Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Hardware Junkies
Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen!
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 13-04-2004, 14:18   #1 (permalink)

Standaard Wireless setje (voldoet dit aan mijn eisen?)

Ik zag bij een winkel waar ik vaak mijn spullen koop deze 2 dingen staan:

SMC 54 Mbps Wireless broadband router 11G
SMC 54 Mbps Wireless PCMCIA adapter 11G

Ik heb nu thuis een Sweex router en wil dus deze dus daar weer op aansluiten. Is dit setje voldoende om binneshuis en in de tuin te kunnen internetten?

Ik heb op de site van de producent deze site gevonden:
hier staan de producten het gaat dan om de router met het typenummer SMC2804WBR.
Voor het PCMCIA kaartje is het typenummer SMC2835W

De afstand van de router naar de tuin is ruim genomen 15m.
Binnenhuis wordt hij eigenlijk alleen in mijn kamer gebruikt en staat dus dan dicht in de buurt van de router.

En dan nog een andere vraag, je hoort dat Wireless setjes vrij gevoelig zijn ivm hacken er van. Met de standaard opties die op de router zitten is het dan voldoende beveiligd?

Alvast bedankt want ik heb nog niet echt kaas gegeten van het Wireless gebeuren
Oud 13-04-2004, 15:49   #2 (permalink)

Standaard

Klinkt als een goed setje, 15 meter moet hij makkelijk aankunnen. Mijn oom heeft een netwerk lopen over 3 verdiepingen, met 5 PC's, dwars door muren e.d. en nog zit hij aan 60% verbindingssterkte.

De router is volgens mij wel goed beveiligd, de meeste routers hebben toch een firewall, en met encrypties is er haast niet door te komen. Wij hebben op school GO Draadloos, waarmee we in heel het dorp kunnen internetten, maar toch komen alleen mensen met een Albeda Account erop. Beveiliging is overigens altijd te kraken. En mensen met een draadjes router, zijn net zo gevoelig als jij met je wireless. Hopelijk heb je hier wat aan, correct me if I am wrong
Oud 13-04-2004, 16:23   #3 (permalink)

Standaard

Ik heb een vooroordeel over draadloos internet,wat jullie wel eten..., maar ik heb gehoord dat je niks aan die 54 Mbit heb, want in praktijk haal je dat toch nooit, maximaal 8 mbit (oid..)
Oud 13-04-2004, 16:35   #4 (permalink)

Standaard

Maar mijn provider heeft ook maar 1mbit down max dus dan maak het niet zo uit
Als ik grote bestanden wil overzetten koppel ik hem wel aan op het netwerk.
Oud 13-04-2004, 16:49   #5 (permalink)

Standaard

Dan is het volgens mij een prima setje
Oud 13-04-2004, 17:47   #6 (permalink)

blackgoth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jensen
Klinkt als een goed setje, 15 meter moet hij makkelijk aankunnen. Mijn oom heeft een netwerk lopen over 3 verdiepingen, met 5 PC's, dwars door muren e.d. en nog zit hij aan 60% verbindingssterkte.

De router is volgens mij wel goed beveiligd, de meeste routers hebben toch een firewall, en met encrypties is er haast niet door te komen. Wij hebben op school GO Draadloos, waarmee we in heel het dorp kunnen internetten, maar toch komen alleen mensen met een Albeda Account erop. Beveiliging is overigens altijd te kraken. En mensen met een draadjes router, zijn net zo gevoelig als jij met je wireless. Hopelijk heb je hier wat aan, correct me if I am wrong
mensen met een "draadjes" router zijn in prencipe vele male veiliger omdat je geen wardrive kan hebben( zgn hacken vanuit de aut
blackgoth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-04-2004, 18:03   #7 (permalink)

Standaard

Ik woon hier in een dorpje op het platte land, weinig kans dat er hier een hackersauto rondrijdt Maar in de stad is die kans wel groot ja
Oud 13-04-2004, 18:54   #8 (permalink)

blackgoth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jensen
Ik woon hier in een dorpje op het platte land, weinig kans dat er hier een hackersauto rondrijdt Maar in de stad is die kans wel groot ja
ook in Oude Tonge kan ik langs komen
blackgoth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-04-2004, 19:07   #9 (permalink)

Standaard

Kom maar! Mercuriuslaan te Oude Tonge (Zuid Holland, Goeree Overflakkee), je mag zo op de kosten van school proberen mee te internetten! We hebben over bijna heel het eiland draadloos internet, van Flakkeenet! http://www.godraadloos.nl/nl2/index.htm
Oud 13-04-2004, 23:16   #10 (permalink)

Standaard

Maar in princiepe is het wel mogelijk?
Zijn er nog andere mensen met ervaringen op dit gebied?
Oud 14-04-2004, 08:47   #11 (permalink)

Standaard

Mijn vader heeft ook een draadloos setje, weet niet precies welke, maar daar internet hij ook mee in de tuin, en de meeste draadloze setjes hebben wel een beetje dezelfde afstand, en de tuin is hier wel wat verder weg van de router dan 15 meter :P

En dat hacken, ach hoeveel kans heb je nou dat zoiets gebeurd, dat is echt nihil :P
Oud 14-04-2004, 09:10   #12 (permalink)

Standaard

Dus al ik het goed begrijp is dit setje goed voor mij en de beveiliging moet ik gewoon zo instellen dat alleen mijn MAC adres(van mijn laptop alleen dus) toegang heeft tot de draadloze router. Dan heb je het minste kans op hackers.
Dat G-tje achteraan is dat een soort van protocol want ik heb ook wel eens een B-tje gezien. Waar heeft dat mee te maken?
Oud 14-04-2004, 11:29   #13 (permalink)

Standaard

Dat zijn standaarden. 802.11 B en G. B = 11 Mbit/s en G = 54 Mbit/s
Oud 14-04-2004, 19:00   #14 (permalink)

Standaard

Voor de volledigheid te melden:

802.11B was er als eerste, dit is een 11mbit variant, en werkt op de 2,4 Ghz frequentie.
802.11A kwam daarna, dat was de 54 Mbit variant, deze zit op 5 Ghz frequentie, een A en een B netwerk zullen elkaar dus nooit zien.
802.11G is de nieuwste versie tw: 54 mbit, met downwards compatabiliteit met de 802.11A doordat de G versie ook op 2.4 Ghz werkt.
Fleppuhstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14-04-2004, 22:48   #15 (permalink)

Standaard

Okee, allemaal heel erg bedankt. Maakt het nog uit van wat voor merk je de spullen van koopt kwa afstand die kan worden afgelegd door muren ed.?
Ik wil eigenlijk voorkomen dat ik in de zomer buiten zit en dan ineens niet kan internetten in de tuin.
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Minimum eisen aan laptop om spellen te kunnen spelen. tonyspelt Hardware Junkies 16 18-06-2007 13:34
[Mobo] Maybe nieuwe nodig, heb wat eisen FireWurX Hardware Junkies 17 20-12-2003 23:06
Inkt refil setje Willy Hardware Junkies 3 1-12-2003 22:27

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.