keer booten om bios in te stellen geen probleem 2e keer bios ingesteld om de fsb enzovoort in te stellen. Na een aantal keren rebooten krijg ik hier een code c1 op dat digitaal ledje op het mobo Volgens de manual is er een ram probleem dan. Ik stop er een ander kaart in maar dit probleem bijft zich voordoen. Ik kan niet meer opstarten dus ik raak niet in de bios. Bios al een paar keer gereset, zelfs de batterij er effe uitgehaald maar dit alles haalt niks uit...ik bijf die c1 krijgen en een lange piep> stil > lange piep > enz. Ik hoop dat men cpu niet kapot is..... Iemand raad... op de site raak ik niet uit de uitleg. Alvast bedankt. ![]() |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 december 2003 Locatie: Turnhout België
| Neen, ik heb verschillende DDR kaartjes in verschillende slots gestoken maar probleem bijft. Ik vrees dat ik morgen terug naar mijn hardware store zal moeten om het mobo om te ruilen. Cpu is in orde want die heb ik ondertussen ook al getest op een andere pc. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| C1 is inderdaad een geheugen probleem.. Ik heb het met mijn EPoX 8KHA+ (die nu in de enige echte MoBorg woont ) ook wel eens gehad, en een vreemde remedie was soms om het geheugen er met grof geweld in te duwen. Dus niet voorzichtig de klemmetjes in de gaatjes duwen, maar gewoon hard op de bovenkant van de DIMM drukken tot je de klemmetjes duidelijk in de DIMM hoort klikken. Het klinkt raar, ik weet het, maar het werkte echt :P
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: plattelandse slaapkamer ruftlucht |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Geregistreerd: 17 december 2002 Locatie: zelzate, belgica
| Citaat:
heb je met de voorhamer ook al es geprobeert lol, sorry dat ik zo lach, maar vind het werkelijk grappig:"vooorzichtig, damn hij doet het niet" "BAF" "tuut" "heh, nu wel"
__________________ pcatom.be | |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| EPoX 9NDA3+ nForce3 Ultra Socket 939 Moederbord | Ragon | Frontpage Discussie Forum | 6 | 15-12-2004 12:29 |
| Sata schijf geeft fout bij windows instalatie | Sjamco | Hardware Junkies | 15 | 9-08-2004 13:53 |
| moederbord geeft raar geluid !! | Knorfski | Hardware Junkies | 7 | 13-04-2004 18:33 |
| "EPoX 8RDA+" = "EPoX 8RDA3+ | No0n3 | Hardware Junkies | 8 | 6-06-2003 09:22 |